یکشنبه 07 مرداد 1403 00:00:00
هفته ي صرفه جوئي و سخنراني مديرعامل شركت آبفاي استان همدان درنماز جمعه

هفته ي صرفه جوئي و سخنراني مديرعامل شركت آبفاي استان همدان درنماز جمعه

--


مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان همدان در هفته ي صرفه جوئي در مصرف آب ، از نزديك با نمازگزاران معزز سخن گفتند.
وي با بيان اينكه هفته اول تيرماه به عنوان هفته صرفه‌جويي در مصرف آب اعلام شده است، خاطرنشان كرد: شعار اين هفته در سال جاري «آب پاك براي جهان سالم» است.
ايشان تصريح داشتند : تمام فعاليت اين شركت به سمت توسعه پايدار است، لذا اين امر همت و کمک مردم را مي‌طلبد.
به گزارش روابط عمومي شركت آبفاي استان  علي رحيمي‌فر اظهار داشت: آب يك كالاي اقتصادي است و مردم بايد جايگاه اين مايه حياتي را بيشتر درك كرده و در مصرف آن اعتدال را رعايت كنند.
رحيمي‌فر با بيان اين كه كشور ما در شرايط آب و هوايي خشك و نيمه خشك قرار دارد، اظهار داشت: در اين راستا ترويج فرهنگ مصرف بهينه آب ضروري است و از اهميت بالايي برخوردار است.
وي با اشاره به اينكه محدوده آب قابل استحصال در استان همدان تقريباً بسته شده خاطرنشان كرد:‌در اين راستا طرح انتقال آب از سد تالوار در دستور كار قرار گرفت و در حال حاضر عمليات اجرايي آن از پيشرفت مطلوبي برخوردار است و قرا است ساليانه 80 ميليون مترمكعب آب شرب مورد نياز تعدادي از شهرهاي استان را تأمين كند.
رحيمي‌فر يادآور شد: از آنجايي كه انتقال آب از سد تالوار نياز آب شرب همدان را تا سال 1315 تأمين خواهد كرد، لذا با توجه به رشد جمعيت و توسعه شهر ضروري است كه از محل مصرف بهينه و استفاده صحيح آب مورد نياز را تأمين كرد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان همدان با تأكيد بر اينكه مصرف بهينه و درست از آب مقدم بر صرفه‌جويي است، افزود: استفاده بي‌رويه از آب علاوه بر كميت، كيفيت آب را نيز تحت الشعاع قرار داده و به منفعت همگان آسيب مي‌رساند.
رحيمي‌فر تصريح كرد: الگوي مصرف آب با توجه به آداب و رسوم و شرايط اقليمي هر منطقه همچنين فصول مختلف متفاوت است.
وي با بيان اينكه ميزان نزولات جوي امسال خوب بوده گفت: امسال با كمك مردم و مصرف بهينه قطعي آب نخواهيم داشت.
وي تأكيد كرد: در صورتي كه هر شهروند همداني الگوي مصرف را رعايت كند 50 درصد آب شرب صرفه‌جويي مي‌شود كه اين به اندازه ميزان ذخيره آب سدهاي اكباتان و آبشينه است.
مديرعامل شركت آبفاي استان نقش بانوان در مصرف بهينه آب را حساس‌تر خواند و افزود: استفاده در مصرف غير منطقي و نامناسب از آب مي‌تواند به عنوان يك عرف نامطلوب در جامعه رواج يابد و در اين ميان بانوان مي‌توانند در ترويج فرهنگ مصرف بهينه و ارزشمند بودن آب نقش مهمي را ايفا كنند.
رحيمي ‌فر خاطرنشان كرد: در سطح استان همدان حدود دو هزار كيلومتر شبكه توزيع آب وجود دارد كه پيش‌بيني مي‌شود 30 تا 35 عرصه اين شبكه فرسوده باشد.
