شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
اجراي 1659 کيلومتر شبکه جمع‌آوري و خط انتقال فاضلاب در همدان

اجراي 1659 کيلومتر شبکه جمع‌آوري و خط انتقال فاضلاب در همدان

--

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اجراي 1659 کيلومتر شبکه جمع‌آوري و خط انتقال فاضلاب در اين استان خبر داد و گفت: تا کنون 1659 کيلومتر شبکه جمع‌آوري و خط انتقال فاضلاب در استان اجرا شده است.

سيدهادي حسيني‌بيدار در گفت‌وگو با ايسنا، منطقه همدان، با بيان اينکه در راستاي شبکه جمع‌آوري فاضلاب تا کنون يک ميليون و 986 هزار و 604 ميليون ريال هزينه شده است، افزود: براي تکميل طرح‌ها يک ميليون و 523 هزار و 904 ميليون ريال اعتبار مورد نياز است.

وي با اشاره به اينکه در ساليان قبل از تشکيل شرکت‌هاي آب و فاضلاب به غلط از رودخانه‌هاي طبيعي جاري در سطح شهر براي دفع بخشي از فاضلاب به همراه چاه جذبي استفاده مي‌شده است، ادامه داد: اين موضوع آلودگي نسبي لوله‌هاي سطح استان را دربر داشته است و پس از تشکيل شرکت‌هاي آب و فاضلاب در استان از سال 70 اين موضوع در دستور کار شرکت قرار گرفته و در حدود دو هزار و 590 کيلومتر شبکه جمع‌آوري و خطوط انتقال بر اساس سطح گسترش شهري طرح‌هاي هادي تهيه و عمليات اجرايي آن از سال 75 در سطح شهرهاي استان آغاز شد.

وي با بيان اينکه طول شبکه فاضلاب در استان بر اساس احجام موافقت‌نامه بر اساس طرح مصوب اوليه، 640 کيلومتر بوده که 330 کيلومتر آن اجرا شده است، گفت: طول شبکه فاضلاب شهرستان‌هاي ملاير 228 کيلومتر بوده که 107 کيلومتر اجرا شده و نهاوند 116 کيلومتر که مقدار اجرايي آن 82 کيلومتر بوده است.

حسيني‌بيدار ادامه داد: طول شبکه فاضلاب اسدآباد 89 کيلومتر بوده که 86 کيلومتر آن اجرايي شده، تويسرکان 67 کيلومتر بوده که 70 کيلومتر آن اجرايي شده، رزن 36 کيلومتر بوده که 37 کيلومتر آن اجرايي شده، بهار 91 کيلومتر بوده که 37 کيلومتر آن اجرا شده و شهرستان کبودراهنگ 37 کيلومتر بوده که 74 کيلومتر اجرا شده است.

وي با تأکيد بر اينکه تصفيه‌خانه همدان براي هزار و 280 ليتر در ثانيه در دو فاز طراحي شده است، افزود: بخش مايع آن به طور کامل اجرا شده و بخش تصفيه لجن در حال تکميل است و با توجه به اينکه شبکه همدان به 69 زير حوزه تقسيم شده و هر کدام از اين زيرحوزه‌ها در يک نقطه به شبکه اصلي اتصال مي‌يابد به طوريکه در حال حاضر 53 نقطه اتصال انجام شده که در حدود 550 ليتر در ثانيه به طور متوسط ورودي تصفيه‌خانه است ودر  اتصال ديگر نقاط که زيرحوزه‌هاي بزرگي را شامل مي‌شود، دبي تصفيه‌خانه افزايش مي‌يابد.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اينکه در حال حاضر بخش عظيمي از شبکه فاضلاب فرهنگيان و علي‌آباد شهر همدان به کلکتور اتصال يافته است، ادامه داد: پس از تأمين اعتبار، بسياري از مشکلات در مواقع بارندگي به علت بالا آمدن رودخانه برطرف خواهد شد و قسمتي از مشکل اين شبکه به علت تغيير تراکم جمعيتي و افزايش طبقات و واحدها است که به مرور زمان در حال برطرف شدن است همچنين در اجراي شبکه فاضلاب دره‌مرادبيگ براساس فازبندي انجام شده ابتدا فاضلاب از رودخانه حذف و بعد انتقال به تصفيه‌خانه انجام خواهد شد.

حسيني‌بيدار در ادامه يادآور شد: 9 شهر استان تحت عنوان ايجاد تأسيسات فاضلاب شهر مربوطه داراي پروژه هستند که تا کنون شهرهاي کبودراهنگ و تويسرکان براساس گسترش شهري سال مدنظر طراحي کامل شده و شهرهاي رزن و اسدآباد نزديک 92 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و ديگر شهرهاي استان نيز با تخصيص اعتبارات لازم تا سه سال آينده براساس طرح اوليه کامل خواهند شد.

مرجع خبر: ايسنا 
نويسنده : مسعود دلاوري
تاريخ درج : 97/7/16


captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x