شنبه 12 خرداد 1403 00:00:00
وزير نيرو: استفاده از پساب فاضلاب از اقدامات ارزنده صنعت آب وبرق استان است

وزير نيرو: استفاده از پساب فاضلاب از اقدامات ارزنده صنعت آب وبرق استان است

--

وزير نيرو در مراسم افتتاحيه آبرساني به روستاهاي استان همدان گفت: استفاده از پساب فاضلاب از اقدامات ارزنده صنعت آب وبرق استان است.
به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، آئين افتتاح همزمان طرح‌هاي آبرساني به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان کشور، با حضور وزير نيرو به‌صورت وئديوکنفرانس در سالن شهداي استانداري همدان برگزار شد. 
وزير نيرو در اين مراسم گفت: توفيقي است که در پويش #هرهفته_الف_ب_ايران ميهمان هموطنان در استان همدان هستيم، امروز در همدان از پروژه‌هاي اين پويش مانند آبرساني در بخش کشوري به ۴۰۰ روستا با جمعيت ۲۸۱ هزار نفر، بهره‌برداري از سد نعمت‌آباد در منطقه اسدآباد به‌منظور بهبود وضعيت کشاورزي با اعتبار ۸۰ ميليارد تومان و عمليات اجرايي خط انتقال از خرم‌آباد به ملاير با جمعيت ۲۸ هزار نفر را افتتاح خواهيم کرد.
رضا اردکانيان ادامه داد: طرح‌هايي که در استان همدان افتتاح يا عمليات اجرايي آن آغاز شد، با سرمايه‌گذاري نزديک ۶۰۰ ميليارد تومان است و اميدواريم در آبرساني به مناطق روستايي تا پايان سال مجموعه ديگري از روستاها به اين طرح اضافه شود.
اردکانيان خاطرنشان کرد: وزارت نيرو در همدان بدون احتساب پروژه‌هايي که افتتاح شدند، ۵۴ پروژه مختلف در بخش آب و برق و فاضلاب با اعتبار 4 ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان و پيشرفت ۴۵ درصد درحال انجام دارد.
وي با بيان اينکه ۱۰۸ پروژه را از ابتداي سال به ثمر رسانديم و ۹۲ پروژه ديگر را در دست اقدام داريم و در قسمت سازوکار از ۵۰ پروژه 5 مورد به اتمام رسيده است، افزود: جمع پروژه‌هاي اين پويش از ۵۰ هزار ميليارد که اعلام شد، ۲۴ هزار و صد ميليارد است که تا پايان شهريورماه افتتاح شده و با تلاش و فعاليت همه دستگاه‌ها اميدواريم بتوانيم به وعده‌ها وفا کنيم.
وزير نيرو با بيان اينکه پس فردا سال جديد آبي را آغاز خواهيم کرد، ادامه داد: اميدواريم سال جديد هم مثل سال گذشته حرکت به سمت اصلاح مصرف ادامه داشته باشد. در پايان سال آبي 99-98 وضعيت ما خوب است.
وي همچنين گفت: همداني‌ها دغدغه تأمين آب شرب مورد نياز براي درازمدت نداشته باشند، در همين دولت موضوع تأمين آب را به شکل مناسب و مقدوري در مسير اتمام قرار خواهيم داد.
رضا اردکانيان با تأکيد بر اينکه هموطنان ما در استان همدان از مردمان خوش‌مصرف هستند و قدر آب را مي‌دانند، خاطرنشان کرد: کارهاي ارزنده‌اي به‌ويژه در استفاده از فاضلاب تصفيه‌شده در استان همدان انجام شده است.
وزير نيرو با اشاره به اينکه در گذشته مصرف نيروگاه همدان از آب‌هاي زيرزميني ۱۵ ميليون مترمکعب بوده است، تصريح کرد: درحال‌حاضر ۱۲ ميليون مترمکعب پساب تصفيه‌خانه فاضلاب همدان درحال تأمين نيروگاه بوده و چاه‌هاي اين نيروگاه پلمب شده است.
وي درباره تخصيص پساب فاضلاب به منطقه ويژه اقتصادي جهان‌آباد نيز اظهار کرد: 3 ميليون مترمکعب از طرف وزارت نيرو به اين منطقه تخصيص يافته و براساس دستور استاندار همدان ۲۰ کيلومتر خط انتقال پساب از نيروگاه شهيد مفتح به منطقه ويژه جهان‌آباد قرار است از طريق بخش خصوصي انجام شود.
اردکانيان با بيان اينکه «الف» و «ب» حروف آغازين الفبا هستند و الفبا و زيربناي طرح‌هاي توسعه و عمران آب و برق است، يادآور شد: فارغ از اينکه تحت شديدترين تحريم‌هاي ظالمانه قرار داريم، ميدان و آزمون بزرگي براي مردم ايران است که همچون آزمون 8 سال دفاع مقدس سرافراز از اين ميدان بيرون خواهد آمد.

امسال به ۱۷۰۸ روستا آبرساني مي‌شود
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در سالجاري  هزار و ۷۰۸ روستاي کشور با ۹۱۴ هزار نفر جمعيت آبرساني خواهند شد.
حميدرضا جانباز اظهار کرد: از ابتداي سال تاکنون آبرساني به ۴۴۸ روستا انجام شده که ۴۸ روستا افتتاح شده و ۴۰۰ روستا هم که (در روز گذشته) افتتاح شد. وي با اشاره به آبرساني به  هزار و ۷۰۸ روستاي کشور، تصريح کرد: در نيمه نخست سال آبرساني به ۴۴۸ روستا با ۳۱۴ هزار نفر جمعيت محقق شده است.
جانباز افزود: تا پايان سال گذشته ۷/۷ ميليون نفر از جمعيت روستايي کشور آبرساني شده که با اين افتتاح 1/8 ميليون معادل بيش از ۱۱ هزار روستا آبرساني خواهد شد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در 7 سال گذشته به‌طور متوسط در هر هفته به ۳۵ روستاي کشور آبرساني شده است.
وي با اشاره به تجميع شرکت آب و فاضلاب روستايي با آب و فاضلاب شهري گفت: بزرگ‌ترين کوچک‌سازي دولت با اين تجميع شکل گرفت.

