شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان در بيست و يکمين جشنواره شهيد رجايي استان همدان برتر شناخته شد

شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان در بيست و يکمين جشنواره شهيد رجايي استان همدان برتر شناخته شد

--

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، اين جشنواره که هر سال توسط سازمان برنامه و بودجه در استان‌ها برگزار مي‌شود و مديران برتر سال را انتخاب مي‌کند در اين دوره در ارزيابي‌هاي خود در گروه زيربنايي شاخص عمومي و اختصاصي در گروه شرکت‌ها، بانک‌ها و بيمه‌ها مدير عامل شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان را شايسته دريافت لوح تقدير دانست و به وي اهدا کرد.
مدير عامل شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان درباره دليل انتخاب وي به‌عنوان مدير برتر در بيستمين دوره جشنواره شهيد رجايي توضيح داد: در اين جشنواره 7 محور عمومي و 5 محور تخصصي اين شرکت مورد ارزيابي قرار گرفت که 14 اقدام شاخص صورت گرفته در سال 96 توانست اين امتياز را براي ما کسب کند.
به گفته سيدهادي حسيني‌بيدار، در گروه زيربنايي شاخص عمومي و اختصاصي در گروه شرکت‌ها، بانک‌ها و بيمه‌ها از شرکت آب و فاضلاب شهري تقدير شد و من اين موفقيت را مديون پرکاري، تخصص و متعهد بودن همکاران شرکت مي‌دانم.
وي بيان کرد: از جمله فعاليت‌هاي برجسته در سال 96 تامين 100 درصد آب مورد نياز نيروگاه آبي شهيد مفتح از پساب استاندارد شده تصفيه خانه فاضلاب شهر همدان است که اثرگذاري آن در کسب اين رتبه کم نبود.
حسيني‌بيدار به دريافت گواهينامهISO/IEC17025  در بخش آب و استاندارد‌سازي نظام مديريتي و الزامات فني آزمايشگاه‌هاي آب و فاضلاب استان همدان در ارتقاء پارامترهاي کنترل کيفيت آب توليد شده در اسکوپ کاري ايزو 17025 به عنوان اولين شرکت آب و فاضلاب در کشور اشاره کرد و گفت: راه‌اندازي سيستم مانيتورينگ و کنترل سيستم تله‌متري تاسيسات آب و فاضلاب شهر همدان نيز اقدام ديگري است که با تلاش همکاران توانستيم به آن دست بيابيم.
وي افزود: اقدام مهم ديگرمان ترسيم نقشه‌هاي کيفي به روز شده و تحليل کيفيت منابع آب در پارامترهاي کيفي متداول و فلزات سنگين بر اساس نرم‌افزار کيفي IRWQI به عنوان اولين شرکت آب و فاضلاب در سطح کشور است.
حسيني‌بيدار افزود: طراحي و اجراي پكيج شماره 2 تصفيه آب شهر تويسرکان ( سامانه دوم تصفيه آب شرب) و ساخت نيروگاه خورشيدي برق با توان 20 کيلووات در راستاي مديريت مصرف برق از دست‌آوردهاي ديگر آبفا در سال 96 است.
وي در ادامه به استقرار برنامه ايمني آب(WSP  -  شامل آماده سازي ، ارزيابي سيستم و پايش بهره برداري )در تاسيسات آبرساني شهر همدان نيز اشاره کرد و گفت که در سال گذشته استقرار ايزو 50001 مديريت مصرف انرژي در تاسيسات آب و فاضلاب استان همدان صورت گرفت.
وي اظهار کرد: کليه خدمات به مشترکين استان از هر نقطه کشور و راه‌اندازي سامانه خدمات الکترونيک مشترکين استان در سال 96 الکترونيکي شده‌اند که همه اينها با تلاش کليه عوامل شرکت صورت گرفته است.
حسيني‌بيدار در ادامه به همکاري با بخش خصوصي در اجراي پروژه‌ها عمراني، تسهيل فرايند سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در فعاليت‌هاي شرکت، فعال‌سازي بخش خصوصي و تسهيل در مشارکت، واگذاري اختيارات ستادي به مراکز شهرستان در راستاي کاهش هزينه و صرفه جويي در زمان و تسريع انجام خدمات را از ديگر اقدامات آبفا برشمرد و گفت: همکاري نزديک با سامانه ها و دستگاه‌هاي نظارتي در اعلام ميزان درآمد و مانده مطالبات و ميزان بدهي به بخش خصوصي، شفاف‌سازي و ارائه گزارش هزينه‌ها و منابع درآمدي و نيز محل هزينه کرد درآمدهاي شرکت آب و فاضلاب به ريز خدمات و اقدامات در سال 96 در دستور کارمان بوده و تاکنون ادامه دارد.