وي يادآور شد: سال گذشته براي اصلاح و تعويض شبكه فرسوده حدود 30 ميليارد ريال اعتبار هزينه شد و براي امسال 25 ميليارد ريال در نظر گرفته شده است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان همدان گفت: كيفيت آب تصفيه شده همدان كاملاً مطابق با استانداردهاي لازم است و بنابراين در اين خصوص هيچ مشكلي وجود ندارد.
علي رحيمي‌فر افزود: املاح موجود در آب تصفيه شده به ويژه بي‌كربنات براي سلامتي جسم لازم است و حذف آنها مشكلات جسمي را براي انسان به وجود مي‌آورد.
رحيمي‌فر با بيان اينكه شركت آبفا بر كيفيت آب تصفيه شده نظارت كاملي دارد، اظهار داشت: از آنجايي كه آب به عنوان يك مايع حياتي با سلامتي مردم عجين شده، لذا مركز بهداشت و دانشگاه علوم پزشكي به صورت مداوم و مستمر بر كيفيت آب تصفيه شده نظارت و كنترل دارند.
وي الگوي تعريف شده مصرف آب به ازاي هر نفر را 150 ليتر اعلام كرد و يادآور شد: در استان همدان مصرف آب شرب شهري حدود 280 تا 300 ليتر به ازاي هر نفر است كه اين رقم حدود دو برابر الگوي مصرف رانشان مي‌دهد.
مديرعامل شركت آبفاي استان اضافه كرد: حدود يك ميليون نفر از كل جمعيت استان همدان تحت پوشش آب شرب شهري قرار دارند كه مصرف آب اين تعداد مشتركين سالانه حدود 100 ميليون مترمكعب است.
علي رحيمي فر اظهار داشت: چنانچه مشتركين به اندازه الگو آب مصرف كنند حدود 50 درصد صرفه‌جويي آب را خواهيم داشت كه اين صرفه‌جويي به اندازه مجموع آب سد اكباتان و آبشينه خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: اين ميزان آبي كه صرفه‌جويي مي‌شود را مي‌توان در بحث‌هاي توسعه‌اي صرف كرد.
رحيمي‌فر اضافه كرد: شركت آب و فاضلاب تنها آب داخل شبكه را از نظر سالم بودن تضمين مي‌كند و چنانچه مردم آب شرب را در مخازن به مدت طولاني ذخيره كنند احتمال آلودگي آن وجود دارد.
وي تصريح كرد: دستگاه‌هاي تصفيه آب مشكل سالم‌سازي آب را حل نمي‌كند، بلكه مشكل سالم‌سازي از طريق مختلف از جمله گندزدايي و كلرزني و غيره حل مي‌شود.
وي از ديگر اقدامات شركت آبفاي استان را جمع‌آوري شبكه فاضلاب اعلام كرد و افزود: در حال حاضر طرح شبكه فاضلاب اسدآباد، تويسركان، نهاوند و همدان در دست اجرا است و اميد است امسال بخشي از اين طرح‌ها به بهره‌برداري برسند.
علي رحيمي ‌فر خاطرنشان كرد: در راستاي توانمندسازي حاشيه‌هاي شهر دولت اهتمام ويژه‌اي داشته و شركت آبفاي همدان در اين امر پيشتاز بوده به صورتي كه مدت كوتاهي عمليات قابل توجهي انجام داده است.
رحيمي با تأكيد بر نقش رسانه‌ها در هدايت مردم در مصرف آب اظهار داشت: آب سرمايه‌اي ملي است كه تمامي شهروندان در قبال حفظ آن مسؤول هستند و بايد در مصرف آب به نسل آينده توجه داشته باشند، چرا كه اين مايه حياتي به اتمام برسد زندگي نسل آينده به خطر خواهد افتاد.
وي با بيان اينكه رسانه‌ها در فرهنگ‌سازي مصرف صحيح آب نقش اساسي را ايفا مي‌كنند، گفت: رسانه‌ها بايد از ايجاد تنش در مواقعي كه با مشكلات جزيي در بخش روبه‌رو مي‌شويم خودداري كنند، چرا كه اين امر نه تنها كاهش مصرف را به دنبال ندارد بلكه ميل به مصرف و ذخيره آب توسط شهروندان را افزايش مي‌دهد.


 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x