 پروژه‌هاي وزارت نيرو در استان همدان مي‌درخشد
 استاندار همدان با بيان اينکه پروژه‌هاي وزارت نيرو در بخش عمراني در استان مي‌درخشد، بيان کرد: وزارت نيرو با نگاه بلندي که در حوزه آب دارد، بيش از ۸۰۰ ميليارد تومان پروژه به بخش خصوصي واگذار کرده که اين امر گام بزرگي در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي است.
سيدسعيد شاهرخي افزود: افتتاح 3 سد در سال‌هاي اخير و سد نعمت‌آباد جزو اقدامات ارزشمندي است که در آب شرب و تأمين آب کشاورزي نياز عمده ما تأمين مي‌شود.
 استاندار همدان گفت: يکي از اقدامات ارزشمند وزير نيرو، راه‌اندازي پويش #هرهفته_الف_ب_ايران است که بحق توانسته در حوزه وزارت نيرو خدمات تأثيرگذار و ارزشمندي که دولت در اين حوزه دارد، به نمايش دربياورد و موجب دلگرمي آحاد مردم شود و به‌عنوان نقطه عطفي در بيان خدمات ارزشمندي که براي مردم صورت مي‌گيرد، مطرح باشد.
در ادامه با بيان اينکه ۳۱ شهر استان همدان از آب شرب سالم برخوردار هستند، گفت: ۷۵۰ روستاي همدان به شبکه آب سالم متصل هستند.

 فاز دوم تصفيه‌خانه همدان امسال وارد مدار بهره‌برداري مي‌شود
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان هم در آئين افتتاح طرح هاي آبرساني به 30 روستاي استان همدان گفت: فاز دوم تصفيه‌خانه فاضلاب همدان تا پايان سالجاري وارد مدار بهره‌برداري مي‌شود.
سيدهادي حسيني‌بيدار با اشاره به آبرساني به ۳۰ روستا در استان همدان، گفت: اين طرح با اعتبار ۴۸ ميليارد تومان اجرايي شده و براساس اجراي آن ۲۸ هزار نفر از جمعيت روستايي استان همدان از شبکه آبرساني سالم و پايدار بهره‌مند مي‌شوند.
وي از اجراي طرح آبرساني در شهرستان‌هاي همدان، ملاير، نهاوند، تويسرکان، اسدآباد، کبودرآهنگ و رزن و زير پوشش قرار گرفتن ۹ هزار خانواده خبر داد و گفت: اين طرح با اجراي 5 مجتمع آبرساني محقق و حدود ۱۹۲ ليتر در ثانيه آب سالم و پايدار توليد مي‌شود.
حسيني‌بيدار افزود: با اجراي اين پروژه‌ها تأمين آب شرب سالم و پايدار براي روستائيان، جلوگيري از مهاجرت و رفع مشکل کم‌آبي و ايجاد رونق اقتصادي در روستاها صورت گرفته است.
وي با بيان اينکه در انتهاي سالجاري با تکميل 5 مجتمع آبرساني در استان همدان دسترسي ۲۰ روستا به آب شرب سالم و پايدار فراهم خواهد شد، خاطرنشان کرد: از ابتداي دولت تدبير و اميد ۱۸۹ هزار نفر در ۲۴۱ روستاي استان با صرف اعتبار ۱۴۰ ميليارد تومان از نعمت آب سالم بهره‌مند شده‌اند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه با اشاره به اعتبار ۱۶۵ ميليارد توماني پروژه‌هاي بخش آب و فاضلاب استان همدان، گفت: تکميل بخش لجن تصفيه‌خانه همدان و اجراي 5 تصفيه‌خانه و ايجاد تأسيسات فاضلاب روستايي با اعتبار ۱۴۰ ميليارد تومان در انتهاي سالجاري قابل افتتاح است.

 بايد به آينده آب استان توجه شود
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه آب و برق استان بايد مورد توجه قرار بگيرد از وزير نيرو خواست هرچه سريع‌تر مسأله منبع تأمين آب سد تالوار مشخص شود و اظهار کرد: عمليات اجرايي طرح آبرساني از سد تالوار به همدان در سال ۸۶ آغاز شده و تاکنون در اين راستا بيش از صد کيلومتر تا نزديک استان لوله‌گذاري انجام گرفته است که درخواست داريم مسأله منبع تأمين آب آن از بلاتکليفي خارج و مورد توجه واقع شود.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

کلنگ زنی شهید جمهور تامین آب شرب سد اکباتان دولت سیزدهم مدیریت تنش آبی رزن تور رسانه ای ابفای تویسرکان بازدی خبری شطرنج شهر سرکان آبفای تویسرکان امور بانوان رودخانه اصلاح شبکه فاضلاب روستاها نشست رسانه ای خط انتقال روز دختر همیار آب روستا آب شرب پایدار محیط زیست تصفیه فاضلاب آب شرب رفع تنش آبی تقدیر نامه آبفای اسداباد
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x