شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
اتمام برداشت آب از رودخانه هاي فصلي

اتمام برداشت آب از رودخانه هاي فصلي

--

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه اين روزها 800 ليتر از سد اکباتان برداشت مي‌شود، گفت: با توجه به اينکه رودخانه‌هاي فصلي را براي تأمين آب از دست داده‌ايم، مابقي نياز را از چاه‌ها برداشت کنيم.

به گزارش روابط عمومي، سيد هادي حسيني‌بيدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بيان اينکه با شروع تابستان مصرف آب 9.3 درصد بالاتر رفته است، اظهار کرد: با توجه به کمبود آب انتظار بالا رفتن مصرف آب را نداريم و شهروندان بايد خود را با کم‌آبي وفق دهند.

وي با تأکيد بر اينکه از مردم مي‌خواهيم حامي آب باشند، افزود: بايد با تفکر صرفه‌جويي پيش رفته و آب را براي استفاده نسل‌هاي بعدي نيز حفاظت کنيم.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اينکه اگر بتوان زمان مصرف آب در بخش شسشتو را کاهش داد، در صرفه‌جويي آب تأثيرگذار خواهد بود، بيان کرد: بايد آب را تنها براي موارد بهداشتي استفاده کنيم و در مصارف ديگر از ساير منابع آبي استفاده کنيم تا موجب از دست رفتن آب شرب و تصفيه شده نشويم.

وي بيان کرد: در سال 86 در همدان يک‌هزار و 870 ليتر آب توليد مي‌شد، اما پس از گذشت 11 سال با اقدامات خوبي که انجام شده، اکنون توليد آب به يک‌هزار و 650 ليتر در ثانيه رسيده که حدود 200 ليتر در ثانيه توليد آب کاهش يافته است.

حسيني‌بيدار ضمن توصيه به همگان مبني بر اينکه بايد مديريت مصرف داشت، يادآور شد: اکنون در استان همدان سرانه مصرف آب براي هر نفر 240 ليتر است که بايد اين مقدار نيز کاهش يابد زيرا در کشورهاي ديگر سرانه مصرف 150 ليتر است.

وي با بيان اينکه تا خردادماه 250 ليتر در ثانيه از سد برداشت صورت گرفت، افزود: شهر همدان و تويسرکان از سد تغذيه مي‌شوند که در تويسرکان 50 ليتر در ثانيه از سد و مابقي از چاه‌ها استحصال مي‌شود.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه اين روزها 800 ليتر از سد اکباتان برداشت مي‌شود، تصريح کرد: با توجه به اينکه رودخانه‌هاي فصلي را براي تأمين آب از دست داده‌ايم، مابقي نياز را از چاه‌ها برداشت کنيم.
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x