شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
لايروبي استخر عباس آباد براي تامين بخشي از آب شرب همدان

لايروبي استخر عباس آباد براي تامين بخشي از آب شرب همدان

--

مدير آب و فاضلاب همدان ذخيره سد اکباتان همدان را ۱۷ تا ۲۰ ميليون مترمکعب اعلام کرد و گفت: بايد صرفه‌جويي لازم در مصرف آب صورت گيرد تا بتوان ذخيره مناسبي پشت سد اکباتان همدان براي تابستان سال آينده داشت.
به گزارش روابط عمومي شرکت آبفاي استان،مهندس آذرتکين در حاشيه لايروبي استخر عباس آباد همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:مسير انتقال آب رودخانه عباس آباد به تصفيه‌خانه سال 80 توسط آب منطقه‌اي اجرايي شده ولي تصفيه‌خانه در سال 82 عملياتي شد.
وي با بيان اينکه سال 90 شرکت آبفا و امور آب اقدامات تکميلي را براي بهره‌برداري از اين تاسيسات انجام داده و فرآيند را تغيير دادند، تصريح کرد: از استخر عباس‌آباد همدان به عنوان حوضچه‌هاي پيش‌تصفيه استفاده شد به اين صورت که سولفات آلومينيوم به آب اضافه شده و مواد اضافي آب ته‌نشين مي‌شود.
مهندس آذرتکين با بيان اينکه 10 فيلتر براي تصفيه اوليه آب در استخر عباس آباد همدان در نظر گرفته شده که ظرفيت تصفيه 250 ليتر در ثانيه را دارد، افزود: رودخانه عباس آباد در فصول کم‌آبي 120 ليتر در ثانيه و در فصول پرآبي 225 ليتر در ثانيه از آب شهر همدان را تامين مي‌کند.
وي با بيان اينکه آب حاصل از رودخانه عباس آباد مي‌توان جايگزين مناسبي براي 15 چاه دشت همدان در ايام زمستان باشد، گفت: در حال حاضر تصفيه‌خانه عباس آباد همدان در مدار نيست ولي پس از انجام لايروبي زمينه براي ورود آن به مدار آماده مي‌شود.
مدير آب و فاضلاب شهرستان همدان اظهار داشت: اگر حوضچه‌هاي عباس آباد همدان لايروبي نشود در يک سال آينده مخزن از بين مي‌رود چراکه از بالادست مواد مواد و ضايعاتي همراه آب وارد حوضچه مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه شهرستان همدان داراي 120 حلقه چاه است که از اين تعداد 89 مورد فعال است، بيان کرد: در مجموع اين تعداد چاه بين 360 تا 400 ليتر در ثانيه آب‌دهي دارد که در مقايسه با گذشته کاهش شديدي داشته است.
مهندس آذرتکين با بيان اينکه دشت همدان-بهار مُرده است، گفت: نزديک به 250 تا 300 ليتر در ثانيه آب از سد اکباتان به چاه‌هاي اطراف و سپس به داخل شهر منتقل مي‌شود که با وارد مدار شدن تصفيه‌خانه عباس آباد به مدار ديگر اين اقدام انجام نمي‌شود.
وي ذخيره سد اکباتان همدان را 17 تا 20 ميليون مترمکعب اعلام کرد و گفت: بايد صرفه‌جويي لازم در مصرف آب صورت گيرد تا بتوان ذخيره مناسبي پشت سد اکباتان همدان براي تابستان سال آينده داشت.
مدير آب و فاضلاب شهرستان همدان عنوان کرد: سازمان‌هاي محيط زيست و مرکز بهداشت از زماني که آبگيري عباس‌آباد آغاز شده همراهي و کمک بسيار زيادي دارند چراکه نظارت‌هاي جدي براي جلوگيري از تخليه فاضلاب و پساب ضايعات باغات به رودخانه دارند.
وي با اشاره به اينکه محيط زيست همدان گشت‌هاي شبانه‌روزي در نظر گرفته و باغات و مسير رودخانه را مورد بازرسي شبانه‌روزي قرار مي‌دهد، تصريح کرد: تخليه سبتيک‌ها زيرنظر محيط زيست انجام شده و از زماني که اين امر اجرايي مي‌شود در رودخانه عباس‌آباد آلودگي نداشتيم.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x