سه شنبه 09 مرداد 1403 00:00:00
نگاهي به اقدامات شركت آبفاي استان همدان در هفته ي صرفه جوئي

نگاهي به اقدامات شركت آبفاي استان همدان در هفته ي صرفه جوئي

--

نگاهي به اقدامات شركت آبفاي استان همدان در هفته ي صرفه جوئي

نشست خبري،
مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در صورت رعايت الگوي صحيح مصرف از سوي مردم ، اين استان بخصوص شهر همدان در فصل تابستان قطعي آب ندارد.

به گزارش روابط عمومي شركت آبفاي استان همدان مهندس عزالدين همزمان با آغاز هفته ي صرفه جوئي در مصرف آب در جمع همه ي خبرنگاران حضور يافته و اظهارداشت:با توجه به ورود به فصل تابستان و احتمال افزايش مصرف آب ، شهروندان بايد الگوي مصرف را رعايت كنند.
وي در ادامه گفت: 58 درصد از مردم همدان قبل از اجراي هدفمندي يارانه ها الگوي مصرف را رعايت مي كردند كه اين رقم بعد از اجراي اين قانون به 65 درصد ارتقاء يافته است .
مديرعامل شركت آبفاي استان همدان، اضافه كرد: 34 درصد مردم استان همدان تا دو برابر الگوي مشخص ، آب مصرف مي كنند و در همين حال 98 درصد مردم اين استان زير 40 متر مكعب مصرف آب دارند.
وي اضافه كرد: مشتركيني كه تا 40 متر مكعب در هر دوره آب مصرف مي كنند 26 هزار ريال به بهاي قبوض آب آنها اضافه شده كه اگر اين ميزان مصزف را براي يك خانواده چهار نفره در نظر بگيريم ، رقم كمي بعد از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها به بهاي آب اضافه شده است.
وي با بيان اينكه 07/99 درصد جمعيت شهري همدان از نعمت آب شرب سالم بهره مند مي باشند ، گفت: 583 هزار و 965 مشترك معادل 3/56 درصد مردم همدان از شبكه فاضلاب برخوردار هستند ، در حاليكه ميانگين اين رقم در كشور 40 درصد است.
مدير عامل آب و فاضلاب همدان بيان كرد: ظرفيت تامين آب شرب توسط شركت آب و فاضلاب استان 148 ميليون 839 هزار متر مكعب و ظرفيت توليد آن نيز 95 ميليون و 680 هزار متر مكعب در سال است .
عزالدين خاطر نشان كرد: براي بهره برداري از 87 طرح هاي در حال اجراي سال گذشته 336 ميليارد و 940 ميليون ريال اعتبار پيش بينبي شد كه 276 ميليارد و 180 ميليون ريال از آن اختصاص يافت.
وي با ذكر اينكه 40 درصد از شبكه شهري معادل 800 كيلومتر فرسوده است پيش بيني كرد 150 كيلومتر در سال توسط عوامل اين شركت بازسازي شود.
مدير عامل آب و فاضلاب همدان اضافه كرد: چنانچه سالانه 300 ميليارد ريال اعتبار به اين بخش اختصاصداده شود تا پايان برنامه پنجم تمامي شبكه هاي فرسوده استان بازسازي مي شود.
وي همچنين گفت : ميزان پرت آب در همدان 29در صد است كه از ميانگين كشوري يك درصد بيشتر است. در اين نشست خبري تمامي خبرگزاري ها-روزنامه هاي سراسري-محلي و هفته نامه ها حضور داشتند و نسبت به پوشش خبري اقدام نمودند .

 

