شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
رئيس کل ديوان محاسبات کشور: تصفيه خانه فاضلاب در همدان الگوي ارزشمندي براي ساير شهرهاست

رئيس کل ديوان محاسبات کشور: تصفيه خانه فاضلاب در همدان الگوي ارزشمندي براي ساير شهرهاست

--

رئيس کل ديوان محاسبات کشور تصفيه فاضلاب در همدان را الگويي ارزشمند براي همه شهرها دانست و گفت: نام همدان در بين دوستداران و پيشگامان حفاظت از محيط زيست ماندگار است.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، عادل آذر در حاشيه بازديد از تصفيه‌خانه فاضلاب همدان با بيان اينکه موضوع حسابرسي عملکرد براي راي‌گيري به مجلس رفته است، اظهار کرد: امروز ملاک ما قانون‌رسي و حسابرسي فعاليت است يعني بايد ديد پولي که به مدير يا دستگاه اجرايي پرداخت شده در چارچوب ضوابط و مقررات هزينه شده است يا خير.

وي افزود: آنچه براي ما مهم است اينکه بايد ديد اگر اعتبار سرجاي خود هزينه شده، چقدر اثربخشي داشته و مردم چقدر از خروجي آن در سطح جامعه بهره‌مند شده‌اند.

رئيس ديوان محاسبات کشور بيان کرد: تلاش بر اين است که طرح‌هاي نوآوري و خلاقانه را از نزديک ببينيم که در اين راستا يکي از مفاهيم جدي سد، حفاظت از محيط زيست و فاضلاب به عنوان طلاي سياه مدنظر است.

وي تصفيه فاضلاب را کار ارزشمندي دانست و گفت: تصفيه فاضلاب باعث صرفه‌جويي جدي در آب شده است، ورودي تصفيه‌خانه خيلي خوشايند نيست اما خروجي آن بسيار ارزشمند است.

آذر با بيان اينکه خروجي فاضلاب و تصفيه آن شکل بهتري از تصفيه را شامل شده است، افزود: از همه کساني که براي اين طرح منحصر به فرد زحمت کشيدند، تشکر مي‌کنم زيرا تصفيه‌خانه فاضلاب را مي‌توان الگويي جديد و خوب معرفي کرد و بايد جايزه حسابرسي را به اين طرح بدهيم.

وي ادامه داد: پروژه‌هاي بسيار زيادي را مي‌بينيم اما آنچه در پروژه فوق‌العاده ارزشمند تصفيه‌خانه همدان مشاهده کردم، اين بود که اين پروژه در راستاي مباحث زيست‌محيطي است.

رئيس ديوان محاسبات کشور آب را به عنوان يکي از چالش‌هاي جدي کشور دانست و افزود: مشکل آب مربوط به يک استان خاص هم نيست به طوري که شايد تصور بر اين بود که استان‌هاي شمالي مشکل آب نداشته باشند، اما طبق سرشماري سال 90 و 95 يکي از مناطق بحراني در آب، گيلان است.

وي ابرچالش جدي کشور را در بحث محيط زيست دانست و بيان کرد: در زمينه محيط زيست همه جهان درگير است اما پروژه تصفيه‌ فاضلاب در همدان انسان را اميدوار مي‌کند، هرچند انگيزه از اهميت بالايي برخوردار است و منابع مالي در اين زمينه در اولويت‌هاي بعدي است.

آذر کار تصفيه فاضلاب در همدان را ممتاز دانست و يادآور شد: اگر تحريم‌ها رفع و با بيشتر شدن ارتباطات بين‌المللي بتوان تجهيزات را تامين کرد، خيلي از کلانشهرها مي‌توانند از فاضلاب نيز خروجي داشته باشد.

وي با بيان اينکه اين طرح براي همه شهرهاي کشور توجيه‌پذير است، افزود: همدان در اين زمينه الگو است و نام همدان در بين دوستداران و پيشگامان حفاظت از محيط زيست ماندگار است و بشر نيز بايد نام شما را به ذهن بسپارد.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان همدان هم گفت: سيستم تصفيه اين پروژه به صورت لجن-فعال است و 650 ليتر در ثانيه از اين پساب را به نيروگاه مفتح انتقال مي دهيم.
سيد هادي حسيني بيدار توضيح داد: با احداث اين تصفيه خانه نه تنها توليد نيروگاه مفتح به 4 برابر رسيده، بلكه موجب شده كه ديگر فروچاله اي در اين محل ايجاد نشود.
به گفته وي، تصفيه خانه فاضلاب استان همدان 75 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه تا يكسال آينده به پايان مي رسد.
حسيني بيدار با بيان اينكه تاكنون 100 ميليارد تومان هزينه تصفيه خانه شده، گفت: 20 ميليارد تومان اعتبار براي اتمام پروژه نياز است.
حسيني بيدار اظهار كرد: تصفيه خانه همدان در حال حاضر 650 ليتر در ثانيه خروجي پساب دارد كه اگر كل آن اجرا شود، مقدار پساب آن به هزار و 280 ليتر در ثانيه افزايش مي يابد.
مديرعامل آبفا استان همدان اضافه كرد: اين تصفيه خانه با هدف پاكسازي رودخانه ها و جوي هاي آب از فاضلاب ها احداث شده است.
حسيني بيدار بيان كرد: در حال حاضر اين پساب ها در صنعت به كار گرفته مي شود اما در آينده مي تواند در كشاورزي هم مورد استفاده قرار بگيرد.
مديرعامل آبفا استان همدان در پايان گفت: تمام شهرهاي استان داراي تصفيه خانه است و بزودي براي فامنين هم احداث مي شود.
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x