دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 00:00:00
آب شرب پایدار 90 روستای محروم همدان در طرح جهاد آبرسانی تأمین می‌شود

آب شرب پایدار 90 روستای محروم همدان در طرح جهاد آبرسانی تأمین می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اتمام عملیات قرارداد اول جهاد آبرسانی استان در سال 1403 خبر داد و گفت: 90 روستای محروم استان در سال جاری آبرسانی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان؛ فرهاد بختیاری‌فر با اعلام این خبر، اظهار کرد: قرارداد اول جهاد آبرسانی در همدان با هدف آبرسانی به 160 روستا در نظر گرفته شده بود که 70 پروژه تا پایان سال 1402 اجرا شده و ساکنین مابقی روستاها نیز تا پایان سال‌جاری از آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی، بهره‌مند می‌شوند.

بختیاری‌فر با بیان اینکه اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها ۵۰۹ میلیارد تومان است، تصریح کرد: تا الان 304 میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی استان همدان تخصیص داده شده و در صورت تأمین به موقع اعتبار، مشکلی در تأمین آب ساکنین روستاهای مناطق محروم استان، وجود ندارد.

وی با اشاره به تعهدات اجرای این پروژه‌ها بیان کرد:54  باب مخزن با حجم 19 هزار و 650 متر مکعب، 223 کیلومتر خط انتقال، 182 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، هشت باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 101 لیتر در ثانیه و 22 حلقه چاه با آبدهی 110 لیتر در ثانیه از تعهدات ما برای آبرسانی به این روستاها است که توسط قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: احداث مخزن زمینی به تعداد 19 باب و 15200 متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول 210 کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول 120 کیلومتر، حفر چاه به تعداد 37 حلقه و یک دهنه بهسازی چشمه و قنات و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ از اقدامات انجام شده درراستای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان است.
 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

تور رسانه ای ابفای تویسرکان بازدی خبری شطرنج شهر سرکان آبفای تویسرکان امور بانوان رودخانه اصلاح شبکه فاضلاب روستاها نشست رسانه ای خط انتقال روز دختر همیار آب روستا آب شرب پایدار محیط زیست تصفیه فاضلاب آب شرب رفع تنش آبی تقدیر نامه آبفای اسداباد توسعه شبکه آبرسانی حوادث آب و فاضلاب کاشت درخت نوروز 1403 مدیریت مصرف
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x