حضور آبفاي استان همدان در نمايشگاهي به مناسبت هفته صرفه جوئي
 به گزارش دفتر روابط عمومي شركت آبفاي استان همدان،با آغاز هفته صرفه جوئي در مصرف آب دفتر روابط عمومي اقدام به برپائي غرفه خلاقيت در آب در نمايشگاه انسان،حيوان و طبيعت نمود. اين نمايشگاه كه در محل يكي از پر رفت و آمد ترين بوستان هاي شهر بر پا شده بود با استقبال بي نظير مردم روبرو شد . كودكان همداني به همراه بزرگترهايشان ضمن بازديد از اين نمايشگاه از غرفه شركت آب و فاضلاب ديدن و با استفاده از ابزار فراهم شده به خلق آثار زيباي خود  با موضوع صرفه جوئي آب پرداختند.گفتني است روزانه 100 نفر از كودكان به غرفه نقاشي آمده و روابط عمومي شركت نيز پس از داوري آثار هر روز به 10 نفر از بهترين آثار در محل جشنواره نمايشگاه جوايزي اهداء نمود.كاردستي هاي ابتكاري كودكان در زمينه سازه هاي آبي،شيوه هاي آبرساني سنتي در ايران ، پيشنهادهاي صرفه جوئي و صدها تحقيق و مقاله از جمله  آثار به نمايش درآمده در اين غرفه بود.
حضورمديرعامل آبفاي استان همدان در برنامه ي زنده ي راديوئي همزمان با هفته صرفه جوئي
به گزارش روابط عمومي شركت آبفاي استان همدان،مهندس عزالدين همزمان با هفته ي صرفه جوئي در مصرف آب دوم تيرماه ،در برنامه ي زنده ي راديوئي باغ زندگي حضور يافت .
در اين برنامه ي خانوادگي كه به صورت زنده از صداي مركز همدان پخش گرديد، ايشان ضمن گراميداشت يكم تا هفتم تيرماه كه مصادف با هفته ي صرفه جوئي در مصرف آب مي باشد، به ذكر عناوين اين ايام پرداختند و با اشاره به راههاي درست مصرف كردن آب در منازل، اظهار داشتند زنان نبض اقتصاد خانواده را برعهده دارند و نقش بساير مهم و حساسي در مديريت هزينه ها ايفا مي نمايند. مهندس عزالدين با اشاره به آغاز فصل گرما و ورود به فصل تابستان و احتمال افزايش مصرف آب،ازتمامي شهروندان خواستند تا الگوي مصرف را رعايت نمايند. تا انشاءاله به خوبي و بدون هر گون قطعي از فصل گرماي تابستان عبور نمائيم. 
وي در ادامه با توجه به نامگذاري دوم تير ماه به عنوان "آب كالاي اقتصادي و هدفمندي يارانه ها"، گفت: 58 درصد از مردم همدان قبل از اجراي هدفمندي يارانه ها الگوي مصرف را رعايت مي كردند كه اين رقم بعد از اجراي اين قانون به 65 درصد ارتقاء يافته است.
مديرعامل شركت آبفاي استان همدان، اضافه كرد: 34 درصد مردم استان همدان تا دو برابر الگوي مشخص ، آب مصرف مي كنند و در همين حال 98 درصد مردم اين استان زير 40 متر مكعب مصرف آب دارند.
وي اضافه كرد: مشتركيني كه تا 40 متر مكعب در هر دوره آب مصرف مي كنند 26 هزار ريال به بهاي قبوض آب آنها اضافه شده كه اگر اين ميزان مصرف را براي يك خانواده چهار نفره در نظر بگيريم ، رقم كمي بعد از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها به بهاي آب اضافه شده است. در اين برنامه شهروندان با تماس تلفني نقطه نظرات خود را در خصوص مديريت بهينه در مصرف آب ارائه مي دادند و برخي نيز با ارسال پيامك خواستار مديريت درست اين مايع بي بديل از سوي شهروندان بودند.

حضور كارشناسان آبفاي همدان در پيام عصرگاهي صداي مركزهمدان
به گزارش روابط عمومي شركت آبفاي استان همدان، همزمان با هفته ي صرفه جوئي در مصرف آب ، كارشناسان در برنامه ي راديوئي حضور يافتند. اين گزارش مي افزايد، معاون درآمد و خدمات مشتركين ،مديريت كنترل كيفيت و مديريت امورآبفاي شهرستان همدان در ايام هفته ي مذكور و به مناسبتهاي تعريف شده طبق عناوين ارسالي از شركت مهندسي آبفاي كشور در برنامه ي راديوئي پيام عصرگاهي حضور يافته و به تبيين راههاي درست مصرف و مديريت بهينه ي اين مايع بي بديل پرداختند از مباحث مطرح شده در اين برنامه ها ضمن تذكر و هشدار به شهروندان به ارائه ي برخي راهكارهاي مهم صرفه جوئي نيز پرداختند همچنين در خصوص مباحثي از جمله كيفيت آب-كميت آب و محدوديت منابع آبي – موضوع مهم هدفمندي يارانه ها و نحوه ي محاسبه ي قبوض و تغييرات در نحوه ي صورتحسابهاي ارسالي، نحوه ي تفكيك انشعاب و واگذاري بغل كنتور در آپارتمانها و ساير موضوعات مهم پرداختند. اين برنامه ها در مواقع پرمخاطب پخش گرديده و به مردم قول داده شد در صورتي كه مصارف را به درستي مديريت نمايند تابستان و فصل گرما را به خوبي پشت سر خواهيم گذاشت.
  
