شنبه 12 خرداد 1403 00:00:00
ايجاد 8 تصفيه خانه فاضلاب در 40 سال گذشته در استان

ايجاد 8 تصفيه خانه فاضلاب در 40 سال گذشته در استان

--

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه مطالبات اين شرکت در بخش آب‌بها و انشعابات 24 ميليارد تومان است، گفت: طي 40 سال گذشته 8 تصفيه خانه فاضلاب در استان ايجاد شده است.

به گزارش روابط عمومي، سيد هادي حسيني بيدار در جمع خبرنگاران با بيان اينکه مطالبات اين شرکت در بخش آب‌بها و انشعابات 24 ميليارد تومان است، عنوان کرد: طي 40 سال گذشته 8 تصفيه خانه فاضلاب در استان ايجاد شده است.

وي اظهار کرد: 8 ميليارد تومان از ادارات و 10.5 ميليارد تومان از بخش خانگي مطالبه داريم.

حسيني بيدار تصريح کرد: در بخش انشعابات نيز 6.2 ميليارد تومان مطالبه داريم که از اين ميزان 5 ميليارد تومان در بخش خانگي و 12 ميليارد تومان مربوط به ادارات است.

وي که درباره عملکرد اين حوزه در 40 سال گذشته سخن مي‌گفت عنوان کرد: در 40 سال گذشته مشترکان آب استان بيش از 4 برابر شده است.

هم اکنون 435 هزار مشترک آب در استان وجود دارد

حسيني بيدار تصريح کرد: 90هزارمشترک آب در اوايل انقلاب در استان وجود داشت که درحال حاضراين تعداد به 435 هزار مشترک رسيده است.

اين مسوول ادامه داد: يک ميليون و 98 هزار تن از جمعيت شهري در استان همدان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مي‌برند.

وي اظهار کرد: دراوايل انقلاب 24 درصد جمعيت استان از خدمات آب و فاضلاب بهره‌مند بودند.

اين مسوول اظهار کرد: افزود: هم اکنون صد درصد جمعيت استان در 30 شهر از خدمات آب و فاضلاب بهره‌مند هستند.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بيان کرد: طول شبکه آبرساني استان 2.5 برابر شده است به طوري که طول شبکه در اوايل انقلاب يک هزار کيلومتر بوده که هم اکنون به 2 هزار و 589 کيلومتررسيده است.

حسيني‌بيدارگفت: تعداد مشترکين فاضلاب نيز در اوايل انقلاب 21 هزار مشترک بوده که امروزه اين تعداد به 300 هزار مشترک رسيده است و بيش از 14 برابر شده است.

هدر رفت آب از 54 درصد به 24 درصد رسيده است

وي با اشاره به اينکه در 40 سال گذشته هدر رفت آب از 54 درصد به 24 درصد رسيده است بيان کرد: هم اکنون 435 هزار مشترک آب در استان وجود دارد گفت: تعداد مشترکان آب در ابتداي انقلاب 90 هزار مشترک بوده است که هم اکنون اين تعداد 4 برابر شده است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه سخنان خود با اشاره به اينکه از سال 91 تا کنون 17 کانکشن در همدان احداث شده است بيان کرد: نصب اين کانکشن‌ها باعث شده ورودي فاضلاب از 250 ليتر در ثانيه به 750 ليتر درثانيه برسد.

اين مسوول عنوان کرد: از ابتداي سال تا کنون 8 هزار انشعاب جديد در استان همدان واگذار شده است.

وي با بيان اينکه ميزان توليد آب درهمدان نسبت به سال گذشته 3 درصد کاهش يافته است گفت: با مهندسي مجدد سيستم‌ها امسال يک هزار و 550 ليتر آب توليد شده که نسبت به سال 86 کاهش 300 درصدي دارد و اين در حاليست که مي‌بايست نسبت به 11 سال گذشته افزايش توليد صورت مي‌گرفته است.

34 درصد در مصرف انرژي کاهش صورت گرفته

حسيني بيدار به کاهش مصرف انرژي نيز اشاره و عنوان کرد: 34 درصد در مصرف انرژي در شرکت آب و فاضلاب استان همدان کاهش صورت گرفته است.

وي با بيان اينکه 147 دستگاه شير فشار شکن در استان همدان نصب شده است گفت: 69 دستگاه کنترل‌گر فشار نيز در همدان نصب شده است.

اين مسوول به خدمات رساني به مناطق حاشيه‌اي شهر نيز اشاره و بيان کرد: 95 درصد حاشيه شهر و 74 درصد کل شهر همدان تحت پوشش فاضلاب هستند.

