شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرعامل آبفاي همدان خبر داد:افزايش 18 درصدي مصرف آب در همدان

مديرعامل آبفاي همدان خبر داد:افزايش 18 درصدي مصرف آب در همدان

--

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از ذخيره 20 درصدي آب در سد اکباتان خبر داد و گفت: خانه‌تکاني مصرف آب در همدان را 18 درصد افزايش داد.
به گزارش دفتر روابط عمومي شرکت آبفاي استان همدان مهندس حسيني بيدار،با تأکيد بر اينکه در آستانه نوروز مصرف آب در همدان روند رو به رشدي را دارد، اظهار کرد: با توجه به روند افزايشي دماي هوا و خانه‌تکاني مصرف آب نسبت به روزهاي گذشته 18 درصد افزايش يافته است.
وي با ابراز نگراني از وضعيت مصرف زياد آب در روزهاي پاياني سال بيان کرد: با توجه به اينکه امسال زمستان آبي خوبي نداشتيم و نزولات جوي زيادي از جمله برف را در همدان شاهد نبوديم، مصرف آب بايد مديريت‌شده صورت گيرد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: برخي فکر مي‌کنند که بارندگي امسال خوب بود اما با توجه به خشک‌سالي در سال‌هاي اخير اين ميزان بارندگي نيز نمي‌تواند جبران‌کننده باشد.
وي ضمن درخواست از مردم در مصرف بهينه آب در خانه‌تکاني يادآور شد: مديريت مصرف به اين معنا نيست که مصرف نکنند بلکه تا جايي که مي‌توانند آب کمتري مصرف کنند.
حسيني‌بيدار تأکيد کرد: مردم بهتر است براي شستن حياط از جارو به جاي آب استفاده کنند و شست‌وشوهاي فرش و پتو را به قالي‌شويي بسپارند.
وي با بيان اينکه 70 درصد آب در آشپزخانه‌ها مصرف مي‌شود، گفت: بانوان بايد در شست‌وشوها رعايت صرفه‌جويي آب را مد نظر قرار دهند تا شرکت نيز در خدمات‌رساني دچار مشکل نشود.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه در حال حاضر ذخيره سد اکباتان 20 درصد است، افزود: اکنون 80 درصد سد اکباتان خالي است و چشم به الطاف الهي و بارندگي‌هاي بهاره داريم.
وي با بيان اينکه هيچ قالي‌شويي در همدان از آب شرب براي شست‌وشو استفاده نمي‌کند، گفت: در بازديدهايي که صورت گرفت همگي اين قالي‌شويي‌ها از آب چاه استفاده مي‌کنند.
حسيني‌بيدار در پايان گفت: در حاشيه شهر، قالي‌ها در منازل شسته مي‌شوند در حالي که قيمتي که براي آب در توليد و توزيع هزينه مي‌شود بيشتر از مبلغي است که قالي‌شويي‌ها دريافت مي‌کند.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x