شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
افزايش 10 درصدي مصرف آب در همدان/ مردم کمک کنند تا تابستان را به خوبي پشت سربگذاريم

افزايش 10 درصدي مصرف آب در همدان/ مردم کمک کنند تا تابستان را به خوبي پشت سربگذاريم

--

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به افزايش 10 درصدي مصرف آب در فروردين‌ماه امسال نسبت به سال گذشته در همدان، از کاهش 32 درصدي حجم آب سد اکباتان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخيره سد اکباتان 13 ميليون مترمکعب معادل 38 درصد حجم سد پر است.

به گزارش روابط عمومي، سيدهادي حسيني‌بيدار در گفت‌وگو با ايسنا، منطقه همدان، با بيان اينکه ذخيره سد اکباتان در فروردين سال گذشته 23 ميليون مترمکعب بوده است، افزود: در فروردين سال گذشته 70 درصد حجم سد پر آب بود که در سالجاري 23 درصد عقب هستيم.

وي ورودي سد اکباتان را در مدت مشابه سال گذشته 7000 ليتر در ثانيه اعلام و تصريح کرد: در سالجاري ورودي سد اکباتان 1000 ليتر در ثانيه است که نسبت به مدت مشابه سال 7 برابر کاهش يافته است.

حسيني‌بيدار خروجي سد را 650 ليتر در ثانيه دانست و يادآور شد: براساس برنامه در نيمه دوم سال 96 بايد حجم سد اکباتان به 7 ميليون مترمکعب مي‌شد اما اين موضوع محقق نشد.

وي با تأکيد بر اينکه بارش باران در کشور و استان همدان در مقايسه با بلند مدت 48 درصد کاهش دارد، ادامه داد: از ابتداي مهر تا کنون 138 ميليمتر بارش در استان رخ داده است در حاليکه در مدت مشابه سال گذشته 242 ميليمتر بارش در استان وجود داشت که نشان از کاهش 45 درصدي بارندگي دارد.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به استفاده از آب رودخانه‌هاي خاکو و عباس‌آباد براي مصرف شرب همدان، گفت: از رودخانه خاکو و عباس‌آباد براي مصرف شرب همدان استفاده مي‌شود تا برداشت از سد اکباتان کاهش يابد البته اين موضوع تا زماني تداوم خواهد داشت که بارندگي‌ها ادامه داشته باشد.

وي با بيان اينکه هر چه بارندگي بيشتر باشد برداشت از رودخانه‌ها افزايش مي‌يابد و از اين طريق برداشت از سد کاهش خواهد يافت، اظهار کرد: برداشت از رودخانه خاکو 80 تا 150 ليتر در ثانيه و رودخانه عباس‌آباد 200 تا 220 ليتر در ثانيه است.

حسيني‌بيدار با اشاره به مهندسي مجدد در تأسيسات آبرساني همدان، اضافه کرد: تمام شبکه‌هاي آبرساني همدان هوشمند شده تا از اين طريق مديريت فشار و مديريت مصرف آب صورت گيرد.

وي با تأکيد بر کاهش فشار آب در نقاط مختلف همدان، خاطرنشان کرد: فشار آب را کم مي‌کنيم تا بتوانيم آب را براي تابستان ذخيره کرده و مصرف آب را مديريت کنيم.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه شرکت آبفا دغدغه دارد تا نارسايي براي مردم پيش نيايد، تأکيد کرد: مردم استان در مديريت مصرف آب کمک کنند تا بتوانيم تابستان را به خوبي پشت سر بگذاريم.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x