شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
تأمين آب شرب همدان از آب‌هاي سطحي/ مشکلي در آبرساني نداريم.

تأمين آب شرب همدان از آب‌هاي سطحي/ مشکلي در آبرساني نداريم.

--

معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه با آب شدن منابع برفي پشت سد، پيش‌بيني مي‌شود که سد آبشينه هم پر شود، گفت: سعي مي‌شود که تا حد امکان براي تأمين آب، از منابع آب سطحي و فصلي عباس‌آباد و خاکو استفاده شود.
مهندس حميدرضا نيکداد،با بيان اينکه بهار امسال با بارش نزولات آسماني، منابع آب سطحي قوت گرفت، اظهار کرد: اين ميزان تا حدي پيش رفت که اکنون سد اکباتان سرريز شده و منابع سطحي پرآب شده است.
وي تصريح کرد: سرريز شدن سد اکباتان کمک خوبي کرد که شرکت آب و فاضلاب بابت منابع آبي مشکلي نداشته باشد و بتواند بدون دغدغه خاطر تأمين آب کرده و برداشتي از چاه‌ها نداشته باشد.
معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اينکه با چنين وضعيتي با آب شدن منابع برفي پشت سد، پيش‌بيني مي‌شود که سد آبشينه هم پر شود، افزود: سعي مي‌شود که تا حد امکان از منابع فصلي عباس‌آباد و خاکو استفاده شود.
وي اضافه کرد: استفاده از آب‌هاي منابع سطحي، از اين نظر اهميت دارد که از منابع آب چاه‌ها کمتر استفاده شود و اين منبع آبي براي ذخيره کردن آب‌هاي زيرزميني مورد استفاده قرار گيرد.
مهندس نيکداد با تأکيد بر اينکه برداشت از منابع آب فصلي تا زماني که مقدور باشد، ادامه مي‌يابد، خاطرنشان کرد: برداشت از آب منابع سطحي و فصلي خاکو و عباس‌آباد تا زماني که کشاورزان نياز نداشته باشند، برداشت مي‌شود تا آب چاه‌ها براي منابع زيرزميني ذخيره شود.
وي در خصوص نبود قطعي آب در بهار و تابستان سال جاري اضافه کرد: اينکه قطعي آب نداشته باشيم، نياز به کمک مردم دارد و بايد با صرفه‌جويي و کاهش مصارف آب، مانع افزايش مصرف و در مواردي قطعي باشيم.
معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان با تأکيد بر اينکه سال گذشته با رعايت الگوي مصرف از سوي شهروندان، افزايش چشمگيري در زمينه مصرف آب نداشتيم، گفت: با توجه به اينکه شهروندان با صرفه‌جويي و رعايت الگوي مصرف توانستند شرکت را در خدمات‌رساني ياري کند، اميدواريم اين روال امسال نيز ادامه يابد.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x