شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
به همت شرکت آبفا و انجمن خوشنويسان همدان صورت گرفت. تبيين مصرف بهينه آب با استمداد از قرآن و هنر

به همت شرکت آبفا و انجمن خوشنويسان همدان صورت گرفت. تبيين مصرف بهينه آب با استمداد از قرآن و هنر

--

شرکت آب و فاضلاب همدان با همکاري انجمن خوشنويسان به کتابت آيات قرآني با موضوع آب به منظور نهادينه کردن مصرف صحيح آب در جامعه پرداختند.
به گزارش روابط عمومي آبفا،با فرارسيدن فصل تابستان اول تا هفتم تيرماه به نام هفته صرفه‌جويي شناخته مي‌شود و به همين دليل شرکت آب و فاضلاب شهري با همکاري انجمن خوشنويسان همدان، کارگاهي را برپا کردند که در آن 60 تن از خوشنويسان همداني در رده‌هاي سني مختلف به کتابت آياتي از قرآن مجيد که در آن به آب اشاره شده است پرداختند.
امشب ميهمان ويژه اين کارگاه هنري، نماينده ولي فقيه در استان همدان، سخنگو و رئيس کميسيون خدمات شهري شوراي شهر همدان و فرماندار همدان بودند.
هدف از برپايي اين نمايشگاه تأسي از آيات الهي و بهره بردن از هنر خطاطي به منظور نهادينه کردن مصرف صحيح آب در جامعه است.
نماينده ولي فقيه در استان همدان در اين کارگاه از اين اقدام شرکت آب‌ و فاضلاب تقدير کرد و آن را حرکتي شايسته در راه فرهنگسازي مصرف بهينه آب دانست.
آيت‌الله غياث‌الدين طه‌محمدي در اين نشست حقوق‌هاي 800 ميليون توماني برخي از مديران را غارت و چپاول دانست و آن را ناعادلانه خواند.
وي در ادامه خواهان توجه بيشتر به هنرمندان به ويژه خوشنويسان شد تا آنها بتوانند بهره‌اي از هنرشان که سال‌ها براي آن وقت گذاشتند ببرند.
آيت‌الله طه‌محمدي در اين نشست حقوق‌هاي نابرابر يک پزشک و يک استاد الهيات و فلسفه دانشگاه را ناعادلانه خواند و گفت: چه تفاوتي بين درمان کننده جسم و روح انسان‌ها وجود دارد؟ بايد به هنر و فلسفه و الهيات نيز توجه شود.
در اين کارگاه نماينده ولي فقيه خواهان توجه مسؤولان به خوشنويسان شد و از همه خواست تا اعلاميه‌ها و اطلاعيه‌ها را به جاي حروف سربي بي‌جان با خط خوش هنرمندان منتشر کنند، تا سودي هم عايد اين قشر زحمتکش شود.
اين کارگاه مقدمه‌اي براي چاپ کتابي با اين مضمون است تا آياتي قرآني مربوط به آب با خط خوش هنرمندان همداني در اختيار همگان قرار گيرد.
اميد است ساير دستگاه‌ها و نهادهاي دولتي نيز در راستاي استفاده از هنر براي نهادينه کردن فرهنگ در امور مختلف به جامعه، از هنرمندان حمايت کنند.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x