شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
رودخانه عبوري از 2 منطقه حاشيه‌اي همدان عاري از فاضلاب شد

رودخانه عبوري از 2 منطقه حاشيه‌اي همدان عاري از فاضلاب شد

--

شرکت آب و فاضلاب همدان توانست براي نخستين بار يکي از پنج رودخانه همدان که از دامنه الوند سرچشمه گرفته و از داخل مناطق کوي رضوان و حصار مطهري عبور مي‌کرد را عاري از فاضلاب کند.

به گزارش روابط عمومي، مدير عامل آبفاي استان گفت : اين شرکت بر آن است که در بازچرخاني فاضلاب اقدامات خوبي انجام شود و در اين راستا اين مسئله را از حاشيه شهر همدان آغاز کرده است.
مهندس حسيني بيدار با اشاره به اينکه اين اقدامات با مساعدت نمايندگان محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي، شورا و شهرداري و معاونت عمراني استاندار و ... انجام شد، بيان کرد: در کوي رضوان، شهرک وليعصر(عج) و حصار مطهري جمعيت زير پوشش خدمات فاضلاب حدود 95 تا 100 درصد شده در حالي که اين ميزان در متوسط کشوري بين 45 درصد است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب توانست طبق قراردادهايي که داشت، به اندازه 7 ميليارد تومان پروژه در سطح شهر همدان قرارداد بسته و مردم اين نقاط از نعمت دفع بهداشتي فاضلاب بهره‌مند شوند.

▪️ضرورت ايجاد شبکه فاضلاب در مناطق حاشيه شهر همدان
وي ضمن تأکيد بر اينکه اين نقاط از نعمت آب برخوردار هستند و اکنون شبکه فاضلاب آنها نيز اجرا شد، بيان کرد: اکنون 95 درصد جمعيت اين نقاط به شبکه فاضلاب متصل هستند و فاضلاب آنها پس از جمع‌آوري به تصفيه‌خانه هدايت و بازچرخاني مي‌شود.
حسيني‌بيدار يادآور شد: شرکت آب و فاضلاب توانست براي نخستين بار يکي از پنج رودخانه همدان که از دامنه الوند سرچشمه گرفته و از داخل مناطق کوي رضوان و حصار مطهري عبور مي‌کرد، را عاري از فاضلاب کرده و رودخانه بدون فاضلاب شود.

وي با بيان اينکه دومين رودخانه‌اي جاري از دامنه الوند، از منطقه منوچهري مي‌گذرد، افزود: در حال حاضر قرارداد يک‌ميليارد و 600 ميليون توماني با پيمانکار منعقد شده که اگر اين قرارداد اجرايي شود، رودخانه منوچهري نيز دوماه ديگر عاري از فاضلاب مي‌شود. مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تأکيد کرد: ممانعت از ورود فاضلاب به اين رودخانه‌ها علاوه بر مباحث بهداشتي، موجب ايجاد فضاي سبز و همچنين بسترسازي تفريحي از طريق اين رودخانه‌ها براي اهالي اين مناطق مي‌شود.
وي اضافه کرد: براي اينکه همه رودخانه‌هاي سطح شهر همدان عاري از فاضلاب شده و همه فاضلاب شهر به تصفيه‌خانه انتقال يابد، نيازمند اعتباري بالغ بر 120 ميليارد تومان است.
 
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x