شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مطالعات تصفيه‌خانه فاضلاب گل‌تپه خردادماه به اتمام مي‌رسد.

مطالعات تصفيه‌خانه فاضلاب گل‌تپه خردادماه به اتمام مي‌رسد.

--

معاون مهندسي و توسعه شرکت آبفاي استان همدان گفت:مطالعات فاز اول تصفيه‌خانه فاضلاب گل‌تپه انجام شده و فاز دوم مطالعات اين پروژه خردادماه به اتمام مي‌رسد.
به گزارش روابط عمومي شرکت آبفا مهندس بختياري‌فر در جلسه هماهنگي و بررسي مطالعات ايجاد تصيفه‌خانه فاضلاب شهر گل‌تپه اظهار کرد: مطالعات فاز نخست تصفيه‌خانه فاضلاب به اتمام رسيده و فاز دوم آن در حال انجام است و خردادماه به اتمام مي‌رسد.
وي تصريح کرد: پس از اتمام مطالعات، اين روند در کميته فني آبفاي شهري بايد به تصويب رسيده و شرکت مهندسي آبفاي کشور نيز آن را تأييد کند.
معاون مهندسي و توسعه شرکت آبفاي استان همدان با بيان اينکه تصفيه‎خانه فاضلاب در راستاي جلوگيري از آلودگي آب منطقه اثرگذار است، گفت: تصيفه‌خانه فاضلاب در جلوگيري از آلودگي خاک و انتشار بيماري‌هاي واگيردار در منطقه دخيل است.
وي بيان کرد: استحصال پساب از فاضلاب و استفاده از آن در صنعت و يا آب کشاورزي از مواردي است که با ايجاد تصفيه‌خانه فاضلاب محقق خواهد شد.
مهندس بختياري‌فر کاربري پساب تصفيه‌خانه را کشاورزي و صنعت دانست و گفت: طول شبکه جمع‌آوري فاضلاب گل‌تپه 12 هزار و 500 متر و طول خط انتقال فاضلاب به تصفيه‌خانه نيز يک‌هزار متر است.
اين مسئول با بيان اينکه مطالعات احداث تصفيه‌خانه شهر گل‌تپه از سال‌هاي قبل آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، گفت: با توجه به جمعيت شهر گل‌تپه و سرانه فاضلاب توليدي هر نفر در روز، مي‌توان اين تصفيه‌خانه را در يک مدول اجرا کرد.
معاون مهندسي و توسعه شرکت آبفاي استان همدان يادآور شد: با توجه به اهميت استفاده مجدد از پساب، کيفيت پساب خروجي از تصفيه خانه فاضلاب بايد در حدي باشد که در صورت لزوم مطابق نياز منطقه احداث تصفيه‌خانه از آن استفاده کرد.
وي با بيان اينکه اين پروژه به دنبال اجرايي شدن توسط بخش خصوصي است، بيان کرد: مدت اجراي طرح فاضلاب با منابع بخش خصوصي سه تا پنج سال به طول خواهد انجاميد.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x