شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
نشست خبري مديرعامل آبفا به مناسبت هفته جوئي

نشست خبري مديرعامل آبفا به مناسبت هفته جوئي

--

مهندس سيد هادي حسيني بيدار در نشست خبري با اصحاب رسانه با اشاره به اينکه يکم تير ماه هفته صرفه‌جويي است، اظهار کرد: سال 94 سخت‌ترين سال آبي بود که با همدلي رسانه‌ها و فرهنگ‌سازي به خوبي سپري شد.
مهندس حسيني بيدار افزود: در سال 95 بارش‌هاي خوبي داشتيم اما با اين وجود نبايد غفلت کرد چرا که از نظر آب‌هاي سطحي وضعيت خوب است اما به لحاظ آب‌هاي زيرزميني، سطح منابع پايين رفته و همچنان مشکلات باقي است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تأکيد بر مديريت مصرف اضافه کرد: در سال 86 توليد آب يک‌هزار و 950 ليتر در ثانيه بود اما در سال 95 با توجه به افزايش انشعابات و مساکن مهر وضعيت توليد به هزار و 600 ليتر در ثانيه رسيده و توليد 300 ليتر در ثانيه کاهش يافته که اين به معناي مديريت مصرف است.
او از افتتاح 26 تصفيه‌خانه فاضلاب در دستور کار وزارت نيرو در سطح کشور خبر داد و عنوان کرد: تصفيه‌خانه فاضلاب شهرستان رزن نيز بعد از ماه رمضان با حضور وزير نيرو به بهره‌برداري خواهد رسيد.
مهندس حسيني بيدار با اشاره به هزينه‌هاي تصفيه خانه شهرستان رزن، بيان کرد: در اين پروژه‌ 7.5 ميليارد تومان هزينه شده که پساب آن براي استفاده در بخش کشاورزي اختصاص خواهد يافت. 
او  در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه يکي از اصول اقتصاد مقاومتي، بحث مديريت مصرف است، ابراز داشت: در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي، همايش ملي مديريت مصرف براي نخستين بار در 22 تيرماه به ميزباني همدان با تأکيد او ژه بر مديريت مصرف برگزار مي‌شود.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: در کنار اين همايش، نمايشگاه «عرضه تجهيزات توليد داخل در حوزه آب» برگزار خواهد شد که نشست‌هاي خصوصي با حضور شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري نيز از ديگر برنامه‌هاي پيش بيني شده براي اين همايش است.
او  در ادامه با اشاره به اينکه در حال حاضر 400 هزار انشعاب آب در استان همدان وجود دارد که از پوشش 99.77 درصدي  برخوردار هستند، تصريح کرد: 67 درصد از شهروندان استان با 270 هزار انشعاب فاضلاب تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند.
مهندس حسيني بيدار در ادامه با بيان اينکه 3 هزار و 200 ليتر آب در ثانيه در استان تأمين مي‌شود، بيان کرد: در شهر همدان بخش زيادي از تأمين آب از آب‌ها سطحي انجام مي‌شود تا در صورت عدم مطلوب بودن وضعيت سد، درصد کمي از آن برداشت شود.
او  با اشاره به اينکه برداشت از آب‌هاي زيرزميني در استان 70 درصد و برداشت از آب‌هاي سطحي 30 درصد است، تصريح کرد: از رودخانه خاکو به صورت احداث بند آب به تصفيه‌خانه بهشتي اضافه مي‌شود تا در زمان کم آبي از اين منبع آبي استفاده شود.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: از استخر عباس‎آباد نيز به عنوان يک منبع آب در مواقع کم‎آبي استفاده مي‌شود که از اين منبع 240 ليتر در ثانيه آب تأمين مي‌شود.
او در بخش ديگري از سخنان خود به خط انتقال آب به نيروگاه شهيد مفتح اشاره کرد و يادآور شد: اين طرح به استفاده بهينه از پساب فاضلاب کمک کرده که در واقع نوعي اقتصاد مقاومتي است، چراکه با انتقال پساب به نيروگاه تعدادي از چاه‌هاي آب نيروگاه مسدود شده است.
مهندس حسيني بيدار افزود: با انتقال پساب به نيروگاه، برداشت از آب‌هاي زيرزميني کاهش يافته و 500 تا 1000 متر مکعب آب در اختيار نيروگاه قرار گرفته است.
او در ادامه با بيان اينکه تصفيه‌خانه فاضلاب همدان 30 ميليارد تومان براي تکميل نياز دارد، گفت: با وجود عدم اتمام کار تصيفه‌خانه فاضلاب، خدمات‎رساني ادامه دارد.
مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان به اعتبارات شرکت آب و فاضلاب نيز اشاره کرد و يادآور شد: اعتبارات در اختيار قرار گرفته شده خوب بود، اما تخصيص پايين بود و تنها 30 درصد از اعتبارات تخصيص يافت.
او 32 درصد شبکه‌هاي آب را فرسوده دانست و تصريح کرد: 120 ميليارد تومان هزينه براي ترميم همه شبکه‌ها لازم است که تأمين اين اعتبار به يک باره براي شرکت امکانپذير نيست.
مهندس حسيني‌بيدار بيان کرد: سالانه 20 کيلومتر از شبکه آب بازسازي مي‌شود که در صورت تأمين اعتبار مورد نظر تا 60 کيلومتر نيز ترميم مي‌شود.
مطالبات شرکت آبفا از مشترکان را 7 ميليارد و 300 ميليون تومان همچنين معاون امور مشترکين شرکت آب و فاضلاب استان همدان نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه مشترکان پرمصرف، کساني هستند که بيش از دو برابر الگاو مصرف آب، مصرف مي‌کنند، گفت: مشترکاني که بيش از 36 متر مکعب آب مصرف مي‌کنند، عنوان «پرمصرف» به آنها اطلاق مي‎شود که با در نظر گرفتن مسأله اقتصاد مقاومتي، مشترکاني که بيش از 20 مترمکعب مصرف دارند، به عنوان پرمصرف تلقي مي‌شوند.
سعيد عبدالله زاده افزود: 6 هزار مشترک آب در استان همدان بيش از 20 مترمکعب مصرف دارند که با آموزش و اطلاع‌رساني به دنبال کاهش مصرف آنها هستيم.
او  به تعويض کنتورهاي خراب اشاره کرد و يادآور شد: 8 هزار و 500 کنتور آب در همدان خراب است که اگر مشتري مقصر نباشد هزينه‎اي براي تعاو ض آن دريافت نمي‎شود که در اين راستا سال گذشته 4 هزار و 600 کنتور تعاو ض شد.
معاون امور مشترکين شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه مطالبات شرکت آب و فاضلاب از مشترکان را  7 ميليارد و 300 ميليون تومان دانست.
شبکه سنتي فاضلاب همدان به درون رودخانه‌ها تخليه مي‌شود
معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب استان همدان نيز در اين نشست با بيان اينکه شبکه فاضلاب همدان هنوز تکميل نشده است، تصريح کرد: همدان از قديم داراي شبکه سنتي فاضلاب بوده و فاضلاب در رودخانه تخليه مي‌شده است.
حميدرضا نيکداد افزود: تا زماني‌ که شبکه مدرن فاضلاب همدان با تأمين مالي که قرار است تخصيص يابد حل نشود، فاضلاب را نمي‌توان از رودخانه‌ها جمع کرد.
او  بيان کرد: در گذشته لوله‎کشي فاضلاب به درون رودخانه‌ها وصل و در نهايت به خارج از شهر هدايت مي‌شد، اما در حال حاضر اين پديده وجود دارد و منکر اينکه فاضلاب وارد قنوات و رودخانه مي‌شود، نيستيم.
معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه هيچ انشعابي از طريق آبفا به رودخانه‌ها و مسيل‌ها هدايت نشده است، ابراز داشت: شرکت آبفا هر جا انشعابي فروخته، ابتدا از شبکه فاضلاب آن مطمئن شده و سپس انشعاب اجرا شده است.
همچنين معاون مهندسي و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان نيز با بيان اينکه بخش لجن تصيفه‌خانه و توليد گاز از فرآيندهاي تکميلي لجن تصفيه‌خانه است، گفت: در حال حاضر بخش لجن تصفيه‌خانه فاضلاب همدان 50 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
فرهاد بختياري‌فر افزود: وقتي بخش لجن تصفيه‌خانه کامل شود و توليد بيوگاز داشته باشد، آن وقت، پيشرفت فيزيکي کاملي را در تصفيه‌خانه شاهد خواهيم بود.
او با بيان اينکه تصفيه‌خانه نيازمند 30 ميليارد تومان اعتبار است، تصريح کرد: امسال 8 ميليارد و 500 ميليون تومان اعتبار پيشنهادي است.
معاون مهندسي و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: اگر بخواهيم کل شهر همدان زير پوشش شبکه مدرن فاضلاب قرار گيرد به 120 ميليارد تومان اعتبار نياز است.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x