حسيني بيدار با بيان اينکه 20 ميليارد تومان براي حاشيه شهرها و محلات بازآفريني هزينه شده است اظهار کرد: در حاشيه شهر همدان مردم هيچ مطالبه‌اي از شرکت آبفا ندارند.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان به پوشش فاضلاب در استان نيز اشاره و گفت: امسال توانسته‌ايم 3 رشته رودخانه همدان در مناطق کوي رضوان، رودخانه دره‌مرادبيگ و منوچهري را عاري از فاضلاب کنيم.

حسيني‌بيدار با تأکيد بر اينکه عمليات اجرايي فاضلاب فامنين به زودي آغاز خواهد شد بيان کرد: اعتبار طرح فاضلاب شهرهاي همدان و فامنين 9.5 ميليارد تومان است.

وي تصريح کرد: در اين زمينه بيش از 3 ميليارد تومان قرارداد بسته شده و اعتبار جمع‌آوري و انتقال همدان و فامنين به 15 ميليارد تومان افزايش داده شده که هم اکنون در مجلس در انتظار تصويب است.

اين مسوول به طرح‌هاي پژوهشي اين سازمان نيز اشاره و بيان کرد: 13 عنوان مطالعه و پژوهش با 2 ميليارد تومان اعتبار در بخش آب و فاضلاب در استان درحال انجام و پيگيري است.

پکيج دوم تصفيه خانه تويسرکان آماده بهره‌برداري است

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه پکيج دوم تصفيه خانه تويسرکان در حال بهره برداي است گفت: پکيج دوم تصفيه خانه تويسرکان با ظرفيت 50 ليتر در ثانيه آماده بهره‎برداري است که به عنوان الگوي شرکت مهندسي آب و فاضلاب در کشور شناخته شده است.

حسيني به پروزه‌هايي که به بخش خصوصي واگذار شده است اشاره و بيان کرد: خط انتقال آب قروه به رزن، توسعه شبکه فاضلاب شهر تويسرکان، توسعه شبکه فاضلاب کوي امام حسن نهاوند، توسعه شبکه آب مسير بلوار فرودگاه همدان و بازنگري 70 پروژه آب و فاضلاب از جمله اين پروزه‌ها است.

مديرعامل شرکت اب و فاضلاب استان همدان با تأکيد براينکه پساب تصفيه خانه همدان در حد استاندارد است گفت: قرار بود نيروگاه 15 ميليارد تومان براي احداث يک تصفيه خانه بعد از تصفيه خانه ما اختصاص دهد که به دليل کيفيت خوبي که اين پساب داشت از انجام اين کار خودداري کرد.

حسيني بيدار تأکيد کرد: فاضلاب شهري همدان پس از تصفيه به نيروگاه شهيد مفتح انتقال مي‌يابد که تاکنون 30 ميليون مترمکعب آب تصفيه و به نيروگاه انتقال يافته است.

وي با بيان اينکه پساب تصفيه‌خانه براي آبياري فضاي سبز همدان استفاده مي‌شود اظهار کرد: شهرداري همدان نيز قصد دارد در نزديکي پارک‌ها و فضاي سبز پکيج‌هاي تصفيه نصب کند تا فاضلاب خام اين بخش‌ها تصفيه و از آب آن براي آبياري فضاي سبز استفاده کند.

حسيني بيدار از اعلام آمادگي اين سازمان با شهرداري خبر داد و تصريح کرد: در صورتي که شهرداري اين تصفيه‌خانه‌هاي محلي را نصب کند اين شرکت نيز آمادگي دارد فاضلاب خام را به شهرداري همدان تحويل تا از آن براي آبياري استفاده شود.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان بيان کرد: جايگزيني شبکه‌هاي گندزدايي گاز کلر به آب ژاول يکي از مهمترين اقدامات اين شرکت بوده و همچنين نرم افزار GIS در تمامي نقاط استان اجرا شده است تا به عمليات خدمات رساني سرعت بخشيده شود.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

کلنگ زنی شهید جمهور تامین آب شرب سد اکباتان دولت سیزدهم مدیریت تنش آبی رزن تور رسانه ای ابفای تویسرکان بازدی خبری شطرنج شهر سرکان آبفای تویسرکان امور بانوان رودخانه اصلاح شبکه فاضلاب روستاها نشست رسانه ای خط انتقال روز دختر همیار آب روستا آب شرب پایدار محیط زیست تصفیه فاضلاب آب شرب رفع تنش آبی تقدیر نامه آبفای اسداباد
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x