شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:همايش ملي مديريت مصرف و کاهش آب بدون درآمددر راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:همايش ملي مديريت مصرف و کاهش آب بدون درآمددر راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي

--

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:همايش ملي مديريت مصرف و کاهش آب بدون درآمددر راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي
 سيد هادي حسيني بيدار پيش از ظهر امروز در آئين گشايش همايش ملي مديريت مصرف و کاهش آب بدون درآمد، اظهار کرد: اين همايش در راستاي سياست هاي اقتصاد مقاومتي و اجرايي شدن منويات مقام معظم رهبري است که با تأکيد آبفاي کشور مبني بر تشکيل اين همايش و با هماهنگي حوزه معاونت بهره‌برداري برگزار شد.
وي رويکرد همايش را مديريت مصرف و تبادل اطلاعات مديران آبفاي سراسر کشور دانست و افزود: نمايشگاهي نيز در جنب اين همايش برگزار شده که اين نماشگاه در راستاي حمايت از توليدکنندگان داخلي و استفاده از امکانات داخلي است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن تشکر از اينکه همدان ميزبان نخستين دوره اين همايش شده است، گفت: اين نشان از حسن اطمينان شرکت آبفاي کشور به استان همدان است.
وي با ابراز اميدواري از اينکه اين همايش بتواند بهره خوبي براي شرکت آبفا داشته باشد، افزود: اميدواريم بتوانيم گامي بزرگ در راستاي اهداف شرکت مهندسي آبفاي کشوربرداريم.
حسيني بيدار در ادامه با بيان اينکه هشت شهرستان استان همدان از شبکه فاضلاب شهري برخوردار است، بيان کرد: تنها يک شهرستان فاقد شبکه فاضلاب است که اين شهر پيگيري مي شود.
وي با اشاره به اينکه همدان در سال هاي اخير با وجود مواجهه با تنش در منابع سطحي  زير زيرزميني اتحاد و همدلي در شرکت آبفا را شاهد بود، گفت: بر اين اساس جلسات خوبي در شرکت مهندسي آبفاي کشور و  هفته اي دو بار جلسه در شرکت آبفاي استان برگزار شد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن ابراز رضايت از وضعيت کنوني آب همدان اظهار کرد: با درايت، رهمنودها و اقدامات خوب همدان شاهد مديريت مصرف و عدم قطعي آب در سال 94 بوديم.
وي با بيان اينکه سد اکباتان از مهمترين سدهاي استان همدان است، بيان کرد: ارتفاع سد در زمان ساخت 54 متر بوده‌ است و پس از اتمام طرح با افزايش ارتفاع، به 79 متر رسيده‌ است.
حسيني بيدار تصريح کرد: در حال حاضر ظرفيت فعلي مخزن اين سد 36 ميليون مترمکعب است که امسال با افزايش ميزان نزولات جوي سرريز شد.
وي با اشاره به برداشت از آب رودخانه خاکو در فصول غير زراعي اظهار کرد: اين پروژه به منظور استفاده از آب رودخانه خاکو در فصول غيرزراعي و هدايت آن به سمت تصفيه خانه آب شهيد بهشتي همدان اجرا شده و اين طرح با هدف ذخيره آب سد اکباتان به بهره برداري رسيده است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان يادآور شد: در سال 95 نيز آبرساني از منطقه خالقوردي با 200 ليتر آب در ثانيه و 70 ليتر در ثانيه آب از منطقه آق حصار نيز پيش بيني شده است که با تامين اعتبار عملي خواهد شد.
وي در ادامه سخنانش از 976 تذکر کتبي به مشترکان  پرمصرف خبر داد و افزود: جداسازي فصاي سبز نيز انجام شد و در اين راستا در دو سال گذشته 112 فقره انشعاب فضاي سبز در سطح استان جمع آوري شد.
حسيني بيدار با اشاره به اينکه گام‌هاي خوبي در راستاي مديريت مصرف آب برداشته شده است، بيان کرد: با کاهش توليد 300 ليتر در ثانيه آب نسبت به سال 86 توليد آب به 1560 ليتر در ثانيه رسيده است.
وي با بيان اينکه سه دهنه سد اکباتان، آبشينه و سرابي آبدهي ب همدان را دارند، گفت: 4 باب تصفيه خانه آب، 286 حلقه چاه، 3 رشته چشمه، 2 رشته آبگير و سه قنات آبرساني به استان همدان را بر عهده دارند.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x