شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
آغاز هفته صرفه‌جويي آب

آغاز هفته صرفه‌جويي آب

--

به گزارش روابط عمومي، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس در همدان با بيان اينکه اول تيرماه آغاز هفته صرفه‌جويي آب است، اظهار کرد: با توجه به اينکه در فصل تابستان مصرف آب افزايش مي‌يابد بنابراين لازم است مشترکان نسبت به مصرف بهينه توجه بيشتري داشته باشند.

وي با اشاره به افزايش 9.6 درصدي توليد آب نسبت به هفته گذشته بيان کرد: به دليل گرماي هوا و افزايش مسافران در تعطيلات عيد فطر اين ميزان مصرف آب افزايش يافته است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان يادآور شد: به دليل اجراي برنامه‌هاي مديريت مصرف، 6.3 درصد توليد آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش يافته است.

وي با اشاره به عناوين و استراتژي‌هاي پيش‌بيني شده براي هفته صرفه‌جويي اظهار کرد: آب، آموزه‌هاي ديني و ملي و ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي، جايگاه آب در باورها و اعتقادات ديني و فرهنگي مردم، نقش آموزه‌هاي ديني و فرهنگي در مصرف بهينه آب و احياي سنت‌هاي مذهبي و ملي در حفظ و نگهداري منابع آبي عناوين روز نخست هفته صرفه‌جويي است.

حسيني‌بيدار مديريت تقاضا و مديريت مصرف آب، مشارکت خانواده‌ها در مديريت مصرف آب و سازگاري با کم آبي و نقش زنان در اصلاح الگوي مصرف آب را عناوين روز دوم هفته صرفه‌جويي دانست و گفت: آب، اقتصاد و توسعه پايدار، تبيين ارزش اقتصادي آب شرب، صنعت،کشاورزي و تبيين نقش مصرف بهينه آب در حفظ منابع آبي براي توسعه پايدار و تأثير اعمال قيمت تمام شده در افزايش بهره‌وري آبي و تغيير رفتارهاي مصرفي مشترکان پرمصرف عناوين روز سوم اين هفته است.

وي عناوين روز چهارم هفته صرفه‌جويي را آب، محيط زيست و سلامت همگاني با موضوع «کمپين آب رفته برمي‌گردد»، دانست و گفت: عوارض ناشي از عدم توسعه شبکه فاضلاب و اهميت بازچرخاني آب در حفظ محيط زيست، آلودگي منابع آب و راهکارهاي حفاظت از آن، بهداشت آب و سلامت همگاني و توليد فاضلاب کمتر با مصرف آب کمتر نيز از ديگر عناوين پر اهميت حوزه آب است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان عنوان روز پنجم هفته صرفه‌جويي را آب، رسانه و افکار عمومي دانست و يادآور شد: ايجاد حساسيت در رسانه‌ها و افکار عمومي براي صيانت از آب و لزوم توجه دادن مردم به استفاده درست از آن، معرفي و تبيين محدوديت‌ها و معضلات کشور در خصوص منابع آبي و لزوم بسيج همگاني براي بهره‌گيري از تکنولوژي روز دنيا در استفاده از منابع آب در امر صرفه‌جويي آب مهم است.

وي آب، مشارکت‌هاي مردمي، سمن‌ها، خيرين آب‌رسان را عنوان روز ششم هفته آب دانست و گفت: جلب مشارکت اقتصادي و اجتماعي مردم و ذينفعان براي اجراي طرح‌هاي آب‌رساني و همچنين مشارکت مردم در مديريت آب‌رساني، استفاده از ظرفيت خيرين آب‌رسان براي تأمين مالي و توزيع آب شرب به ويژه در سطح روستاها و جلب مشارکت مردم و مراکز اقتصادي و صنعتي در اجراي طرح‌هاي فاضلاب از ديگر بخش‌هاي مشارکت مردم در صرفه‌جويي آب است.

حسيني‌بيدار آب، قانون و حقوق شهروندي را آخرين عنوان هفته صرفه‌جويي برشمرد و گفت: نقش قوه قضاييه در حفاظت از منابع آب کشور، لزوم رعايت قانون از سوي همگان و اطلاع‌رساني در خصوص انواع جرايم و تخلفات در بخش آب، مديريت منابع آبي زيرزميني، تشريح و تدوين راهکارهاي رفع موانع حقوقي و قانوني در اجراي طرح‌هاي آب و فاضلاب و جلب مشارکت مردم و سازمان هاي مردم نهاد در ترويج فرهنگ سازگاري با کم آبي نيز در قانون ديده شده است.
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x