شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مدير آبفاي همدان: سرانه مصرف آب در همدان ۲۴۲ ليتر در شبانه‌روز است.

مدير آبفاي همدان: سرانه مصرف آب در همدان ۲۴۲ ليتر در شبانه‌روز است.

--

مدير آبفا شهرستان همدان از هدررفت ۱۶ درصدي آب در همدان خبر داد و گفت: سرانه مصرف آب در همدان ۲۴۲ ليتر در شبانه‌روز است. به گزارش دفترروابط عمومي آبفاي استان همدان،مهندس آذرتکين در کميته برنامه‌ريزي شهرستان همدان اظهار داشت: باتوجه به کاهش بارندگي در پاييز و زمستان امسال انتظار مي‎رود مردم و دستگاه‌ها در مصرف آب صرفه‌جويي لازم را داشته باشند.
وي با تاکيد بر اينکه در هفته جاري با مشکل شديد آب روبه‌رو هستيم، افزود: تلاش بسياري از سوي کارکنان آبفا براي تامين آب در اين مدت به کارگرفته شده که اميدواريم با صرفه‌جويي مردم بتوان مصارف آب را مديريت کرد.
مهندس آذرتکين با اشاره به اينکه 184 هزار و 519 فقره انشعاب فاضلاب و 191 هزار و 19 فقره انشعاب آب در شهرستان همدان واگذار شده است، تصريح کرد: در هر دو حوزه 95 درصد جمعيت شهرستان همدان تحت پوشش شرکت آبفا شهرستان همدان قرار دارند.
مدير آبفا شهرستان همدان با اشاره به اينکه 80 حلقه چاه براي تامين آب در شهرستان همدان وجود دارد، افزود: حجم و ظرفيت اين تعداد چاه معادل ذخيره آب دو سد همچون سد اکباتان است.
وي با اشاره به اينکه رودخانه عباس‌آباد و خاکو نيز براي تامين آب شهر همدان به کار گرفته شده است، عنوان کرد: در حال حاضر از منابع موجود در شهرستان همدان هزار و 597 ليتر در ثانيه آب برداشت مي‎شود.
مهندس آذرتکين با بيان اينکه سال گذشته 47 ميليون مترمکعب آب در شهرستان همدان توليد شده است، تصريح کرد: از ابتداي امسال تاکنون 240 ميليون مترمکعب آب شرب در استان همدان توليد شده است.
وي سرانه مصرف آب در استان همدان را 257 ليتر در شبانه‎روز اعلام کرد و گفت: اما اين در حالي است که مصرف سرانه آب در شهرستان همدان 242 ليتر در شبانه‌روز محاسبه شده است.
مدير آبفا شهرستان همدان با اشاره به اينکه استاندارد جهاني براي مصرف آب در هر شبانه‌روز 120 تا 170 ليتر است، عنوان کرد: مصرف بالا در شهرستان همدان بزرگترين آسيب به منابع آبي است که بايد مردم در مصرف خود تجديدنظر کرده و صرفه‌جويي لازم را داشته باشند.
وي با اشاره به اينکه 4 هزار و 537 کنتور آب معادل 3 درصد در شهرستان همدان خراب است، تاکيد کرد: در حال حاضر پرت آب در شهرستان همدان بين 14 تا 16 درصد است.
آذرتکين با بيان اينکه 18 مخزن فعال با ظرفيت 109 هزار مترمکعب در شهرستان همدان وجود داردف گفت: همچنين 12 ايستگاه پمپاژ با ظرفيت 31 هزار و 298 مترمکعب در شهرستان همدان در حال بهره‌برداري است.
مدير آبفا شهرستان همدان از اجراي بند خاکو در سال 93 خبر داد و گفت: اين بند با اعتبار 150 ميليون توماني در شهرستان همدان ايجاد شده و در ايام بارش باران 200 تا 1000 ليتر در ثانيه آب تامين مي‌کند.
وي با اشاره به افت سطح آب‌هاي زيرزميني در شهرستان همدان تصريح کرد: در سال 87 هزار و 400 ليتر در ثانيه از چاه‌هاي شهرستان آب برداشت مي‎شد ولي امروز با توجه به افت منابع زيرزميني ميزان برداشت به 650 ليتر در ثانيه رسيده است.
مهندس آذرتکين عدم تخصيص بودجه در زمان مناسب، پايين بودن ميزان اعتبارات، عدم تمايل پيمانکاران براي اجراي پروژه‌ها به علت بدهي‌هاي شرکت آبفا و نبود ايستگاه پمپاژ براي جلوگيري از هزينه‌هاي برق و بدهي به شهرداري را از مهمترين مشکلات آبفا شهرستان همدان اعلام کرد.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x