شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
حضور معاون بهره برداري آبفا و شهردار همدان در گفتگوي زنده ويژه ي خبري

حضور معاون بهره برداري آبفا و شهردار همدان در گفتگوي زنده ويژه ي خبري

--

مهندس نيكداد معاون بهره برداري شركت آبفا و مهندس يوسفيان شهردار همدان در گفتگوي ويژه ي خبري كه به صورت زنده از خبر سيماي مركز همدان پخش شد حضور يافته و به بيان اظهارات علمي خود در خصوص مهار آبهاي سطحي در شهر همدان پرداختند:كه در زير شرح آن آمده است.

* پيش‌بيني 4 ميليارد تومان براي جمع‌آوري آب‌هاي سطحي
شهردار همدان با اشاره به اينکه مهار آب‌هاي سطحي بر عهده شهرداري است، افزود: مطالعات آب‌هاي سطحي همدان در سال گذشته با نظارت معاون پژوهشي دانشگاه بوعلي‌سينا و تصويب کليات طرح توسط پژوهشکده سازمان شهرداري آغاز شده و 3 ميليارد تومان هزينه در نظر گرفته شده است.
اميرضا يوسفيان گفت: امسال 4 ميليارد تومان با تصويب شوراي اسلامي پيش‌بيني بودجه شده اما آنچه در طرح جامع براي 6 هزار هکتار از شهر همدان، 120 ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است که رقم پيش‌بيني شده به 10 درصد از اين ميزان بودجه نمي‌رسد.
وي يادآور شد: در شرايطي که يک مرتبه در يک مقطع زماني 25 ميليمتر بارش رخ مي‌دهد، معابر همدان که حدود 13 ميليون متر مربع معبر در 5 هزار و 684 هکتار است را تحت تأثير خود قرار مي‌دهد.
شهردار همدان بر لزوم شکل‌گيري «مديريت واحد» در همدان تأکيد کرد و گفت: با مديريت واحد، مشکلات در زمان وقوع حادثه و بحران قابل پيش‌بيني است.
وي با بيان اينکه نبايد تنها به روساخت‌ها توجه کرد، بيان داشت: تأمين زيرساخت‌ها، مرتبط با روساخت‌هاست به طوري که اگر توسعه‌اي از جنس پايدار را دنبال کنيم بايد مديريت واحد شهري با عملکرد تمام دستگاه‌هاي خدمات‌رسان تدوين و تبيين شود.
يوسفيان با اشاره به موقعيت جغرافيايي شهر همدان يادآور شد: رواناب‌ها در برخي مواقع از مناطق بالادست شهر سرازير و به حاشيه‌ها هدايت شده و ايجاد مزاحمت مي‌کند.

*شبکه‌هاي فاضلاب براي آب‌هاي سطحي طراحي نشده
معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب همدان نيز با اشاره به وضعيت شبکه فاضلاب همدان اظهار کرد: بالغ بر 75 کيلومتر شبکه فاضلاب داريم که طي سال‌هاي طولاني اين شبکه ايجاد شده و در کل کشور از معدود شهرهايي هستيم که 98 درصد شهر زير پوشش شبکه فاضلاب است.
حميدرضا نيکداد گفت: شبکه فاضلاب به منظور هدايت و جمع‌آوري فاضلاب از مناطق مختلف شهر طراحي شده و هر ساله نيز بنا به ضرورت اصلاح شبکه‌هاي فاضلاب در دستور کار قرار مي‌گيرد.
وي با تأکيد بر اينکه در مواقع عادي پس‌زدگي فاضلاب در همدان وجود ندارد، افزود: پس‌زدگي تنها در مواقع اضطراري مانند انسداد در شبکه رخ مي‌دهد که به موقع براي رفع آن اقدام مي‌شود.
معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب همدان تصريح کرد: در زمان بارش باران به علت افزايش دبي سيالي که وقوع مي‌يابد، لوله فاضلاب از آب‌هاي سطحي پر شده و قادر به حرکت نيست، همين باعث پس‌زدگي فاضلاب در منازل مي‌شود.
وي با بيان اينکه شبکه‌هاي فاضلاب براي آب‌هاي سطحي طراحي نشده، افزود: در کشور ما متوسط بارندگي 250 ميليمتر است و بر اين اساس مقرون به صرفه نيست که شبکه‌ها جداگانه طراحي شود.
نيکداد با اشاره به مشکلات ساخت و سازهاي غير مجاز يادآور شد: برخي شهروندان بدون نظارت شرکت آبفا و دستگاه‌هاي خدمات شهري اقدام به ساخت و ساز مي‌کنند و در حفاري به قناتي که برخورد مي‌کنند بدون دقت شبکه فاضلاب را به قنات متصل مي‌کنند که در زمان بارش موجب مشکلات مي‌شوند.
وي تصريح کرد: در مواقع بارندگي دبي قنات زياد شده و موجب پس‌زدگي مي‌شود که از اين پس هر مشترکي که اقدام به ساخت و ساز مي‌کند بايد نظر کارشناس شرکت آبفا را براي دفع سيستم فاضلاب دريافت کند.

 

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x