سه شنبه 09 مرداد 1403 00:00:00
تخصيص 100 ميليارد تومان اعتبار در راستاي تکميل شبکه فاضلاب در ملاير

تخصيص 100 ميليارد تومان اعتبار در راستاي تکميل شبکه فاضلاب در ملاير

--

معاون مهندسي و توسعه شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور از  تخصيص قريب به ۱۰۰ ميليارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶  به منظور اجراي ۲۹ کيلومتر شبکه فاضلاب ملاير  خبر داد و گفت: ضروري است اجراي طرح هاي مرتبط با فاضلاب هر چه سريعتر با تعيين پيمانکار و همکاري شهرداري عملياتي شود.

 

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، «مجيد آقازاده حبشي» عصر ديروز در نشست بررسي اولويت‌ها و نيازمندي‌هاي حوزه آبفاي شهرستان ملاير عنوان کرد: چيزي در حدود ۱۹ هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان اعتبار به منظور آبرساني به روستاهاي کشور در قالب جهاد آبرساني و انعقاد قرارداد با قرارگاه  امام حسن(ع) در نظر گرفته شده که از اين رقم قريب  به هفت هزار ميليارد تومان تا کنون تخصيص يافته است.

وي در همين خصوص توضيح داد: امسال بر اساس قرارداد منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبي(ع) آبرساني به  هفت هزار و ۱۰۰ روستا در سراسر کشور  در دستور کار است که پيش بيني مي شود اين تعداد تا 20 هزار روستا نيز افزايش يابد.

آقازاده مدت اجراي اين طرح را در قرارداد مذکور دو سال و نيم عنوان کرد و افزود: اجراي اين طرح عظيم نياز به حمايت، نظارت و همکاري دستگاه‌هاي مربوطه و نمايندگان مجلس دارد.

 

آقازاده تاکيد کرد: نيروي خوبي براي اجراي اين طرح بسيج شده و قرارگاه امام حسن(ع) توسط چهار بخش بسيج سازندگي، نيروي زميني، نيروي دريايي و قرارگاه خاتم اين کار را در سطح کشور انجام مي‌دهند.

وي با تاکيد بر اينکه با هم‌افزايي و همدلي اين اقدام بزرگ به نحو احسن انجام خواهد شد، ادامه داد: بيش از ۱۰ جبهه در استان همدان اين عمليات را  آغاز کرده‌اند که در استان و به ويژه شهرستان ملاير اين حرکت بايد به سرعت انجام شود.

 

وي در خصوص استفاده از پساب توليدي براي صنايع نيز گفت: بخشنامه جديدي در زمينه اختصاص پساب در استان‌ها و شهرستان‌ها براي صنايع انجام شده که براي ذخيره منابع آبي، آب‌هاي زيرزميني و سطحي از پساب در اختيار مثمر ثمر خواهد بود.

 

معاون مهندسي و توسعه شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور خواستار انتقال مسائل و مشکلات در حوزه آب و فاضلاب شهري و روستايي شد و افزود: تمامي مسائل و خواسته‌هاي اين حوزه را به ما منتقل کنيد تا هر کجا مشکل منابع اعتباري بود، در جهت رفع آن کمک کنيم.

آقازاده حبشي با بيان اينکه اجراي شبکه فاضلاب ملاير بايد سرعت بيشتري بگيرد، اظهار داشت: حدود ۱۰۰ ميليارد تومان اعتبار به منظور اجراي ۲۹ کيلومتر شبکه فاضلاب ملاير از محل ماده ۵۶ اختصاص يافته و هر چه سريعتر با تعيين پيمانکار با همکاري شهرداري اين طرح اجرايي شود.

 

در ادامه معاون استاندار همدان و فرماندار ويژه ملاير خواستار تعميم اينگونه جلسات به ديگر حوزه‌ها و بخش‌ها شد و گفت: خدمات گسترده نظام طي ۴۳ سال گذشته به ويژه در حوزه آبرساني روستايي قابل مقايسه با قبل از انقلاب نيست.

«سلمان اسماعيلي» خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي دغدغه ما در حوزه تامين آب شرب تقريبا به صفر رسيده و دغدغه اصلي ما آبرساني به تعدادي از روستاهاي زير ۲۰ خانوار است.

وي احداث سد کلان ملاير را نمونه بارز خدمات نظام به مردم دانست و افزود: امروز با ذخيره آب مورد نياز در سد کلان، نگراني در تامين آب شرب ملاير نداريم و سد کلان پايداري منابع آبي را براي مردم اين شهر به ارمغان آورده است.

 

اسماعيلي همچنين شبکه فاضلاب ملاير را يکي از عقب‌ماندگي‌هاي اين شهرستان در حوزه آبفا عنوان و ابراز اميدواري کرد: با اهتمامي که در مجموعه آبفاي استان و شهرستان وجود دارد، امسال بتوانيم بخشي از اين عقب ماندگي را جبران کنيم.

