شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرعامل آبفا همدان:مردم يک سوم هزينه تامين آب را پرداخت مي‏‎کنند

مديرعامل آبفا همدان:مردم يک سوم هزينه تامين آب را پرداخت مي‏‎کنند

--

مديرعامل آبفا استان همدان اقتصاد آب را ضعيف دانست و گفت: مردم يک سوم هزينه تامين آب توسط وزارت نيرو را پرداخت مي‎کنند.
مهندس سيدهادي حسيني بيدار با تاکيد بر اينکه امروز کشور با بحران آب درگير است، اظهار داشت: ديگر زمان آن نيست که بحران آب را به آينده موکول کنيم بلکه بايد مردم بدانند کشور و استان همدان امروز دچار بحران آب هستند.
وي با اشاره به اينکه اقتصاد آب در کشور بسيار ضعيف است، افزود: اقتصاد ضعيف آب نمي‎تواند بازدارندگي مصرف داشته و سبب شود تا مردم در مصرف آب صرفه‌جويي کنند.
مهندس حسيني بيدار با بيان اينکه هزينه تامين و توليد يک مترمکعب آب در حال حاضر هزار تومان است، تصريح کرد: اين در حالي است که مردم تنها 250 تا 300 تومان براي يک مترمکعب آب پرداخت مي‎کنند.
وي با اشاره به اينکه هر بطري آب معدني کوچک نيم ليتري در بازار 500 تومان قيمت دارد، عنوان کرد: 2 هزار بطري آب معدني کوچک معادل يک مترمکعب آب است که يک ميليون تومان قيمت آن مي‎شود ولي در حال حاضر مردم به ازاي هر مترمکعب آب شرب تامين شده توسط وزارت نيرو تنها نيمي از قيمت يک بطري يعني 250 تومان پرداخت مي‏کنند.
مديرعامل آبفا استان همدان با تاکيد بر اينکه وزارت نيرو به تنهايي نمي‌تواند در زمينه مديريت منابع آب وارد شود، افزود: امروز نياز است تا تمامي دستگاه‎هاي مربوطه، تشکل‎هاي مردمي و خود مردم به عنوان حاميان آب وارد ميدان شوند.
وي با اشاره به اينکه هر سال با کاهش منابع آبي در کشور روبه‎رو هستيم، تصريح کرد: امروز نياز است تا دستگاه‌هايي همچون بهداشت و درمان، جهاد کشاورزي و صنعت براي مديريت منابع آب و حفاظت از اين منابع ارزشمند وارد ميدان شوند.
مهندس حسيني بيدار با تصريح بر اينکه مردم به عنوان حاميان اصلي آب بايد در کشور نقش ايفا کنند، بيان کرد: دستگاه‎هاي اجرايي، دانشگاه‌ها و تشکل‌هاي مردمي سه ضلع مثلثي هستند که مي‎توانند درحل مشکلات و بحران آب موثر باشند.
وي با اشاره به اينکه افزايش جمعيت کشور در دهه گذشته عنوان کرد: در اين بين با توجه به خشکسالي‌هاي پي‌در‌پي و تغيير اقليم منابع آب تجديدشونده کشور از 130 ميليارد مترمکعب به 116 ميليارد مترمکعب کاهش داشته است.
مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان تاکيد کرد: در دهه 60 سرانه آب تجديد شونده به ازاي هر نفر در سال در کشور 4 هزار مترمکعب بوده که در حال حاضر سرانه آب تجديدشونده به هزار و 600 مترمکعب رسيده و معادل 77 درصد کاهش داشته است.
وي با بيان اينکه سرانه آب تجديدشونده در افق 1400 به هزار و 300 مترمکعب کاهش مي‎يابد، افزود: اين در حالي است که سرانه آب تجديدشونده در ميانگين جهاني 6 هزار و 123 مترمکعب بوده و در بين کشور پرآبي همچون کانادا بيش از 82 هزار مترمکعب و در استراليا 22 هزار مترمکعب است.
مهندس حسيني بيدار عنوان کرد: براساس بررسي‎هاي فالکن مارک اگر سرانه آب تجديد شونده در کشوري کمتر از هزار و 700 مترمکعب به ازاي هر نفر باشد آن کشور وارد تنش آبي شده و اگر به کمتر از هزار مترمکعب برسد وارد بحران مي‎شود.

منبع:تسنيم

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x