شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرآبفاتويسرکان: ۶۶ درصد آب شرب تويسرکان صرف مصارف غير‌ضروري مي‌شود.

مديرآبفاتويسرکان: ۶۶ درصد آب شرب تويسرکان صرف مصارف غير‌ضروري مي‌شود.

--

مديرآبفاي تويسرکان گفت: بيش از ۶۶ درصد آب شرب در تويسرکان به علت عدم رعايت الگوي مصرف براي مصارف غير ضروري صرف مي‌شود.
مهندس سجاد منش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنيم در تويسرکان، اظهار کرد: بحران کم آبي و دغدغه هميشگي جيره بندي آب از مسائلي است که با رعايت نکردن الگوي صحيح مصرف مردم را نگران مي کند.
وي عنوان کرد: کاهش بارش هاي جوي در سال آبي گذشته و جاري، افت سطح سفره هاي زيرزميني که عمده ترين منابع تامين آب شهرستان هستند، افزايش جمعيت و رشد مصرف از عواملي هستند که در کنار رعايت نشدن روش هاي مصرف بهينه، اين روزها زمينه ساز افت فشار شبکه آب در برخي نقاط تويسرکان شده است.
مدير امور آب و فاضلاب تويسرکان با اشاره به قطعي آب در برخي روزهاي اخير، گفت: امسال تاکنون قطعي آب به دليل جيره بندي آن صورت نگرفته است بلکه با توجه به افزايش دماي هوا و يا مسافران تابستاني در تويسرکان، مصرف آب به طور چشمگيري بالا رفته که سبب کاهش حجم مخازن ذخيره در بعضي از ساعت ها به ويژه در پيک مصرف شده و شاهد افت فشار و قطعي آب در ساعاتي از روز در برخي مناطق تويسرکان هستيم.
مهندس سجادمنش با بيان اينکه بيش از 66 درصد آب شرب در تويسرکان صرف مصارف غير ضروري مي شود، افزود: به منظور برخورداري شهروندان از آب در تمامي ساعت هاي شبانه روز، رعايت الگوي مصرف بهينه و پرهيز از مصارف غيرضروري در حد امکان مورد تأکيد است.
وي تصريح کرد: از دلايل مهم بالا بودن مصرف سرانه آب لوله کشي استفاده از آب آشاميدني تصفيه شده براي ساير مصارف از جمله شستشوي لباس، ظرف، اتومبيل، استحمام و آبياري باغچه ها است.
مدير امور آب و فاضلاب تويسرکان همچنين با بيان اينکه تعداد مشترکان آب در شهرهاي تويسرکان و سرکان سرابي 20 هزار مشترک  است، افزود: سيستم آبرساني شهر تويسرکان با 12 کيلومتر خطر انتقال آب يکي از پرهزينه ترين سيستم هاي آبرساني شهري در سطح استان است.
مهندس سجادمنش با اشاره به اينکه براي مديريت مصرف آب و متعادل کردن فشار آب تاکنون 13 حلقه فشار شکن بر روي شبکه توزيع آب دو شهر تويسرکان سرکان نصب شده است، عنوان کرد: آب شرب شهر تويسرکان از هشت حلقه چاه در دشت فرسفج تأمين مي شود و در چهار مرحله تقريبا به نقطه آخر که شهر سرکان است مي رسد.
وي از هدر رفت 30 درصد از آب توليدي به علل مختلف همچون فرسودگي و خرابي لوله ها و شير هاي آب مشترکان در تويسرکان خبر داد و افزود: متأسفانه مصرف آب در سطح شهر تويسرکان بسيار بالا است و به ويژه از سوي 40 مشترک غيرخانگي و اداري که با عدم رعايت الگوي مصرف بيشتر از ظرفيت خود آب استفاده مي کنند.
مدير امور آب و فاضلاب تويسرکان با بيان اينکه راهکارهايي براي بهينه مصرف کردن آب شرب وجود دارد، از مشترکين خواست حتي الامکان استفاده از آب شرب براي مصارف غيرضروري را کاهش دهند و کليه شيرآلات و لوله هاي داخل منزل که نشت يا اتلاف آب دارند را مرمت کنند.
مهندس سجادمنش با تأکيد بر اينکه مشترکان از مصرف آب شرب براي شستشوي ماشين و پارکينگ به جد خودداري کنند، افزود:  براي بهينه مصرف کردن آب، هنگام شستشوي ظروف، البسه واستحمام از باز نگه داشتن مداوم شير آب جلوگيري شود.
وي با بيان اينکه براي تغيير آب و هوا باتوجه به گرماي هوا ازشستشوي حياط و ديوارهاخودداري شود، از مشترکين پرمصرف تقاضا کرد: با کاستن از ميزان مصرف امکان آبرساني به همه شهروندان را فراهم کنند.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x