شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
دستگاه‌هاي فشارشکن مصرف آب را 100 ليتر در ثانيه کاهش داد

دستگاه‌هاي فشارشکن مصرف آب را 100 ليتر در ثانيه کاهش داد

--

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان مصرف کنوني آب در همدان را يك‌هزار و 500 ليتر در ثانيه دانست و گفت: در يک مرحله تقليل آب با دستگاه فشارشکن ۱۰۰ ليتر در ثانيه کاهش مصرف داشتيم که ميزان کاهش به اندازه ۲۰ چاه صرفه جويي به دنبال دارد.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، سيدهادي حسيني‌بيدار درجمع خبرنگاران با اشاره به اينکه هفته نخست تيرماه ايام صرفه‌جويي آب است، اظهار کرد: با توجه به کمبود آب و افزايش مصرف در تابستان مردم بايد نسبت به کاهش مصرف اهميت داده و از مصارف غيرضرور خود صرف نظر کنند.

وي با بيان اينکه امسال 33 ميليون متر مکعب ورودي سد اکباتان است، گفت: اين در حالي است که سال گذشته ورودي آب به سد 57 ميليون مترمکعب بود که بر اين اساس امسال برداشت از سد اکباتان کمتر شده است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه ماليات ارزش افزوده درج شده در قبوض آب، 9 درصد است، افزود: کارمزد دفع فاضلاب در انشعابات خانگي 70 درصد و در غيرخانگي 75 درصد است‌.

وي با تأکيد بر اينکه براي ميدان ترميم تجهيزات ميدان امام(ره)، پياده‌راه بوعلي و اکباتان 3 ميليارد و 200 ميليون تومان هزينه شد، بيان کرد: در حال حاضر نيز با اجراي طرح پياده‌راه در بلوار ارم، آب و فاضلاب در حال ترميم تأسيسات اين مکان است.

حسيني‌بيدار با اشاره به اينکه اولتيماتوم کاهش مصرف آب به ادارات داده شده است، افزود: همه ادارات طبق بخشنامه بايد مصرف خود را 30 درصد کاهش دهند و اداراتي که کاهش مصرف نداشته باشند، اعتبار آنها اختصاص نمي‌يابد.

وي با بيان اينکه با فرا رسيدن تابستان مصرف آب افزايش يافته است، اظهار کرد: رسانه‌ها و مردم بايد در کاهش مصرف آب کمک کنند و ياري‌گر شرکت آبفا در توليد و توزيع آب باشند.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرانه مصرف آب براي هر نفر 240 ليتر است که بايد اين مقدار نيز کاهش يابد.

وي با بيان اينکه اين روزها 800 ليتر از سد اکباتان برداشت مي‌شود، يادآور شد: با توجه به اينکه رودخانه‌هاي فصلي را براي تأمين آب از دست داده‌ايم، مابقي نياز را از چاه‌ها برداشت کنيم.

حسيني‌بيدار برداشت کنوني از آب سد را نسبت به سال گذشته 50 درصد دانست و گفت: در حالي که در سال گذشته برداشت از سد يک‌هزار و 200 ليتر در ثانيه بود، امسال 180 تا 200 ليتر در ثانيه است.

وي موجودي کنوني آب سد اکباتان را 31 ميليون متر مکعب عنوان کرد و افزود: اميدواريم با کمک همه شهروندان و مشترکان همداني بتوانيم بدون مشکلي پيش رويم.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعتبارات سال گذشته در بخش آب را 25 ميليارد تومان دانست و بيان کرد: ميزان اعتبارات در بخش فاضلاب 11 ميليارد و 400 ميليون تومان بود.

وي مصرف کنوني آب در همدان را  1500 ليتر در ثانيه دانست و افزود: در يک مرحله تقليل آب 100 ليتر در ثانيه کاهش مصرف داشتيم که ميزان کاهش به اندازه 20 چاه صرفه‌جويي به دنبال دارد.
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x