مديركل دفترفني، امور عمراني  استانداري همدان نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه در حال حاضر موضوع کم آبي در استان همدان موضوعي جدي و لازم توجه است،گفت: پيگيري ها در خصوص انتقال آب از سد تالوار به جد در حال انجام است.

 

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان هم در اين جلسه با اشاره به اينکه حساسيت نسبت به اجراي درست پروژه ها و جذب اعتبارات را از تکاليف ذاتي خود مي دانيم، اظهارداشت: همه ما خدمت رساني به مردم  را از افتخارات خود مي دانيم.

فرهاد بختياري فر در ادامه ضمن اشاره به تخصيص ديرهنگام اعتبارات بيان کرد : عدم استقبال پيمانکاران از مناقصات مرتبط با شهرستان ملاير نيز به برخي عقب افتادگي ها دامن زده است.

بختياري فر عنوان کرد: به منظور جلوگيري از زيان هاي ياد شده در نخستين روزهاي سال جديد تمامي برآورد هايي که با فهرست بهاي سال 1400 تنظيم شده بود به فهرست بهاي 1401 تبديل شد و بر همين اساس در حال حاضر دو برابر ميزان اعتبار تخصيصي پروژه تعيين تکليف شده وجود دارد.

وي تصريح کرد: بر مبناي مجموعه اقدامات انجام شده تا پايان سال مالي جذب اعتبارات مربوطه انجام خواهد شد و از اين بابت هيچگونه نگراني وجود ندارد.

وي همچنين ضمن ارائه گزارشي از شهرستان ملاير  بيان کرد: شهرستان ملاير با 6 شهر ، داراي 59 هزار و 234 خانوار و 192 هزار نفر جمعيت است که تعداد مشترکين آب در اين شهرستان 74 هزار نفر  و مشترکين فاضلاب 22 هزار نفر مي باشد.

 

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اينکه در حال حاضر 207 روستا با 30 هزارو 338 خانوار در سطح شهرستان ملاير وجود دارد،اظهارداشت: از اين تعداد 134 روستا تحت پوشش مي باشند که بر همين اساس شاخص بهره مندي از آب 77 درصد مي باشد.

 

وي با بيان اينکه در سال 1400 در ارتباط با پروژه هاي آب و فاضلاب در سطح استان همدان 811 ميليارد تومان اعتبار مصوب شد عنوان کرد: از مجموع اعتبار مصوب ياد شده تاکنون 590 ميليارد تومان معادل 73 درصد تخصيص اعتبار داشتيم.

وي همچنين ضمن اشاره به اعتبارات شهرستان ملاير بيان کرد: مجموع اعتبارات آب در روستاهاي شهرستان ملاير 88 ميليارد تومان بود که از اين رقم تاکنون چيزي در حدود 63 ميليارد تومان تخصيص يافته و مابقي در مرحله جذب مي باشد.

 

وي افزود: همچنين  در بخش شهري شهرستان ملاير 4 ميليارد و 900 ميليون تومان اعتبار  در بخش آب وجود داشته که از اين رقم 4 ميليارد و 100 ميليون تومان آن تخصيص يافته  و در بخش فاضلاب نيز از مجموع 13 ميليارد تومان اعتبار مصوب 3 ميليارد و 600 ميليون تومان آن تاکنون تخصيص يافته است.

 

وي همچنين بيان کرد: در مجموع 107 ميليارد تومان اعتبارات شهرستان ملاير بوده که از اين رقم 71 ميليارد تومان آن تخصيص يافته است.

 وي در خصوص مجتمع هاي آبرساني موجود در شهرستان ملاير نيز گفت: در حال حاضر در سطح شهرستان ملاير 9 مجتمع آبرساني وجود دارد که از اين تعداد ميتوان به مجتمع هاي دهلق، سد کلان، شهيد سليماني، بور بور، ينگي کن، حسين آباد ناظم و انوچ اشاره کرد.

 

بختياري فر افزود: با بهره برداري از مجتمع هاي آبرساني ياد شده بيش از 85 درصد روستاهاي اين شهرستان از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.

وي در ادامه به موضوع ورود قرارگاه امام حسن مجتبي به طرح هاي عمراني و آبرساني به روستاهاي محروم اشاره کرد و گفت: در همين راستا  تا کنون احداث مخزن 200 متر مکعبي در روستاي عشاق عملياتي شده و برنامه افتتاحيه عمليات اجرايي برخي از روستا هاي ديگر را نيز در هفته آتي خواهيم داشت .

بختياري فر افزود: در موضوع محروميت زدايي دو روستاي کهکدان و عشاق شهرستان ملاير در ليست آبرساني ها  قرار دارند.

وي در خصوص جمعيت تحت پوشش تاسيسات فاضلاب  نيز گفت: در حال حاضر 46 درصد جمعيت شهرستان ملاير تحت پوشش اين تاسيسات مي باشد.انتهاي خبر/

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

تامین آب مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x