شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
16 پروژه در دهه فجر امسال با اعتبار 9 ميليارد تومان به بهره برداري مي رسد

16 پروژه در دهه فجر امسال با اعتبار 9 ميليارد تومان به بهره برداري مي رسد

--

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان  با بيان اينکه هدف اين شرکت خدمت رساني مطلوب به شهروندان است گفت: در دهه فجر امسال 16 پروژه با اعتبار 9 ميليارد تومان به بهره برداري خواهد رسيد.
سيد هادي حسيني بيدار که در جمع خبرنگاران سخن مي گفت با اشاره به خدمات مختلف اين نهاد در راستاي آسايش شهروندان اظهار کرد: در دهه فجر امسال 16 پروژه با اعتبار 9 ميليارد تومان به بهره برداري مي رسد.
وي با بيان اينکه از اين تعداد پروژه يک مورد آن در شهر همدان قرار دارد گفت: 5پروژه در شهر ملاير، 5پروژه در شهر تويسرکان، يک مورد در اسدآباد و 4مورد در تويسرکان قرار دارد .
ايشان در ادامه اين نشست با اشاره به اينکه شرکت آبفا استان به صد درصد مشترکان خدمات آب شهري و به 71 درصد مردم خدمات فاضلاب ارائه مي دهد اظهار کرد:  تعداد مشترکان آب استان 425 هزار مشترک و تعداد مشترکات بخش فاضلاب استان 779 هزار نفر است.
 وي با بيان اينکه تعداد چاه هاي آب فعال استان 181 حلقه چاه است گفت: تعداد مخازن استان 176 باب مخرن و ظرفيت آن 302 هزار مترمکعب است.
 اين مسوول با اشاره به اينکه طول شبکه اب استان 2هزار و 580 کيلومتر است بيان کرد: سرانه توليد استان 232 ليتر اب براي هر نفر در شبان روز است.
 حسيني بيدار سرانه مصرف اب استان را 173 ليتر براي هر نفر در شبانه روز اعلام کرد.
 وي با بيان اينکه در 4 سال گذشته 10 درصد به جمعيت تحت پوشش خدمات فاضلاب استان افزوده شده است گفت: تصميم بر اينست با همکاري شوراي شهر همدان به 95 درصد از مناطق حاشيه اي شهر در سال آينده  خدمات فاضلاب ارائه شود.
 اين مسوول با اشاره به اينکه هم اکنون در کوي رضوان و مطهري توانسته ايم رودخانه محل را از فاضلاب پاکسازي کنيم اظهار کرد:  در منطقه منوچهري همدان نيز درصدد هستيم دومين رودخانه  شهر را از فاضلاب پاک کنيم.
حسيني بيدار تعداد انشعابات فاضلاب استان را 284 هزار فقره عنوان کرد و گفت: تعداد 8 ايستگاه پمپاژ  در استان فعال است.
 وي با بيان اينکه شرکت اب و فاضلاب استان توانسته اقدامات خوبي در رابطه با اجراي اقتصاد مقاومتي در استان انجام دهد اظهار کرد:  اين شرکت از انرژي خورشيدي  با ظرفيت 20کيلو وات استفاده مي کند و در زمان هايي که نيازي به انرژي ندارد آن را به شبکه توزيع تزريق مي کند.
اين مسوول با اشاره به اينکه اين نهاد توانسته با تيم مشورتي خوبي که دارد  در بسياري از  فعاليت ها و طرح ها خوش بدرخشد بيان کرد: کميته فني خوبي در شرکت اب و فاضلاب قرار دارد که تيم تحقيقاتي آن از نخبگان نيز تشکيل شده است.
وي از اقدامات شرکت در راستاي کمک به کاهش آب مصرفي در استان سخن به ميان آورد و گفت: در سال هاي گذشته ميزان توليد اب شهر همدان  يک هزار و 800 ليتر بود که هم اکنون به يک هزار و 500 ليتر رسيده است.
 اين مسوول  با اشاره به اينکه تمامي 22 خدمت اين شرکت به مردم به صورت الکترونيک و غيرحضوري انجام مي شود اظهار کرد:  اين اقدام در راستاي سهولت کار شهروندان و کاهش بار ترافيکي شهر است.
