شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
بهينه سازي مصرف راهي براي ادامه حيات-مسئله آب؛ چالشي براي تمام کشور

بهينه سازي مصرف راهي براي ادامه حيات-مسئله آب؛ چالشي براي تمام کشور

--

مدير روابط عمومي شرکت آبفا استان همدان اظهار کرد : مساله آب چالشي است که بسياري از کشورها با آن مواجه شده اند. مسلماً کشور ما که در اقليم بندي منطقه خشک ونيمه خشک دنيا واقع شده است بيشتر با چالش کمبود آب مواجه شده است.
به گزارش دفتر روابط عمومي،کشور ما در منطقه اقليم گرم و نيمه خشک و کم بارش آب وهوايي  قرار دارد . آب بعد از هوا به عنوان مهمترين نياز انسان مطرح است. حيات و تداوم موجودات زنده به وجود آب بستگي دارد. علي رغم شرايط نا مناسب جوي متاسفانه در کشور ما  هدر رفت زيادي در بخش استفاده صنعتي ,کشاورزي ,خانگي روي  مي دهد .
امروزه همگان به نقش آب در شگل گيري تمدن ها و توسعه شهري اذعان دارند. رشد روز افزون جمعيت ,گسترش صنايع, توسعه مناطق شهري، کاهش نزولات جوي و گرم شدن زمين همگي سبب شده است کمبود منابع آب را جدي بگيريم ومصرف بهينه در هر زمينه اي از دغدغه هاي مهم مسئولان وافراد جامعه است .
در ارتباط با مصرف بهينه آب گفتگويي با حميد عزيزي مدير روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب همدان انجام داديم .
بيشترين هدر رفت آب در بخش خانگي در کدام قسمتهاي منزل است ؟
حميد عزيزي اذعان داشت :30درصد از مصرف سرانه آب مربوط به استحمام است که صرفه جويي در اين بخش بسيار حائز اهميت است . متاسفانه بعضي از افراد از لحظه ورود به حمام شير اب را باز مي گذارند. مهم ترين تمهيد در اين زمينه آن است که افراد سعي نمايند زمان استفاده از شوينده ها از باز گذاشتن شير آب خود داري کرده و سعي کنند  مدت استحمام را کوتاهتر کنند. همچنين استفاده از سردوش و آب پخش کن با نوع جديد يعني سردوش هاي کاهنده مصرف تأثير بسزايي در صرفه جويي آب دارد .
وي افزود: بخش ديگر هدر رفت آب در مصارف خانگي سينک هاي ظرفشوئي هستند. براي کاهش مصرف بهتر است ظروف کثيف را در سينک پر از آب قرار دهيم بعد شروع به شتشوي ظروف نماييم .در ارتباط با نشتي آب،  لوله هاي ساختمان را اصلاح نماييم واز شير الات استاندارد و کاهنده مصرف استفاده کنيم  .
 
چگونه مي توان در ارتباط با مصرف بهينه آب در استان فرهنگ سازي نمود و شرکت آب استان در زمينه فرهنگ سازي آب چه اقداماتي انجام داده است؟
مدير روابط عمومي شرکت آب اظهار کرد : مساله آب چالشي است که بسياري از کشورها با آن مواجه شده اند. مسلماً کشور ما که در اقليم بندي منطقه خشک ونيمه خشک دنيا واقع شده است بيشتر با چالش کمبود آب مواجه شده است. لذا براي حفظ سرمايه ملي آب اقدامات بيشتري بايد صورت گيرد. به همين منظور نياز بيشتري به فرهنگ سازي  در مصرف بهينه سازي مصرف آب احساس مي شود .
وي اضافه کرد : شرکت آبفا اقدامات بسيار زيادي هرساله در رده هاي مختلف در ارتباط با فرهنگ سازي مصرف بهينه انجام مي دهد. بخشي از اقدامات شامل: برپايي جشن فراگير اولين واژه ,هماهنگي بازديد از تاسيسات شرکت , توليد و پخش برنامه هاي متعدد و متنوع راديويي , تلويزيوني ,همکاري با رسانه هاي جمعي و......
عزيزي اقدامات فني شرکت آبفا را بر شمرد و گفت اين اقدامات شامل: توزيع رايگان پرلاتور(مجهز نمودن شيرآلات به درفشان هاي کاهنده. اين قطعه شامل صفحات مشبک و داراي روزنه هايي براي مکش هوا مي باشد و آب هنگام خروج با هوا مخلوط مي شود ) به مشترکين شبکه آب ,اصلاح شبکه  فرسوده آبرساني مصرف سرانه  آب را از 183 ليتر به 173 ليتر کاهش داده است ,تعويض انشعابات فرسوده, نصب تجهيزات مدرن کنترل و پايش فشار شبکه.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x