شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
آبفاي  استان همدان رتبه برتر ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي را كسب كرد

آبفاي استان همدان رتبه برتر ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي را كسب كرد

--

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان در شوراي اقتصاد مقاومتي، شركت آب و فاضلاب استان همدان براي دومين سال پياپي رتبه برتر ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي را در بخش عمران و انرژي استان همدان کسب کرد.
مدير عامل آبفاي استان همدان لوح تقدير خود را از دست معصومه ابتكار، معاون امور زنان رئيس‌جمهور گرفت دريافت کرد.

بنا بر اين گزارش در جلسه اقتصاد مقاومتي هنگام معرفي مديران برتر اقتصاد مقاومتي، استاندار خطاب به معصومه ابتكار گفت كه حسيني‌بيدار از مديران پيگير و توانمند استان است كه در بخش تصفيه و انتقال پساب فاضلاب به نيروگاه اقدامات ارزشمندي را انجام داده و در محيط زيست و صرفه‌جويي منابع آب بسيار تأثيرگذار بوده است.
ميدر عامل آبفاي استان همدان گفت: تمامي اهداف کمي شرکت با درصد پيشرفت حداقل 100 درصد به انجام رسيد.
وي افزود: اين پروژه‌ها شامل كاهش درصد آب بدون درآمد با پيشرفت فيزيكي 100 درصد، استانداردسازي انشعابات فرسوده با پيشرفت فيزيكي 299 درصد، شناسايي و مرئي‌سازي شيرآلات شبكه توزيع با پيشرفت فيزيكي 299 درصد، نشت‌يابي شبكه توزيع با پيشرفت فيزيكي 101 درصد، شناسايي و تبديل انشعابات غيرمجاز به مجاز با پيشرفت فيزيكي 152 درصد، تعويض كنتورهاي خراب مشتركين با پيشرفت فيزيكي 104 درصد، جمع‌آوري انشعابات فضاي سبز شهرداري با پيشرفت فيزيكي 100 درصد، ايجاد و توسعه شبكه جمع‌آوري فاضلاب با پيشرفت فيزيكي 146 درصد.

حسيني‌بيدار گفت: يکي از اقدامات مهم سال 96 شرکت آب و فاضلاب استان همدان به منظور رسيدن به اهداف فني و اقتصادي، اقدام به جايگزيني سامانه‌هاي گندزدايي آب ژاول با گاز کلر موجود در استان است. که با توجه به خطرات استفاده از گاز کلر و همچنين هزينه‌هاي بالا به منظور شارژ سيلندرها که در دو يا سه نقطه از کشور انجام مي گردد، اقدام به جايگزيني آن با محلول آب ژاول نموده است. 
به گفته وي، در مقايسه‌اي که بين هزينه‌هاي بهره برداري از گاز کلر به منظور گندزدايي، در شرکت آب و فاضلاب استان همدان انجام گرديد و با توجه به فاصله‌ي مکاني از محل شارژ سيلندرها و همچين هزينه‌هاي بهره برداري از آن(شامل هزينه‌هاي شارژ مجدد و تعميرات تاسيسات) در مقايسه با آب ژاول، شامل هزينه‌هاي بسيار بالاتري مي‌باشد.به عنوان مثال هزينه‌ي تعمير يکي از قطعات سامانه‌ گندزدايي گاز کلر که مصرفي نيز مي‌باشد مبلغي بالغ بر 100 ميليون ريال مي‌باشد و اين در حالي است که کل هزينه راه‌اندازي يک سامانه‌ گندزدايي آب ژاول در حدود 100 ميليون ريال برآورد مي‌شود. لذا با بررسي اقتصادي و از طرفي نيز با توجه به خطرات بالاي سيلندرهاي گاز کلر، استفاده از سامانه‌هاي گندزدايي آب ژاول هم به لحاظ هزينه‌هاي راه‌اندازي و هم هزينه‌هاي بهره‌برداري از آنها کم‌هزينه بوده و به عنوان گزينه‌ي قابل طرح در بحث اقتصاد مقاومتي مي‌باشد.

مديرعامل آبفا ادامه داد: مطالعات و نصب شيرهاي کنترگر فشار با هدف مديريت مصرف و کاهش پرت و آب هدررفت انجام شده که اساس اين مديريت فشار نصب دستگاه‌هاي هوشمند کنترل فشار روي شيرهاي فشار شکن مي باشد که با قابليت الگوپذيري که دارند و نرم افزار پيشرفته آنها شرکت آب و فاضلاب را قادر ساخته به فراخور هر منطقه و زون فشاري تعيين شده اقدام به تعريف برنامه اي منظم جهت کاهش و افزايش فشار براي دستگاههاي مذکور کند به نحوي‌که اين سامانه هوشمند هنگام کاهش مصرف مشترکين بخصوص در شب هنگام که فشار موجود در شبکه رو به افزايش گذارده بطوراتوماتيک اقدام به کاهش فشار کرده و از تحميل فشار بيش از حد به شبکه و اتصالات که موجب بروز نشتي‌هاي پنهان زيادي مي‌شود، جلوگيري مي‌کند.