 وي با بيان اينکه بارش باران نسبت به سالهاي گذشته در کشور و استان کاهش يافته است بيان کرد: 35 درصد منابع اب ما به صورت زيرزميني و مابقي به صورت سطحي است .
 حسيني بيدار با اشاره به اينکه براي تامين اب همدان در فصول غير فصلي از رودخانه هاي عباس آباد، دره مرابيگ و خاکو تامين مي شود گفت: 70 درصد اب شهري  استان در منازل استفاده مي شود که ضروريست در زمينه فرهنگ سازي اب در استان اقدامت  اساسي صورت گيرد.
وي با اشاره به اينکه کاهش نزولات آسماني در استان همدان در ۵۰ سال گذشته کم نظير است، از همشهريان همداني خواست با نصب پرلاتور، کاهش زمان استحمام، استفاده کردن از ماشينهاي ظرفشويي و لباسشويي با حداکثر ظرفيت و نيز استفاده نکردن از آب شهري براي شستشوي ماشين و فرش، ياريگر تامين آب سالم و پايدار در استان باشند.
حسيني بيدار با بيان اينکه شهروندان بايد در مصرف آب نهايت صرفه جويي را داشته باشند، گفت: کاهش بارندگي ها در استان همدان بي سابقه است.
 وي با بيان اينکه شرکت اب و فاضلاب استان توانسته علاوه بر اعتبارات استاني به جذب اعتبارات از تهران نيز  بپردازد بيان کرد:  ما توانستيم در بخش فاضلاب 16 ميليارد تومان اعبتار و در بخش آب نيز با توجه به اينکه تنش آبي داريم مبلغ 3 ميليارد و صد ميليون تومان را جذب کنيم.
  اين مسوول درباره اعتبارات جذب شده تصريح کرد:  در برخي موارد اعتبارات را صددرصد جذب  کرده ايم و در برخي موارد نيز  قولهاي مساعد براي پرداخت و جذب داده شده است .
 وي به زلزله اخير در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در اين حادثه شرکت اب و فاضلاب استان براساس وظيفه ذاتي خود به کمک شتافت و اقدامات خوبي در سرپل ذهاب و در قصر شيرين انجام داد که مورد تقدير مردم منطقه و وزير قرار گرفت.
حسيني بيدار با اشاره به طرح انتقال پساب همدان به نيروگاه شهيد مفتح بيان کرد: ظرف 4 ماه ما توانستيم 400 ليتر به پساب همدان اضافه کنيم.
 وي با تاکيد بر اينکه اين اقدام را با همکاري و مشورت تيم فني شرکت انجام داديم گفت: کسي باور نداشت ما بتوانيم پساب شهر را با کيفيت خوب به نيروگاه منتقل کنيم.
 اين مسوول به پتانسيل هاي استان در بخش تصفيه اشاره و اظهار کرد: ما امادگي داريم به هر ميزان که نياز نيروگاه باشد پساب به آن منتقل کنيم که براي اين طرح توانستيم تنديس جهاني  2016 را دريافت کنيم.
وي با تاکيد بر اينکه هر اقدامي که با خرد جمعي انجام شود به سرانجام خواهد رسيد گفت: زماني شهرستان کبودراهنگ مشکل ترين شهر استان در زمينه اب بود که موفق شديم با شناسايي يک چاه در آن منطقه مشکل آب آن را حل کنيم.
در سال چاري شرکت آبفا 40 ميليارد تومان اعتبار داشته است
معاون برنامه ريزي و انساني شرکت آب و فاضلاب استان همدان نيز در اين نشست با بيان اينکه در سال چاري اين نهاد 40 ميليارد تومان اعتبار داشته است گفت: 50 درصد اين اعتبار از تهران اخذ شده است.
 سعيد ميرزايي تصريح کرد: اين اقدام در راستاي تاکيد مسوولان ارشد استاني به جذب اعتبارات از تهران و مرکز انجام شده است.
 وي ميزان تخصيص اعتبارات  اب و فاضلاب استان را به طور ميانگين 36 درصد اعلام کرد .
اين مسوول در پايان سخنان خود با بيان اينکه اين شرکت توانسته با خردجمعي و در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي  بسياري از هزينه هاي خود را در بخش هاي مختلف کاهش دهد اظهار کرد: براساس تنها يک پيشنهاد ما موفق شديم 5.5 ميليارد تومان در منابع مالي خود صرفه جويي داشته باشيم.