ديدار مديريت و كاركنان امور آبفاي كبودراهنگ با امام جمعه در هفته صرفه جوئي

به گزارش روابط عمومي شركت آبفاي استان همدان، همزمان با هفته ي صرفه جوئي در مصرف آب ، مديرامور آبفاي كبودراهنگ در تاريخ 1/4/90 به امام جمعه ي شهرستان ملاقات داشته و از نزديك با ايشان به گفتگو نشستند. در اين ديدار ابتدا مديريت شهرستان جناب آقاي بلالي در خصوص وضعيت منابع آب، ميزان مصرف و اقدامات انجام شده و آتي در خصوص حفاري و تجهيز چاههاي جديد مطالبي بيان نمودند. سپس امام جمعه ي شهرستان با تقدير و تشكر از مديريت و كاركنان اظهارداشتند شركتهاي آب و فاضلاب به عنوان تامين كننده مهمترين ماده حياتي (آب) در جامعه وظايف و مسئوليتهاي سنگيني را برعهده دارند و بر صرفه جوئي در مصرف آب به خصوص شش ماهه اول سال تاكيد فراوان نموده و ابراز داشتند كنتورهاي خراب هرچه سريعتر بايد تعويض گردد تا ميزان مصرف واقعي آب شهرستان مشخص گردد و برنامه ريزي هاي بهتري صورت پذيرد. ضمنا" ايشان در خطبه هاي نماز جمعه نيز به بحث صرفه جوئي در منابع آبي پرداختند و همگان را مجاب به رعايت الگوي مصرف با توجه به منابع محدود آب در شهرستان نمودند.   

 

ديدار مديريت امور آبفاي بهار با امام جمعه در هفته صرفه جوئي (7-1 تيرماه)

به گزارش روابط عمومي شركت آبفاي استان همدان، همزمان با هفته ي صرفه جوئي در مصرف آب ، مديرامور آبفاي بهار طبق همانگيهاي قبلي به دفتر امام جمعه ي شهرستان مذكور رفته و از نزديك با ايشان به گفتگو نشسته و تبادل نظر پرداختند. در اين ديدار مديريت شهرستان جناب آقاي رجبي با تاكيد بر اهميت موضوع آب و نامگذاري هفته اي به نام صرفه جوئي در مصرف آب در سطح ملي، به تبيين سياستهاي كلي شركت آبفا و برنامه هاي امور آبفاي بهار پرداختند و حجت الاسلام عظيمي زاده نيز به بيان نقطه نظرات خود و نقش مهم و حياتي مردم پرداختند.


   
مديريت تويسركان سخنران پيش از خطبه ها
به مناسبت هفته صرفه جويي 1 لغايت 7تير در جمعه گذشته آقاي مهندس اکبري مدير امور آبفاي تويسرکان پيش از خطبه ها به مدت 15 دقيقه ضمن اعلام گوشه اي از عملکرد آبفاي تويسرکان در خصوص صرفه جويي در تابستان 90 سخناني ايراد نمودند که مورد توجه امام جمعه محترم و مردم واقع شد.
مديرعامل شركت آبفاي ملاير سخنران پيش از خطبه ها
 
به گزارش ارسالي از شركت آبفاي ملاير،آقاي رهام برخورداري مديرعامل محترم شركت آبفاي ملاير سخنران پيش ازخطبه هاي جمعه گذشته ( مورخ 10/4/90 ) بوده است، لذا با عنايت به هفته صرفه جوئي ، ايشان در خصوص صرفه جوئي درمصرف آب نكاتي را يادآور شدند ايشان فرمودند كه بيشترين مصرف آب در بخش كشاورزي است و اگر يك كشاورز در روز يك ساعت كمتر آب مصرف نمايد و از تكنولوژي و آبياري تحت فشار و آبياري قطره اي و غيره استفاده نمايند در يك سال و در منطقه ملاير به ميزان ده الي بيست ميليون مترمكعب در طول يكسال آب ذخيره مي شود و اين برابري مي كند با نصف حجم آب سد كلان در حالت كاملاً پر و نيز در بخش مسكوني در صورتي كه هر نفر در روز ده ليتر كمتر آب مصرف نمايد و با عنايت به جمعيت تقريبي 200 هزار نفري شهر ملاير ، به ميزان 000ر000ر530 ليتر در يكسال آب ذخيره مي گردد و اين ميزان آب نياز آبي ده هزار نفر در سال را تامين مي نمايد . از ديگر موارد مهمي كه مديرعامل شركت آبفاي ملاير اعلام نمود پرداخت غير حضوري قبوض ، بازديد هفتگي از تاسيسات منزل و پرداخت صورتحسابها بموقع بود كه مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفت ، ضمناً پرسنل آب و فاضلاب ملاير با شربت از نمازگزاران پذيرائي نمودند . مديرعامل آبفاي ملاير از آقايان شجاع كاظمي ، مرتضي شيخ حسني ، علي يارمحمدي ، ارسلان مرادي ، ابوالقاسم مومني ، كاظم حسني ، محمد بيات ، مجيد مختاري ، نادر كرم بيگي ، ساسان رحماني و حاج آقا احساني كه در برگزاري مراسم كمك شاياني نمودند تشكر و قدرداني نمودند.
   
