شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
معاون بهره‌برداري آبفاهمدان خبر داد:ذخيره 5 ميليون متر مکعبي آب در سد اکباتان

معاون بهره‌برداري آبفاهمدان خبر داد:ذخيره 5 ميليون متر مکعبي آب در سد اکباتان

--

معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب همدان با اشاره به ذخيره 5 ميليون متر مکعبي آب در سد اکباتان گفت: شهروندان در خانه‌تکاني رعايت مصرف بهينه آب را داشته باشند.
مهندس نيکداد در گفتگوبا خبرگزاري فارس،با اشاره به کاهش بارندگي در سال جاري در همدان اظهار کرد: ميزان بارندگي در همدان 55 درصد نسبت به کوتاه مدت و 25 درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشته است.
وي با بيان اينکه منابع آب زيرزميني و سطحي شرايط خوبي ندارند، تصريح کرد: با توجه به نزديک شدن به پايان سال مراسم خانه‌تکاني به روش سنتي انجام مي‌شود که مردم بايد نسبت به رعايت الگوي مصرف و جايگزيني روش‌هايي که آب کمتري مصرف مي‌کنند، توجه داشته باشند.
وي با بيان اينکه ميزان مصرف نسبت به هفته‌هاي قبل تغييري نکرده است، افزود: با نزديک شدن به خانه‌تکاني در ماه پاياني سال که تا 15 اسفند به طول مي‌انجامد، همه ساله شاهد رشد مصرف آب هستيم.
مهندس نيکداد با بيان اينکه ذخيره سد 5 ميليون متر مکعب آب است، افزود: اين ميزان آب ذخيره شده در سد اکباتان، همدان را در تابستان با مشکل مواجه مي‌کند.
وي بيان داشت: شهروندان کار خانه‌تکاني خود را به روزهاي پاياني سال موکول نکنند که نتوان ميزان مصرف را مديريت کرد بلکه از همين روزها خانه‌تکاني خود را داشته باشند، تا ضمن تأمين منابع آب، شوکي به مخازن آب وارد نشود.
معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب همدان در پايان با تأکيد بر اينکه خانه‌تکاني با محوريت آب نباشد، افزود: شهروندان در طول 45 روز باقي مانده از سال در مصرف آب صرفه‌جويي کنند تا بتوانيم بهار و تابستان بدون تنشي را پشت سر بگذاريم.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x