شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
حضور مدير‌عامل شركت مديريت منابع آب ايران و مشاوروزيرنيرو در غرفه ي شركت آبفاي استان همدان در اولين روز برگزاري نمايشگاه صنعت آب و برق

حضور مدير‌عامل شركت مديريت منابع آب ايران و مشاوروزيرنيرو در غرفه ي شركت آبفاي استان همدان در اولين روز برگزاري نمايشگاه صنعت آب و برق

--

به گزارش روابط عمومي شركت آبفاي همدان ستار محمودي بعد از ظهر امروز در افتتاحيه نخستين نمايشگاه و جشنواره اصلاح الگوي مصرف با اشاره به بسته شدن وضعيت سال آبي گذشته در پايان شهريور‌ ماه، افزود: ميانگين بارندگي كشور در سال آبي از 250 ميليمتر به 211 ميليمتر رسيده كه نسبت به سال‌هاي نرمال 15 درصد كاهش داشته است.
وي با بيان اينكه وضعيت اقليم جهان در حال تغيير است، گفت: ميزان گاز‌هاي گلخانه‌اي به تدريج در حال افزايش است و در 50 سال گذشته تغييرات درجه حرارت به شش درجه رسيده است و لازم است دنياي امروز به اصلاح الگوي مصرف بيش از پيش توجه كند.
مدير‌عامل شركت مديريت منابع آب ايران با اشاره به اينكه 5/84 درصد سطح كشور خشك است، افزود: كار اصلاح مصرف در كشور امري حياتي است به طوري كه اين موضوع از برنامه‌هاي عادي خارج و به برنامه‌اي اساسي تبديل شده است.
وي ميانگين بارندگي كشور را كمتر از 250 ميليمتر دانست و خاطرنشان كرد: كاهش ميزان بارندگي و روند رو به كاهش سرانه آب كشور ما را به صورت جدي در مديريت اصلاح الگوي مصرف ملزم نگه مي‌دارد.
محمودي وضعيت سال آبي امسال را نسبت به سال آبي گذشته بهتر دانست و گفت: بارندگي امسال نسبت به سال گذشته بهتر بود اما اين ميزان نسبت به بلند‌مدت كاهش داشته است.
وي اضافه كرد: كاهش بارندگي در ابعادي وسيع كشور را فرا گرفته و در برخي نقاط كشور خشكسالي فوق‌العاده استثنايي وجود داشت و در برخي نقاط بين 31 تا 51 درصد كاهش بارندگي وجود داشت.
مدير عامل شركت مديريت منابع آب ايران با بيان اينكه همت بزرگي در مقابله با بحران خشكسالي انجام شد، افزود: 450 هزار حلقه چاه در خدمت آبرساني به مردم قرار گرفت البته برداشت از آب‌هاي زير زميني موجب پايين رفتن سطح آب زيرزميني در برخي مناطق شده است.
وي مديريت مصرف و تقاضا را ضروري دانست و اضافه كرد: موضوع مديريت مصرف در وزارت نيرو و ساختار آب و برق از بدنه استان آغاز مي‌شود و تا وزير نيرو مي‌رسد، اين موضوع هم‌زمان در شوراي مصلحت نظام كار كارشناسي شده و برنامه مناسبي در اين موضوع در حال شكل‌گيري است.
محمودي با بيان اينكه 92 درصد آب كشور در كشاورزي مصرف مي‌شود، ادامه داد: نگاه خود‌كنترلي در مصرف كننده‌ها و اعمال نظام تعرفه‌اي و اقتصادي در اصلاح الگوي مصرف نقش مهمي دارد.
مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران با اشاره به نقش مديريت مصرف و آستانه مديريت تقاضا تصريح كرد: نقش مديريت تقاضا 10 برابر بيشتر از مديريت مصرف است و مديريت تقاضا مي‌تواند كشور را به سده‌هاي بالا برساند.
وي مديريت مصرف را هنر دانست و خاطرنشان كرد: برگزاري نمايشگاه‌هاي اين چنيني بايد ادامه يابد و از موارد به نمايش درآمده الگوبرداري شود و استان همدان نيز در ارتباط با موضوع اصلاح الگوي مصرف براي ساير استان‌ها الگو باشد.
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x