شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
تأسيسات صنعت آب و برق به نام نوراني شهدا مزين شود

تأسيسات صنعت آب و برق به نام نوراني شهدا مزين شود

--

مشاور وزير نيرو در امور ايثارگران با بيان اينکه دشمن براي نااميد کردن مردم تلاش مي‌کند، گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي ظرفيت توليد برق ايران از ۱۰ هزار به ۷۰ هزار مگاوات و تعداد سدهاي بزرگ نيز از ۴۰ به بيش از ۲۰۰ مورد رسيده است.
به گزارش خبرگزاري روابط عمومي آبفاي استان همدان، سيديعقوب محمد مرادي امروز در دومين يادواره 450 شهيد کارمند استان همدان اظهار داشت: از فرمايشات مقام معظم رهبري به عنوان ناخداي کشتي انقلاب، حفظ فرهنگ جهاد و شهادت بوده و اين کار با تکريم شهدا و ايثارگران ميسر است.

وي در تالار آب همدان افزود: خلأ اين برنامه حضور نداشتن قشر نوجوان بوده و اميد است در برنامه‌هاي بعدي به آن توجه شود زيرا ما دوران دفاع مقدس را درک کرده و توشه خود را گرفته‌ايم، اما اين امانت را بايد سالم و دست‌نخورده به نسل‌هاي بعدي منتقل ساخت.

مرادي بيان کرد: دشمن با راه‌اندازي جنگ تحميلي و جنگ نيابتي به دنبال شکست نظام جمهوري اسلامي بود که موفق نشد، اما امروز بزرگ‌ترين تهديد دشمن، تلاش براي نااميد کردن مردم از اقدامات انجام‌شده است درحالي‌که کارهاي خوبي انجام‌شده است.

وي گفت: ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، ظرفيت توليد برق ايران کمتر از 10 هزار مگاوات بود، اما اکنون به بيش از 70 هزار رسيده است و خاموشي‌هاي متعدد برق وجود ندارد.

وي اعلام کرد: امروز نه‌تنها به بيش از 6 کشور برق صادر مي‌شود، بلکه متخصصان ما در دورترين کشورها در حال ساخت نيروگاه هستند و تعداد سدهاي بزرگ کشور که پيش از انقلاب کمتر از 40 مورد، امروز به بيش از 200 سد بزرگ و 600 سد مخزني رسيده است.

مشاور وزير نيرو در امور ايثارگران مطرح کرد: پيش از انقلاب، صنعت فاضلاب نداشته و تنها بخش کوچکي از تهران مجهز به اين شبکه بود، اما امروز همه شهرها داراي شبکه جمع‌آوري فاضلاب هستند.

مرادي تصريح کرد: نبايد عملکرد نظامي که با محوريت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري ايجادشده به دليل برخي کاستي‌ها و سوءمديريتها زير سئوال برود.

وي با تأکيد بر لزوم گسترش فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه گفت: برگزاري يادواره شهداي دولت و اجراي طرح سپاس که بنيان‌گذار آن رهبر معظم انقلاب بود، مهم‌ترين وظيفه ما براي زنده نگه‌داشتن اين فرهنگ است.

مرادي بيان کرد: مديران بايد ديدار با خانواده شهداي اداره خود را در برنامه‌هاي کاري خود قرار داده و از وضعيت آن‌ها جويا شوند و تأسيسات صنعت آب و برق نيز بايد به نام نوراني شهدا مزين شود تا تلنگري براي جوانان از ديدن اين اسامي ايجاد شود.

مرادي با بيان اينکه اقدامات بسيار زيادي مي‌توان براي گسترش فرهنگ دفاع مقدس انجام داد، افزود: استان همدان براي ما در دوران دفاع مقدس الگو بوده و درزمان جنگ مانند تلمبه‌خانه عمل مي‌کرد و علاوه بر اينکه ترانزيت پشتيباني جبهه‌هاي غرب و جنوب از اين استان انجام مي‌شد، نيروهاي دلير و شجاعش در جبهه‌ها حضور داشتند.

وي بيان کرد: امروز نيز در برنامه بسيار بزرگ و نوراني اربعين، سالي 3 ميليون زائر از ايران شرکت مي‌کنند که بيشتر آن‌ها از استان همدان عبور کرده و تعداد زيادي از مردم استان نيز در اين برنامه حضور مي‌يابند.

مرادي گفت: همکاران ما در اين استان و استان‌هاي مرزي، توفيق خدمت‌رساني به زائران در ايام اربعين را داشته و در عراق هزاران واحد حمام سيار ايجاد کرده‌اند.

وي با اشاره به وجود 530 هزار شهيد و 21 هزار ايثارگر در وزارت نيرو  اعلام کرد: با حمايت دولت، اسناد بالادستي خوبي براي حمايت از ايثارگران تدوين‌شده که مي‌توان به قانون جامع ايثارگران، برنامه ششم توسعه و سند راهبردي ايثارگران که پس از 3 دهه تدوين‌شده اشاره کرد.
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x