شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
بازديد نمايندگان همدان در مجلس از روند انتقال آب از رودخانه خاکو

بازديد نمايندگان همدان در مجلس از روند انتقال آب از رودخانه خاکو

--

به گزارش خبرگزاري فارس از همدان نمايندگان مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي به همراه مديرعامل و معاونان شرکت آب و فاضلاب استان از روند انتقال آب از رودخانه خاکو بازديد کردند.
نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي آب و تأمين آن را از راهبردي‌ترين مسئله استان به ويژه همدان دانست و اظهار کرد: اجراي اين طرح موجب جلوگيري از هدررفت آب‌هاي سطحي است.
ابراهيم کارخانه‌اي با اشاره به اينکه در سال گذشته با وجود بحران کمبود آب مسئولان آبفاي استان مانند يک سرباز شبانه‌روزي کار کردند، افزود: اين اقدامات در راستاي نبود مشکل در تأمين آب شهروندان صورت گرفت.
وي با اشاره به انتقال آب از رودخانه خاکو براي تأمين آب همدان بيان داشت: در صورت وضعيت مطلوب بارش‌ها از اين طريق در بهترين حالت حجم زيادي آب وارد مدار بهره‌برداري مي‌شود.
*آثار خشکسالي و کمبود آب سال گذشته جبران نشده است
ديگر نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي هم ضمن بازديد از روند اجراي اين طرح خاطرنشان کرد: اقدامات و تدابير بايد طوري انجام شود که ما در چهار فصل و به ويژه در فصل تابستان با کمبود آب مواجه نباشيم.
امير خجسته با تقدير از مديريت خوب مديريت و کارکنان آبفاي استان اذعان کرد: با توجه به حساسيت موضوع آب، نمايندگان گزارش هفتگي از اقدامات آبفاي استان دريافت مي‌کنند.
وي تصريح کرد: آب و فاضلاب همدان با تلاش شبانه‌روزي در راستاي تأمين آب شهر همدان مشغول است که يکي از اين کارهاي ارزنده انتقال آب رودخانه خاکو به تصفيه‌خانه شهيد بهشتي همدان بوده که تا به حال بدون استفاده مانده بود.
*کوچکترين کم بارشي شهر همدان دچار بحران مي‌شود
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان نيز با بيان اينکه با وجود بارش‌هاي آبي خوب در سال جاري هنوز آثار به جاي مانده از خشکسالي و کمبود آب جبران نشده است، گفت: راهبرد اين شرکت تأمين آب با کيفيت و مورد نياز براي شهروندان در تمام فصول سال است.
سيدهادي حسيني‌بيدار با بيان اينکه همدلي موجود بين شرکت آب‌منطقه‌اي و شرکت آبفا ما را در رسيدن به يک وضعيت پايدار در تأمين، تصفيه و توزيع آب براي شهروندان مصمم‌تر کرده، گفت: ما هر آنچه توان داشته باشيم در راه خدمت به مردم استان فروگذار نخواهيم کرد.
وي افزود: با توجه به اينکه 50 درصد تأمين آب شهر همدان از منابع زيرزميني و 50 درصد آن از منابع سطحي تامين مي‌شود با کوچکترين کم بارشي شهر همدان دچار بحران مي‌شود.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان يادآور شد: در سال گذشته در اين موقع از سال ذخيره سد اکباتان 12 ميليون متر مکعب بود که هم اکنون 4 ميليون مترمکعب آب در پشت سد ذخيره شده است.
وي با اشاره به فرا رسيدن روزهاي پاياني سال از شهروندان خواست تا با رعايت مصرف بهينه آب در شست‌وشوها به استقبال سال نو رفته تا در سال آينده دچار کمبود آب در شهر همدان نباشيم.

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x