حسيني‌بيدار افزود: نصب نيروگاه خورشيدي در ساختمان اداري شرکت از اقدامات مهم اقصاد مقاومتي در سال گذشته است که در راستاي تحقق اهداف توسعه اقتصادي-اجتماعي-زيست محيطي و توسعه پايدار اقدام به احداث نيروگاه خورشيدي به ظرفيت 20 کيلووات در ساختمان ستاد شرکت کرده و در اين خصوص با عقد قراردادي به مبلغ 1130000000 ريال با شرکت گلنور اصفهان و از اعتبارات عمراني شرکت عمليات اجرايي نيروگاه فوق را آغاز نمود و نيروگاه فوق پس از نصب از تاريخ 30/10/96راه اندازي و در مدار بهره برداري قرار گرفته است.

وي با اشاره به طرح تکريم ارباب رجوع و خدمات‌رساني هر چه بهتر به مشترکين، بيان کرد: کليه خدمات به مشتريان به صورت الکترونيکي انجام مي‌شود،‌آنها مي توانند با مراجعه به درگاه ارائه خدمات اکترونيکي شرکت به آدرس http://es.hww.ir در هر زماني اقدام به دريافت کليه خدمات مورد نياز به صورت غير حضوري کنند.
حسيني‌بيدار با اشاره به ديگر اقدامات اقتصاد مقاوتي اين شرکت در استان گفت: با توجه به وجود سد سرابي در 10 كيلومتري شهر تويسركان بهترين گزينه به منظور تامين كسري آب، استفاده از آب اين سد و تصفيه آن مي باشد و لذا در همين راستا طرح پكيج شماره 2 با بهره گيري از سياست هاي اقتصاد مقاومتي با برآورد 2700 ميليون ريالي (با ظرفيت پيش بيني شده تصفيه 50 ليتر در ثانيه) پيشنهاد شد. اين در حالي است كه هزينه پيش‌بيني شده توسط مشاور جهت اجراي اين پكيج 29 ميليارد ريال برآورد شده بود. که پس از تصويب طرح پكيج پيشنهادي امور آبفاي تويسركان در كميته فني شركت آب و فاضلاب استان همدان اجراي پروژه به صورت اماني توسط امور آبفاي تويسركان انجام پذيرفت. 

وي ادامه داد: با انجام اين طرح علاوه بر كاهش 26 ميليارد ريالي در هزينه اجرا، عدم نياز به اجاره چاه و صرفه جويي سالانه 3/6 ميليارد ريال در هزينه ها و انتقال آب به صورت ثقلي و كاهش هزينه انرژي در حدود 500 ميليون ريال در سال نيز از مزاياي ديگر طرح بود.
حسيني‌بيدار افزود: با توجه به عبور خطوط انتقال آب مخازن اصلي شهر از املاك معارضين و از طرفي صدور حكم خلع يد و همچنين جمع اوري اين خطوط از املاك مذكور، شركت آب و فاضلاب استان همدان با هزينه‌اي بالغ بر 3/7 ميليارد ريال اقدام به جابجايي اين خطوط کرد.
وي توضيح داد: اين پروژه توسط اكيپ اماني امور آبفاي تويسركان و به صورت شبانه روزي صورت گرفت و در نتيجه در موعد مقرر املاك فوق تحويل شد. اما در صورت اجراي اين پروژه توسط پيمانكار علاوه بر زمان بر بودن نياز به اعتباري بيش از 3/5 ميليارد ريال اضافه بر مبلغ فوق مي بود. و قابل ذکر است قطر لوله مذکور 315 ميلي متر با جنس پلي اتيلن مي‌باشد.
حسيني‌بيدار با اشاره به اصلاح اماني خط انتقال آب قروه، اضافه کرد: 2600 متر خط انتقال فرسوده آب شهر قروه که در اثر تماس 20 ساله با آب کلردار به شدت خورده و ميانگين حوادث آن بيش از 2/5 برابر ميانگين استان شده بود نيز توسط پروژه توسط اکيپ اماني شرکت آبفاي استان انجام و لوله فولادي فرسوده با لوله چدن داکتيل سايز 400 تعويض شد.
وي توضيح داد: انجام اين پروژه توسط پيمانکار حدود 390ميليون تومان برآورد شده بود که با انجام اماني آن تنها مبلغ 20ميليون تومان هزينه انجام شد. 

حسيني‌بيدار در پايان به پروژه خط انتقال آب به شهر کبودراهنگ اشاره کرد و گفت:  اين پروژه با طول خط انتقال 2/1 کيلومتر و از محل جاري شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال صورت گرفت. که مدت اجراي اين عمليات علي رغم تمام مشکلات موجود و کاستي ها طي 20 روز صورت پذيرفت. قطر خط انتقال اجرا شده 250 ميلي متر و جنس آن چدن داکتيل مي باشد.
مديرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان گفت: اتصال اصلي اين خط به خط اصلي چدن داکتيل 600 ميلي متر نيز در مدت زمان کمتر از 3 ساعت و با قطعي موضعي آب که کمتر از دو منطقه کبودراهنگ را تحت تاثير قرار داد صورت گرفت که با اتصال اين چاه به مدار بهره برداري حدود 50 ليتر بر ثانيه به ظرفيت توليد آب شهر کبودراهنگ افزوده شد.



captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x