 
نماينده ي ولي فقيه در استان همدان ،بر تسريع در اجراي تصفيه خانه فاضلاب همدان تاكيد نمود.

به گزارش روابط عمومي شرکت در ديدار مديرعامل شركت آبفاي استان همدان و هيئت همراه با آيت الله طه محمدي امام جمعه ي شهرهمدان بر تسريع در اجراي تصفيه خانه فاضلاب همدان تاكيد گرديد.
در اين ديدار ابتدا مهندس عزالدين مدير عامل شرکت آبفاي استان همدان ،ضمن تبريك فرا رسيدن اعياد شعبانيه، گزارشي مبسوطي از وضعيت تاسيسات آب و فاضلاب استان همدان بيان نمودند.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب همدان اظهار داشت: اقدامات پاياني مربوط به بخش مايع تصفيه‌خانه فاضلاب شهر همدان در حال پيگيري است و با تلاشهاي صورت گرفته مدول اول اين تصفيه خانه به زودي وارد مدار بهره برداري مي گردد.
مهندس عزالدين افزود، طرح فاضلاب همدان يكي از مهمترين طرحهابه شمار مي رود و با توجه به مسائل و مشکلات زيست محيطي كه وجود دارد از اهميت بسيار بالايي برخوردار است انشاءاله با تلاش همكاران در شركت آب و فاضلاب استان همدان  و جذب به موقع اعتبارات بتوانيم كار را نهائي نموده و به نتيجه برسانيم.
ايشان همچنين با اشاره به قرارداشتن در فصل گرما، اظهار اميدواري كرد تا به حول و قوه ي الهي بتوانيم اين شرايط را به نحو احسنت پشت سر گذاشته و با توجه به اينكه خوشبختانه حجم ذخيره ي آب پشت سد اكباتان مناسب و مطلوب است، مشكل خاصي در زمينه ي آبرساني به شهروندان فهيم همدان، نخواهيم داشت و با تاكيد بر اين موضوع اظهار داشتند خوشبختانه با وضعيت فعلي، استراحت خوبي به چاههاي دشت بهار داده شده است.
نماينده ي ولي فقيه و امام جمعه شهر همدان نيز ضمن خير مقدم به مديران حاضر و با توجه به پيگيرهاي شرکت آبفاي همدان بربهره برداري سريع از پروژه فاضلاب شهر همدان واهميت موضوع تصفيه خانه فاضلاب همدان خواستار تسريع و مشارکت جدي همه دستگاهها و مردم در انجام بموقع اين پروژه حياتي گرديد.
در ادامه برخي مديران شهرستانها به بيان نقطه نظرات و ديدگاههاي خود جهت رفع مشكلات شهرستانهاي مربوطه پرداختند.

 

- درج پيامهاي آموزشي در قبوض آب بهاء
- برگزاري مسابقه نقاشي توزيع اقلام فرهنگي در نمايشگاه خلاقيت
– مكاتبه با استانداري در خصوص درج پيامهاي آموزشي در سربرگهاي اداري در هفته صرفه جوئي
- نصب بنرهاي صرفه جوئي در سردرب ادارات و تاسيسات 
-نصب بيلبورد تبليغاتي در يكي از نقاط پر تردد شهر همدان به مساحت 25 متر مربع
-حضور مانور زلزله در شهرستان اسدآباد
-حضور در نمايشگاه شهر الكترونيك


 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

تامین آب مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x