شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
حضور معاون استاندار همدان در مراسم تجليل از بازنشستگان آبفاي استان همدان

حضور معاون استاندار همدان در مراسم تجليل از بازنشستگان آبفاي استان همدان

--

به گزارش روابط عمومي آبفا مهندس عراقي ظهر ديروز در مراسم تجليل از بازنشستگان شرکت آبفا اظهار داشت: ايران وارد دوره خشکسالي 30 ساله شده که تاکنون 14 سال آن سپري شده است.
وي با اشاره به اينکه استان همدان از چند سال گذشته بارش مناسبي نداشته است، گفت: بارش‌هاي استان همدان امسال به طور متوسط نزديک به 153 ميليمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد و نسبت به ميانگين بلندمدت 26 درصد کاهش داشته است.
مهندس عراقي با بيان اينکه در زمستان سال‎هاي گذشته کمترين بارش مربوط به سال 87 با 56 ميليمتر بوده است، عنوان کرد: اما زمستان امسال وضعيت بحراني‎تر شده و ميزان بارش در اين فصل نزديک به 28 ميليمتر بوده است.
وي با تاکيد بر اينکه مردم بايد صرفه‎جويي لازم را در مصرف آب داشته باشند، تصريح کرد: خوشبختانه 80 درصد مشترکان شرکت آبفا استان همدان الگوي مصرف را رعايت کرده و از مابقي نيز مي‎خواهيم با توجه به منابع محدود آبي مصرف خود را کاهش دهند.
معاون استاندار همدان با اشاره به اينکه بيش از 620 حلقه چاه غيرمجاز در استان همدان امسال مسدود شده است، گفت: در حال حاضر بيش از 90 درصد منابع آبي استان همدان در بخش کشاورزي مصرف مي‏شود که صرفه‎جويي 10 درصدي در اين بخش مشکلات تامين آب شرب استان را برطرف مي‏کند.
وي با اعلام اينکه استان همدان در اجراي سيستم آبياري تحت فشار در اراضي کشاورزي آبي يکي از استان‎هاي موفق در کشور بوده است، تصريح کرد: امسال نزديک به 9 هزار هکتار از اراضي استان همدان به سيستم آبياري تحت فشار مجهز شده‎اند که با اين رقم آمار تجهيز اراضي استان به سيستم آبياري تحت فشار به 120 هزار هکتار رسيده است.
مهندس عراقي تاکيد کرد: برخي مي‎گويند که استان همدان دچار بحران يا تنش آبي در سال‎هاي آينده مي‏‌شود ولي بايد اعلام کرد بحران آب در استان همدان از سال‎هاي گذشته آغاز شده و امروز در اين تنش آبي قرار داريم.
وي عنوان کرد: با افزايش جمعيت، تغيير اقليم و الگوي مصرف در استان همدان نياز به توليد و تامين آب نيز افزايش مي‎يابد که کارکنان شرکت آبفا و آب منطقه‎اي در اين راستا اقدامات لازم را دارند ولي نياز است مردم نيز با صرفه‎جويي شرکت‎هاي خدمات‎رسان را در تامين آب کمک کنند.

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x