دوشنبه 08 مرداد 1403 00:00:00
گردهمائي مديران عامل سراسر كشور در مشهد مقدس

گردهمائي مديران عامل سراسر كشور در مشهد مقدس

--

اين همايش يك روزه ضمن تبيين برنامه هاي دولت دهم در صنعت آب و فاضلاب به بيان مسائل و چالشهاي پيش روي صنعت و طرح راهكارهاي عمليات مي پردازد.

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا طي سخناني گفت: امسال سال پر تنش آبي را در سطح كشور داشتيم، اما با مديريت خوب و همت همه مديران و مسوولان در بخش آب و فاضلاب، تامين و توزيع آب در تابستان به نحو مطلوب صورت گرفت و در همين جا از تلاشهاي صورت گرفته قدرداني مي شود.

مهندس محمد رضا عطارزاده افزود: رسيدن به اهداف و چشم اندازها قابل دستيابي است اما در اين راستا بايد در كنار همت و كار مضاعف سه ويژگي و محور را كه با حروف الف شروع مي شود را مديران سرلوحه امور خود قرار دهند.
وي افزود: اين سه ويژگي شامل انسجام ،ابتكار و ارزيابي است به طوريكه تا انسجام و هماهنگي نداشته باشيم كارها به درستي پيش نمي رود و از سوي ديگر با ابتكار و پس از آن ارزيابي و بازنگري است كه مي توانيم نقاط ضعف را شناسايي كرده و بهبود بخشيم.

مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور نيز در سخناني گفت: به رغم تحريم هاي گوناگون دشمنان،كشور رو به پيشرفت است و جاي بسي خشنودي است كه اين پيشرفت ها بيشتر در زمينه هايي است كه دشمن آن را تحريم كرده است.
مهندس مهدي ثمره هاشمي افزود: هم اكنون ايران در بخش آب و فاضلاب از جايگاه بسيار خوبي برخوردار است و طي سالهاي اخير شاهد دستاوردها و پيشرفت هاي زيادي در صنعت آب و فاضلاب بوده ايم.

وي ادامه داد: در حال حاضر 99 درصد جمعيت كل كشور در بخش شهري از آب سالم و بهداشتي برخوردارند كه در پايان برنامه پنجم توسعه اين ميزان به 100 درصد خواهد رسيد.
ثمره هاشمي افزود: از سوي ديگر هم اكنون 75 درصد جمعيت روستايي كشور تحت پوشش خدمات آب سالم و بهداشتي قرار دارند.
وي جمعيت شهري و روستايي تحت پوشش خدمات فاضلاب در سطح كشور را به ترتيب 34 و نيم درصد عنوان كرد و افزود: در بخش روستايي اقدامات چنداني صورت نگرفته و اميد است در برنامه پنجم جمعيت تحت پوشش خدمات فاضلاب درروستاها به هشت درصد افزايش يابد.

وي گفت: طي سفرهاي اخيري كه به كشورهاي مختلف در قالب شركت در اجلاس هاي مربوط به آب و فاضلاب داشتيم، به رغم تحريم ها استقبال كشورها از سرمايه گذاري در ايران قابل توجه است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه تغيير نگاه يكي از ملزومات براي پيشرفت است، افزود: اقدامات و برنامه ها بايد بر اساس تحقيق، علم و پژوهش صورت گيرد چراكه تفكر سنتي در اين راستا ديگر پاسخگو نيست

محمود صلاحي استاندار خراسان رضوي نيز گفت: سالانه هشت ميليارد متر مكعب آب در استان خراسان رضوي از منابع زير زميني برداشت مي شود كه 8/6 ميليارد متر مكعب آن به صورت مجاز و 2/1 ميليارد به صورت اضافه برداشت است.
وي افزود: طي 30 سال گذشته سطح افت سفره آب هاي زير زميني در خراسان رضوي 25 متر كاهش داشته است.

وي ادامه داد: از سوي ديگر هم اكنون به طور متوسط 92 درصد مصرف آب كشورمان در بخش كشاورزي آن هم با راندمان پايين و هدر رفت بالا صرف مي شود و سهم آب مصرفي در بخش صنعت و خانگي به ترتيب 3 و 5 درصد است.

استاندار خراسان رضوي در ادامه تاكيد كرد: مديران عامل آب وفاضلاب كشور يكي از مهم ترين رسالت ها را در عرصه خدمات رساني دارند
صلاحي با اين حال افزود: هر چند كه تا ايده آل ها فاصله داريم اما دولت نهم و دهم نگاهي ويژه به اين بخش داشته و خدمات و اقدامات انجام شده قابل مقايسه با هيچ دولتي نيست.

در اين همايش سيد حسن شاه عالمي مدير عامل شركت آب و فاضلاب مشهد از آغاز عمليات اجرايي احداث دو تصفيه خانه فاضلاب پيشرفته طي روزهاي آتي در مشهد خبر داد.

وي افزود: اين دو تصفيه خانه فاضلاب از طريق فاينانس خارجي و استفاده از تسهيلات بانك توسعه اسلامي (IDB ) به مبلغ 53 ميليون يورو احداث مي شود.
وي اظهار داشت: اين تصفيه خانه ها واقع در شرق مشهد در مجموع قابليت تصفيه بيش از 160 متر مكعب فاضلاب را در شبانه روز دارا هستند و بدين طريق 935 هزار نفر از جمعيت مشهد تحت پوشش خدمات شبكه فاضلاب قرار مي گيرند.
وي تاكيد كرد: در همين راستا پيش بيني اجراي 609 كيلومتر از شبكه فاضلاب مشهد براي استفاده از ظرفيت اين تصفيه خانه ها در دست انجام است.
وي در ادامه با اشاره به مشكلات اجراي طرح هاي فاضلاب، گفت: طبق پيش بيني هاي انجام شده تا سال 1410 در كل كشور پروژه هاي آب و فاضلاب به دليل مشكلات و كمبود اعتبارات به ميزان 50 درصد عقب است.

وي با بيان اينكه هم اكنون 37 درصد جمعيت مشهد تحت پوشش خدمات شبكه فاضلاب هستند، افزود: تكميل و اجراي پروژه فاضلاب مشهد نيازمند اعتبارات لازم است و در اين راستا شركت آب و فاضلاب مشهد با استفاده از تسهيلات بانك توسعه اسلامي و همچنين اجراي فاينانس داخلي شبكه فاضلاب اقدام كرده است.
شاه عالمي تاكيد كرد: اجراي شبكه فاضلاب از طريق فاينانس داخلي و سرمايه گذاري بخش خصوصي براي اولين بار درسطح كشور در شركت آب و فاضلاب مشهد انجام شد.
او افزود: در حال حاضر 75 كيلومتر از شبكه فاضلاب مشهد بوسيله بخش خصوصي و فاينانس داخلي در حال اجراست.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب مشهد در پايان گفت: اين شركت هم اكنون حدود 850 هزار مشترك آب و قريب به 300 هزار اشتراك فاضلاب در سطح كلانشهر مشهد را تحت پوشش دارد.

در پايان اين مراسم لوح تقديري با امضاي وزير نيرو توسط مهندس عطارزاده معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا به مهندس "سيد مهدي ثمره هاشمي" مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور به لحاظ تلاش ها و مديريت شايسته در راستاي ارتقاي خدمات رساني در بخش آب و فاضلاب اهدا شد.

 

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x