شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرعامل آبفاي همدان:پس‌زدگي کانال‌هاي فاضلاب ناشي از ورود آب‌هاي سطحي است.

مديرعامل آبفاي همدان:پس‌زدگي کانال‌هاي فاضلاب ناشي از ورود آب‌هاي سطحي است.

--

مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان گفت: در زمستان به علت ورود آب‌هاي سطحي به کانال‌هاي فاضلاب، اختلال در روند شبکه فاضلاب ايجاد مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، آب‌گرفتگي معابر مسئله‌اي است که هيچ گاه در همدان نمي‌توان آن را انکار کرد به طوري که هر بار با بارش باران نقاطي از همدان را آب‌هاي سطحي را فرا مي‌گيرد.
شايد يکي از دلايل تجميع آب در همدان به علت بافت سنتي و قديمي آن باشد که شيب‌ها و فرورفتگي‌ها در برخي معابر منجر به اين رخداد ناخوشايند مي‌شود.
بسياري از نقاط سابقه چندين ساله در آب‌گرفتگي در هنگام بارندگي دارند که با وجود اقداماتي از سوي شهرداري، هنوز معضل و مشکل آن برطرف نشده است.
اما يکي از مشکلات حادي که گاهي شهروندان و حتي خودروهاي عبوري را بيشتر به زحمت مي‌اندازد، پس‌زدگي کانال‌هاي فاضلاب در معابر عمومي است که گاهي منجر به اختلال در رفت و آمد مي‌شود.
بر اساس اين گزارش مديرعامل آب و فاضلاب استان با بيان اينکه شهرداري بايد در زمينه جمع‌آوري آب‌هاي سطحي وارد، شود، افزود: بر اين اساس شهرداري وارد عمل شده و مطالعاتي داشته اما هنوز از ديد شهروندان نقاطي داراي مشکل است.
مهندس  حسيني‎بيدار بيان کرد: شرکت آب و فاضلاب سعي دارد با استفاده از آب‌هاي بلااستفاده و در مواقع غيرزراعي از رودخانه عباس‌آباد و خاکو، آب‌ رودخانه‌ها را جمع کرده تا روان‌آب نداشته باشد.
وي با بيان اينکه پس‌زدگي فاضلاب در زمستان اتفاق مي‌افتد، يادآور شد: مصرف آب در تابستان بالاست اما پس‌زدگي نداريم اما در زمستان به علت ورود آب‌هاي سطحي به کانال‌هاي فاضلاب، موجب اختلال در روند شبکه فاضلاب مي‌شود.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x