شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرعامل آبفا: روحانيون در مديريت مصرف آب فرهنگسازي کنند.

مديرعامل آبفا: روحانيون در مديريت مصرف آب فرهنگسازي کنند.

--

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خواستار همکاري روحانيون در فرهنگسازي مديريت مصرف آب در استان همدان شد.
به گزارش دفتر روابط عمومي آبفاي استان،مهندس سيدهادي حسيني بيدار در گردهمايي ائمه جماعات ادارات همدان با تأکيد به نقش روحانيون در مديريت مصرف آب در استان اظهار کرد: در بخش آب با مشکلاتي جدي مواجه هستيم که بايد مديريت صحيح مصرف را با همکاري ساير بخش‌ها در دستور کار داشته باشيم.
وي با اشاره به هفته صرفه‌جويي از يکم تا هفتم تيرماه، خاطرنشان کرد: در اين هفته توجه به مديريت بهينه مصرف آب را مد نظر قرار داده‌ايم.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بيان اينکه آب گوهري گرانبهاست که نمي‎توان بر روي آن قيمت گذاشت، افزود:بعد از هوا بدون آب ادامه زندگي امکانپذير نيست.
وي با بيان اينکه متاسفانه منابع آب در کشور محدود است و ايران تنها يک سوم بارندگي دنيا را دارد در حالي که بسياري از کشورها دو يا سه برابر ما بارندگي دارند، افزود: ما به عنوان کشور اسلامي همانطور که در بسياري از موضوعات نمونه هستيم بايد در زمينه مديريت مصرف آب نيز الگو باشيم.
مهندس حسيني‌بيدار با اشاره به آيات و احاديث در خصوص مصرف صحيح و صرفه‌جويي در آب، گفت: روحانيون همانطور که به تبليغ مسائل ديني مي‌پردازند به مسئله آب نيز توجه کنند.
وي با بيان اينکه سال گذشته از لحاظ منابع آبي و مالي سال سختي براي اداره آب و فاضلاب استان بود، خاطرنشان کرد: در اين سال 44 درصد کاهش بارندگي داشتيم اما توانستيم به سختي مديريت کنيم.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بيان اينکه 50 درصد همکاران و 50 درصد مردم در مديريت آب ما را ياري کردند، افزود: از لحاظ منابع مالي نيز سال گذشته شرايط خوبي حاکم نبود و تنها 30 درصد اعتبارات تخصيص يافت اما توانستيم اقدامات خوبي را با توجه به مسئله اقتصاد مقاومتي در پيش بگيريم.
وي با بيان اينکه سال 86 در شهر همدان توليدات آب يک‌هزار و 950 ليتر در ثانيه بود، گفت: ما با مديريت صحيح توانستيم در پيک مصرف يک‌هزار و 600 ليتر در ثانيه آب توليد کنيم يعني 300 تا 350 ليتر در ثانيه توليد خود را کاهش داديم.
مهندس حسيني‎بيدار با بيان اينکه امسال سال "اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل" است و بايد اقدامات خوبي در اين زمينه انجام داد، خاطرنشان کرد: بايد اقتصاد ما مردمي باشد و مصرف معقول آب و برق و... را مد نظر داشته باشيم.
وي با بيان اينکه 70 درصد کره زمين را آب تشکيل داده است اما آبي که قابل شرب باشد بسيار کم است، افزود: از اين 70 درصد آب 97 درصد آب‌هاي شور و تنها سه درصد قابل شرب هستند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با بيان اينکه سال گذشته با مديريت صحيح توانستيم آب فصول زارعي را به چرخه مصرف بياوريم، و از آب رودخانه عباس‌آباد نيز استفاده کنيم افزود: آب يک کالاي امنيتي است که بدون آن نمي‌توان هيچ اقدامي را انجام داد.
وي با بيان اينکه پيش‌بيني شده دسترسي به آب شرب در چند سال آينده کاهش يابد و روز به روز نياز آبي بيشتر مي‌شود، گفت: توجه به آب در کشورهاي ديگر بيشتر از ايران است در حالي که بايد گفت بعد از جنگ نفت، جنگ آب مطرح است و بايد مصرف آن مديريت شود.
مهندس حسيني‌بيدار اضافه کرد: اگر چه بارندگي افزايش يافته اما مقدار آن کاهش يافته است و هر سال نيز ميزان آن کاهش مي‌يابد.
وي بيان کرد: کشور ژاپن هشت برابر کشور ما بارندگي دارد و وسعت و جمعيت آن نيز بيشتر از ايران است در حالي مردم آن نصف ما آب مصرف نمي‌کنند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با هشدار به کاهش شديد آب‌هاي زيرزميني گفت: بيشترين حجم آب در بخش کشاورزي مصرف مي‌شود.
وي با بيان اينکه بايد به سمت توليداتي حرکت کنيم که آب کمتري مصرف مي‌کنند، اظهار کرد: توليد زعفران در استان جواب داده که مي‌توان آن را جايگزين کشت هندوانه و سيب زميني کرد.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x