شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب همدان خبر دادتأمين 45 درصد آب همدان از منابع زيرزميني

معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب همدان خبر دادتأمين 45 درصد آب همدان از منابع زيرزميني

--

معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان ضمن تأکيد بر صرفه‌جويي آب از سوي شهروندان همداني، گفت: 45 درصد آب همدان از منابع زيرزميني تأمين مي‌شود.
حميدرضا نيکداد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، در خصوص مشکل تأمين آب شرب با توجه به پر بودن سد اکباتان اظهار کرد: تنگناهاي تأمين و توزيع آب شرب در شهر همدان را مي‌توان به دو قسمت حجم و موقعيت جغرافيايي تقسيم‌بندي کرد.
وي با اشاره به اينکه تنها 23 ميليون متر مکعب از 50 ميليون متر مکعب آب مورد نياز کلانشهر همدان از منابع سطحي تأمين شده است، گفت: با وجود پيگيري‌هاي اين شرکت در ايجاد و به بهره‌برداري رسيدن منابع آبي جديد، تاکنون نه منابع جديد و نه افزايش تخصيص به اين شرکت ابلاغ نشده است.
معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: در کنار محدوديت حجمي با توجه به گستردگي و شرايط توپوگرافي شهر همدان مانند ساير کلانشهرهاي ديگر، محدوديت جابه‌جايي آب بين ورودي‌هاي شبکه وجود دارد.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه امکان آبگيري محدوده‌هايي که تأمين آب آن‌ها از چاه‌ها در نظر گرفته‌ شده با آب سطحي نبوده و شرايط به‌ صورت عکس نيز صادق است، بايد در مصرف بهينه آب همچنان دقت لازم را داشت.
نيکداد يادآور شد: در حال حاضر تقريباً نزديک به 45 درصد از آب شبکه و مشترکين شهر همدان تنها از منابع زيرزميني قابل تأمين است که عموماً در ضلع جنوبي و غربي متمرکز هستند.
وي ضمن تأکيد بر صرفه‌جويي آب در ايام تابستان بيان کرد: در کنار محدوديت انتقال، محدوديت ظرفيت قابل‌ برداشت از منابع سطحي و تنگناهاي تأمين آب سال‌هاي گذشته، اين الزام براي خدمتگذاران شهروندان همداني در شرکت آب و فاضلاب ايجاد شده که پيش‌بيني حداقل‌هاي ذخيره آب براي سال بعد را در اولويت‌هاي کاري خود قرار دهند.
معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: بر اين اساس شرکت آب و فاضلاب علاوه بر مديريت آب در استان و در کنار دو مسئله فوق بايد نيم‌نگاهي نيز به کاهش سرانه مصرف بر اساس تکاليف برنامه ششم توسعه داشته باشد.
وي با تأکيد بر رعايت الگوي مصرف از سوي شهروندان خاطرنشان کرد: شهروندان با توجه به بارش‌هاي کم سال‌هاي قبل و اينکه بايد همواره ذخاير آبي وجود داشته باشد، بايد همچنان در مديريت مصرف آب کوشا باشند.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x