شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرعامل آبفاهمدان خبر داد:نياز 110 ميليارد تومان براي اصلاح شبکه‌هاي فرسوده توزيع آب

مديرعامل آبفاهمدان خبر داد:نياز 110 ميليارد تومان براي اصلاح شبکه‌هاي فرسوده توزيع آب

--

مديرعامل شرکت آبفاي همدان با اشاره به فرسودگي 21 درصد از شبکه‌هاي توزيع آب استان، گفت: براي اصلاح اين شبکه‌ها نياز به 110 ميليارد تومان داريم.
سيدهادي حسيني‌بيدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بيان اينکه در شهرستان اسدآباد 10 پروژه فعال در بخش تأمين آب داريم، اظهار داشت: با وجود کمبود اعتبارات در سطح استان، سعي کرده‌ايم پروژه‌ها را فعال نگه داريم.
وي تصريح کرد: با توجه به اينکه ممکن بود بر اثر رانش زمين برخي از چاه‌هاي شهرستان تخريب شوند، يک حلقه چاه در سال گذشته و يک حلقه چاه نيز امسال حفاري شده است.
مديرعامل شرکت آبفاي همدان با اشاره به اينکه هم‌اکنون نزديک به 400 ميليون تومان در بخش تأمين آب بدهکار هستيم، افزود: اميدواريم فرماندار شهرستان امسال اعتباراتي را در کميته برنامه‌ريزي براي بخش تأمين آب در نظر بگيرد.
وي با اشاره به نامگذاري امسال با عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملي و مديريت جهادي» گفت: بايد با کمک مردم تمام تلاش خود را براي تحقق اين شعار انجام دهيم و البته فرهنگ‌سازي در اين زمينه نيز همت رسانه‌ها را مي‌طلبد.
حسيني‌بيدار با بيان اينکه قيمت تمام‌شده آب در سطح کشور 900  تومان تمام مي‌شود که اين امر در استان 800 تومان است، خاطرنشان کرد: تقريباً آبي که در استان تأمين و در اختيار مردم قرار مي‌دهيم، براي ما 35 سنت تمام مي‌شود و اين در حالي است که در کشورهاي همسايه ما بيش از اين است.
وي ادامه داد: آبي که براي ما 35 سنت تمام مي‌شود، آن را به صورت 10 سنت به مردم عرضه مي‌‌کنيم.
مديرعامل شرکت آبفاي استان همدان افزود: آب براي ما متوسط 800 تومان تمام مي‌شود و اين در حالي است که از مردم 240 تومان دريافت مي‌کنيم.
وي با اشاره به اينکه با اين اوصاف قيمت آب در سبد هزينه خانوارها جايگاهي ندارد و تنها هفت درصد هزينه را شکل مي‌دهد، افزود: بايد تلاش کنيم با اجراي صحيح طرح هدفمندسازي قيمت آب را به قيمت واقعي خود برسانيم.
حسيني‌بيدار با تأکيد بر صرفه‌جويي مصرف آب از سوي مردم، گفت: مردم در مصرف آب مديريت داشته باشند، زيرا با 20 درصد صرفه‌جويي مي‌توانند ما را براي ارائه خدمات بهتر کمک کنند.
وي با بيان اينکه 21 درصد شبکه‌هاي آبرساني ما فرسوده است، افزود: در استان تقريباً 2 هزار و 515 کيلومتر شبکه توزيع آب داريم که از اين ميزان 740 کيلومتر معادل 21 درصد فرسوده است.
مديرعامل شرکت آبفاي استان همدان با بيان اينکه براي اصلاح شبکه‌هاي فرسوده 110 ميليارد تومان اعتبار نياز است، خاطرنشان کرد: امسال تنها 5 ميليارد تومان قرارداد داريم.
وي اضافه کرد: سالانه بايد 250 کيلومتر شبکه را اصلاح کنيم که متأسفانه طي دو سال گذشته اعتبارات خوبي در اختيار ما قرار نگرفت.
حسيني‌بيدار با اشاره به اينکه بين توليد و تأمين آبي که در اختيار مردم قرار مي‌دهيم، اختلاف زيادي وجود دارد، افزود: در قيمت عرضه و توليد آب هميشه زيان داده‌ايم.
وي در تشريح اين مطلب گفت: از آن جا که از بخش تأمين آب  نمي‌توانيم براي اصلاح شبکه توزيع استفاده کنيم، مي‌طلبد دولت در اين زمينه ما را ياري کند.
مديرعامل شرکت آبفاي همدان با بيان اينکه خدماتي که شرکت آب و فاضلاب شهري به مردم ارائه مي‌دهد، با کميت و کيفيت همراه است، خاطرنشان کرد: هر چه اعتبارات بيشتري در اختيار قرار دهند، مي‌توانيم خدمات را بهتر ارائه دهيم.
وي با بيان اينکه در بخش طرح‌هاي عمراني نزديک به 25 ميليارد تومان هزينه کره‌ايم که در اين زمينه بدهکار هستيم، افزود: در بخش جاري نيز حدود 15 ميليارد تومان بدهکار هستيم که با وجود اين کمبودها در حال انجام خدمات‌رساني به مردم هستيم.
حسيني‌بيدار با بيان اينکه نزديک به 5 ميليارد تومان مطالبات از مردم داريم، از مردم خواست با پرداخت به موقع در زمينه خدمات‌رساني شرکت آب و فاضلاب را کمک کنند.
وي با بيان اينکه 11 ميليارد تومان در تصفيه‌خانه فاضلاب هزينه شده، افزود: در اسدآباد 10 پروژه در حال انجام است که از اين تعداد چهار طرح در بخش شبکه فاضلاب، واگذاري 500 فقره انشعاب فاضلاب و حفاري چاه را در دستور کار داريم.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x