7هزار کنتور خراب در استان شناسايي شده است
 معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب همدان  شرکت اب و فاضلاب استان همدان نيز در اين نشست با بيان اينکه از 430 هزار مشترک استان 7هزار کنتور خراب شناسايي شده است گفت: از ابتداي سال تاکنون موفق شده ايم 6هزار و 200 کنتور آن را تعويض کنيم که مابقي نيز تا پايان سال تعويض خواهند شد.
حميد رضا نيکداد با تاکيد بر اينکه وجود کنتور خراب باعث هد رفت اب مي شوند بيان کرد: ميزان هدر رفت اب استان در پايان سال گذشته 24.9 درصد بوده است که اين رقم در کشور 26 درصد است.
 وي با بيان اينکه دو نوع هدر رفت ظاهري و واقعي داريم اظهار کرد: هدر رفت ظاهري ناشي از خطاي انساني و هدر رفت واقعي که ميزان آن در استان 14.9 درصد است ناشي از فرسودگي و شکستگي خطوط و لوله هاي آب است.
اين مسوول با بيان اينکه در استان 140 دستگاه شير فشار شکن نصب شده است گفت: 64 کنترل کننده فشار نيز در استان وجود دارد .
 وي با اشاره به اينکه قرار است 12 دستگاه نسل جديد کنترل کننده فشار در استان نصب شود اظهار کرد: 5 دستگاه آن هم اکنون در مدار بهره برداري قرار دارد و 7 دستگاه باقي مانده نيز به زودي نصب خواهد شد.
 نيکداد با بيان اينکه در آخرين شناسايي صورت گرفته در رابطه با مشترکين پرمصرف 300 مشترک شناسايي شده است گفت: با اين افراد صحبت شده و سعي شده است افراد به سوي کم مصرف کردن تشويق شوند.
در 9 ماه نخست امسال از محل تبصره 3 مبلغ 4.5 ميليارد تومان در آمد داشتيم
معاون مهندسي و توسعه شركت آبفاي استان همدان، شرکت اب و فاضلاب استان همدان نيز در اين نشست با بيان اينکه در 9 ماه نخست امسال از محل تبصره 3 مبلغ 4.5 ميليارد تومان در آمد داشتيم گفت: 11 ميليارد تومان در استان تعريف پروژه انجام داده ايم.
فرهاد بختياري فر با اشاره به اينکه بيشتر از پولي که از مردم دريافت کرده ايم تعهد کار داريم اظهار کرد: از محل تبصره 3 در زمينه اصلاح شبکه آب  17 کيلومتر تعهد داشته ايم که عملکرد 9 ماه استان در اين زمينه 24 کيلومتر بوده است.
 وي در رابطه با بخش توسعه آب از محل تبصره 3  نيز گفت: شرکت   تعهد 3.4 کيلومتري شرکت داشته است که توانسته 10.6 کيلومتر  کار انجام دهد.
 اين مسوول  در پايان سخنان خود اظهار کرد: در بخش فاضلاب نيز از محل تبصره 3  ، 39 کيلومتر توسعه شبکه  و 6کيلومتر اصلاح شبکه داشته ايم.
اين شرکت 14 ميليارد تومان  طلب از مردم دارد 
رئيس گروه  تعرفه حوزه خدمات مشترکين شرکت اب و فاضلاب استان همدان نيز در اين نشست به بيان خدمات الکترونيک اين نهاد پرداخت و گفت:   در سايت خدمات الکترونيک شرکت به نشاني es.hww.ir به ارائه خدمات به شهروندان بپردازد.
نيره محمديان با بيان اينکه افراد در اين سايت مي توانند با ارائه  شناسه پرداخت و کدي که در قبوض اب درج شده است وارد پروفايل خود شوند و از خدماتي نظير مشاهده قبوض، اعتراض، تغيير مشخصات، واگذاري انشعاب و ساير خدمات بهره مند شوند.
وي در ادامه سخنان خود به بيان ميزان مانده مطالبات شرکت از مشترکان خود پرداخت و گفت: اين شرکت 14 ميليارد تومان  طلب از مردم دارد که 6 ميليارد تومان آن در بخش خانگي و 8 ميليارد تومان آن نيز در بخش غير خانگي ، ادارات و شرکت ها است.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x