شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
رودخانه‌‎هاي همدان عاري از فاضلاب مي‌شود

رودخانه‌‎هاي همدان عاري از فاضلاب مي‌شود

--

معاون مهندسي و توسعه شركت آب و فاضلاب همدان با تأکيد بر اينکه امسال در 95 درصد حاشيه شهر همدان شبکه فاضلاب اجرا مي‌شود، گفت: در برخي نقاط همدان بدون اطلاع آبفا فاضلاب به قنات و رودخانه‌ها وارد مي‌شود که در صورت اطلاع جدا مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، فرهاد بختياري‌فر در جمع خبرنگاران با بيان اينکه يکي از اهداف اصلي شرکت آب و فاضلاب در سال 97 جداسازي فاضلاب از رودخانه‌هاي سطح شهر است، اظهار کرد: اگر هنوز در برخي رودخانه‌ها شاهد جاري شدن فاضلاب هستيم، به اين علت است که هنوز طرح فاضلاب به طور کامل اجرا نشده و حدود 54 درصد کار انجام شده است.

وي ادامه داد: شبکه‌هاي سنتي که وجود داشته به رودخانه‌ها اتصال پيدا کرده و ممکن است برخي از مشترکان شبکه فاضلاب خود را به رودخانه‌ها وصل کرده باشند.

معاون مهندسي و توسعه شرکت آب و فاضلاب همدان با بيان اينکه 140 ميليارد تومان براي اتمام کار انتقال فاضلاب به تصفيه‌خانه مورد نياز است، افزود: استفاده از اعتبارات تبصره نيز در اين پروژه مد نظر قرار دارد.

وي با اشاره به اينکه در سال 97 قرارداد جداسازي فاضلاب از رودخانه دره مرادبيک با 15 تا 20 ليتر در ثانيه انجام مي‌شود، گفت: با توجه به اينکه اين رودخانه در بالادست قرار دارد، از اهميت زيادي برخوردار بود و از محل منابع داخلي شرکت حدود 800 ميليون تومان براي آن هزينه مي‌شود.

بختياري‌فر قرارداد جداسازي رودخانه شهرک صادقيه و ميدان بار را يک‌ميليارد و 200 ميليون تومان دانست و گفت: اين پروژه اکنون در حال اجراست که با اين کار بخشي از فاضلاب منطقه منوچهري نيز پاکسازي مي‌شود.

وي با بيان اينکه در ميدان رسالت کار مشترک با شهرداري انجام و به پايان رسيد، بيان کرد: با انجام اين پروژه 50 ليتر در ثانيه ورود فاضلاب به رودخانه جداسازي شد.

معاون مهندسي و توسعه شرکت آب و فاضلاب همدان هزينه جداسازي فاضلاب کوي کوثر و جانبازان از ورود به رودخانه را 2 ميليارد و 400 ميليون تومان دانست و افزود: کار مطالعاتي فاضلاب رودخانه گنجنامه نيز در حال انجام است.

وي با تأکيد بر اينکه امسال در 95 درصد حاشيه شهر همدان شبکه فاضلاب اجرا مي‌شود، گفت: در برخي نقاط همدان بدون اطلاع آبفا فاضلاب به قنات و رودخانه‌ها وارد مي‌شود که اگر اطلاع پيدا کنيم، جدا مي‌شود.

بختياري‌فر از واگذاري يک‌هزار و 500 انشعاب طي سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر 430 هزار انشعاب آب در همدان وجود دارد.
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x