شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
اجراي برنامه کاهش فشار آب در همدان

اجراي برنامه کاهش فشار آب در همدان

--

معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اجراي برنامه کاهش فشار آب در همدان خبر داد و گفت: فعلا برنامه قطعي آب نداريم بلکه برنامه مديريت فشار شبکه در تمام نقاط همدان در دستور کار اين شرکت است.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، حميدرضا نيکداد  اظهار کرد: با توجه به کاهش 48 درصدي بارش در استان همدان نسبت به سال‌هاي گذشته باعث شده ذخيره سد اکباتان که سال گذشته 23 ميليون مترمکعب بوده، به 13 ميليون مترمکعب کاهش يابد.

وي تصريح کرد: تخصيص شرکت آب منطقه‌اي براي 6 ماهه ابتداي سال 97، 18 ميليون مترمکعب است ولي عملاً 13 ميليون متر مکعب در اختيار داريم.

نيکداد با بيان اينکه 5 ميليون مترمکعب کمبود ذخيره آب در سد اکباتان داريم، افزود: 75 درصد شهر همدان از سد اکباتان مشروب مي‌شوند که با کاهش بارندگي‌ها تنها 13 ميليون مترمکعب آب در سد اکباتان وجود دارد.

معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اينکه ورودي سد اکباتان در سال گذشته 7000 ليتر در ثانيه است، يادآور شد: در حال حاضر ورودي سد اکباتان 1000 ليتر در ثانيه است که يک هفتم سال گذشته است.

▫️اجراي برنامه مديريت فشار شبکه آبرساني را در تمام نقاط همدان ز ساعت 12 شب تا 5 صبح 
وي با تأکيد بر اينکه در شرايط موجود بايد مديريت مصرف از سوي مردم و شرکت آب و فاضلاب صورت گيرد، ادامه داد: به منظور توزيع عادلانه آب موجود در بين مردم و همچنين جلوگيري از نشتي‌هاي کنار شبکه‌اي برنامه مديريت فشار شبکه آبرساني را در تمام نقاط همدان در دستور کار داريم.

وي با بيان اينکه به علت مشکلاتي که در سد اکباتان وجود دارد اين برنامه در شهر همدان اجرا مي‌شود،  گفت: کاهش فشار آب در زمان‌هايي که شهروندان کمترين استفاده از آب را دارند، فشار را به حداقل ممکن مي‌رسانيم تا فرصت براي حفظ ذخاير و توزيع عادلانه آب در همدان صورت گيرد.

نيکداد با اشاره به اينکه سعي داريم به کمک مردم مديريت خوبي بر منابع موجود داشته باشيم، بيان کرد: برنامه کنترل فشار از ساعت 12 شب تا 5 صبح آغاز شده و در هفته آينده به روز نيز منتقل خواهد شد.

معاون بهره‌برداري شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: کنترل فشار در شهر همدان توسط 44 دستگاه کنترل‌گر انجام مي‌شود که اين دستگاه‌ها به شکل هوشمند بوده و در زماني‌که فرمان داده شود به تدريج فشار را کاهش و سپس به نقطه قبل برمي‌گرداند.

▫️با مشترکان پرمصرف برخورد خواهد شد
وي گفت: مردم همدان مردمي صرفه‌جو بوده و ميزان مصرف آنها متعادل است که جاي تشکر دارد اما به  برخي از مشترکين پرمصرف در اين زمينه تذکر داده مي‌شود و برخورد صورت مي‌گيرد.

نيکداد با تأکيد بر اينکه شهروندان صرفه‌جويي را به فرهنگ تبديل کنند، يادآور شد: در صورت مشاهده هدر دادن آب توسط مشترکين در کوچه و خيابان‌ها به طور قطع تذکر داده و اشتراک آنها را قطع خواهيم کرد.
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x