به گفته مديرعامل آب‌وفاضلاب استان همدان تکريم ارباب رجوع و پاسخگويي به موقع و سريع به شکايات مردم، مناسب سازي فضاي ساختمان هاي اداري جهت استفاده از افراد کم توان و جانبازان، بررسي گلوگاه‌هاي فسادخيز و بازرسي مستمر بخش‌هايي که احتمال بروز فساد در آن مي‌رود از اقداماتي بوده که سرسختانه در شرکت به اجرا درآورده‌ايم که خوشبختانه در ارزيابي‌ها نمره کامل را کسب کرده‌ايم.
وي گفت: بررسي مداوم عملکرد کارکنان در خدمات‌رساني مطلوب و به موقع به مردم، همکاري مستمر و مطلوب با دستگاه‌هاي نظارتي در ارزيابي عملکرد دستگاه و رعايت کليه قوانين و بخشنامه‌هاي ابلاغ شده مدام در دستور کارمان بوده و يکي از محورهاي ارزيابي سازمان برنامه و بودجه استان همدان براي اين جشنواره بوده است که نمره کامل را به‌دست آورده‌ايم.
حسيني‌بيدار بيان کرد: تحت پوشش قراردادن 9/99 درصد جمعيت شهري استان با شبکه آب شرب و تصفيه شده و توسعه شبکه‌هاي آبرساني در کليه مناطق حاشيه‌اي شهرهاي در حال توسعه نيز در سال 96 صورت گرفته است.
وي در ادامه به ايجاد شبکه فاضلاب شهري براي 80 درصد جمعيت شهري استان و تصفيه‌خانه فاضلاب براي تمامي مراکز شهرستان هاي استان اشاره کرد و عنوان کرد: ايجاد شبکه‌هاي اصلي و فرعي فاضلاب جهت جمع‌آوري فاضلاب و افزايش سطح بهداشت و سلامت عمومي از اقدامات مهم ديگرمان در سال 96 است که اين پروژه‌ها در سال نيز ادامه دارد. 
مديرعامل آبفا در ادامه گفت: پکيج‌هاي تصفيه آب و تصفيه آب براي بار دوم در مخازن و شبکه‌هايي که احتمال آلودگي داشته يا آب داراي کيفيت مطلوب مورد نظر شرکت نبوده است نيز ايجاد شده‌اند.
وي افزود: جداسازي شبکه آبياري فضاي سبز از آب شرب شهري، اصلاح شبکه‌هاي اصلي و فرعي آب جهت جلوگيري از بروز شکستگي در شبکه‌ها و جلوگيري از هدر رفت آب  هم دستآورد ديگر اين شرکت در سال 96 است.
حسيني‌بيدار گفت: علاوه بر پياده‌سازي استانداردهاي کنترل کيفي آب و ايزوهاي مرتبط، از دستگاه‌هاي به روز و مطابق با تکنولوژي روز دنيا جهت سنجش ميزان سلامت و مطلوبيت ميکروبي و کلرسنجي آب استفاده مي‌کنيم.
حسيني‌بيدار پيش از اين به عنوان مدير مدبر در کنفرانس بين‌المللي ايتک (رويکردهاي نوين در نگهداشت انرژي و محيط زيست) انتخاب شده و توانسته عنوان برتر در ششمين کنفرانس بين‌المللي رويکردهاي نوين در نگهداشت انرژي را براي شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان به ارمغان بياورد. 
در ادامه مي‌توان به دريافت گواهينامه OHSAS 18001 (استاندارد مديريت ايمني و بهداشت شغلي)، استقرار استاندارد مديريت سبز و کسب رتبه برتر در بين شرکت هاي آب و فاضلاب کشور و کسب مقام برتر در جشنواره شهيد رجايي در سال 96 را از دستاوردهاي ديگر حسيني‌بيدار در سال 96 اشاره کرد.
شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان در ارزيابي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان همدان در محورهاي عمومي در بخش اصلاح ساختار سازماني نمره کامل را کسب کرده است. همچنين در بخش توسعه دولت الکترونيک و هوشمند سازي  98 درصد نمره شاخص را کسب کرده و در سرمايه انساني نمره کامل را به‌دست آورده است. در شفافيت و مديريت مالي 80 درصد نمره شاخص، در بهبود فضاي کسب و کار 90 درصد نمره شاخص، در سلامت اداري و صيانت از حقوق شهروندان نمره کامل و در استقرار نظام مديريت عملکرد نمره کامل را از آن خود کرده است.
همچنين در ارزيابي محورهاي اختصاصي در بخش جمعيت تحت پوشش آب شرب شهري نمره کامل، در جمعيت تحت پوشش شبکه فاضلاب نمره کامل شاخص و در بخش ارتقا کيفيت آب شرب با نصب سامانه‌هاي دوم تصفيه آب نيز نمره کامل کسب کرده است. آبفا در بخش‌هاي کاهش آب بدون درآمد شهري، مطلوبيت ميکروبي و کلرسنجي آب شرب نيز نمره کامل را به‌دست آورده است.



مرجع خبر: دفتر روابط عمومي آبفاي استان
نويسنده : مسعود دلاوري
تاريخ درج : 97/7/7
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x