شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
همزمان با آغاز دهمين جشنواره فراگيري نخستين واژه "آب" زنگ آب  در مدارس همدان نواخته شد

همزمان با آغاز دهمين جشنواره فراگيري نخستين واژه "آب" زنگ آب در مدارس همدان نواخته شد

--

آموزش بيش از 250هزار دانش آموز در سال گذشته در سطح کشور و ۲۵۰۰دانش آموز کلاس اولي در استان همدان
درآغاز دهمين جشنواره فراگيري نخستين  واژه «آب» زنگ آب با هدف آموزش مديريت مصرف آب در مدرسه پويندگان دانش همدان نواخته شد. 

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان،اين آيين در مدرسه ابتدايي پويندگان دانش شهرک شهيد مدني همدان و به همت شرکت آب و فاضلاب استان همدان و باهمکاري اداره کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد ، با هدف آموزش مديريت مصرف" آب "به عنوان نخستين واژه اي که مي آموزيم و با  اجراي شاد و موزيکال عمو حميد، نمايش، پخش کليپ، سرود و جمع خواني دانش آموزان  همراه بود.
فرهاد بختياري فر معاون مهندسي و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان در اين آيين خطاب به دانش آموزان گفت : اين جشنواره براي شما کودکان برگزار مي شود تا با مديريت مصرف آب از اولين روزهاي مدرسه  آشنا شويد . 
وي افزود : مهم ترين ماده زندگي آب است به صورتي که اگر آب نباشد قادر به ادامه زندگي نخواهيم بود و متحمل رنج هاي فراواني مي گرديم . 
وي با تاکيد بر اينکه آب يک منبع دائمي و هميشگي نيست ادامه داد : هدف ما در اين جشنواره آشنايي با مديريت مصرف آب و اينکه همه ما بدانيم چه زحمات فراواني براي رسيدن آب به دست ما انجام مي شود ، است .
وي با بيان اينکه صرفه جويي در مصرف آب موضوع مهمي است خاطرنشان کرد: همکاران ما در روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان همدان تلاش مي کنند که با برنامه هاي متفاوت و جامع آموزش هاي لازم در اين خصوص را انجام دهند و همه ما بايد ياد بگيريم که صرفه جويي کنيم . 
وي با اشاره به اينکه ما در بحث تامين منابع آب شرب براي شهرها رويکرد خود را تغيير داده ايم اظهار داشت : ما به جاي مديريت توليد دنبال مديريت مصرف آب هستيم و بر روي اين مهم سرمايه گذاري مي کنيم . 
معاون مهندسي و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد : اين آيين نمادي از رويکرد ما در مديريت مصرف آب است و اگر ما به دنبال فرهنگ سازي در اين زمينه هستيم بايد فعاليت خود را از آموزش و پرورش و به ويژه کلاس اولي ها و دبستاني ها شروع کنيم.
وي اضافه کرد : تفاهم نامه اين کار بين وزارت نيرو و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است بنابراين اين جشنواره يک جشنواره کشوري است و هدف آن آموزش هايي با مفهوم مصرف صحيح آب است . 
بختياري فر  با بيان اينکه مراحل بسيار طولاني از جمله حفر چاه . تجهيز چاه . خط انتقال مخزن و ... لازم است تا آب به دست شهروندان برسد تصريح کرد: در نهايت ما مي توانيم در کل جامعه فرهنگ مديريت مصرف آب را نهادينه کنيم . 
وي با اشاره به اينکه اين جشنواره دهمين جشنواره نخستين واژه آب است که شرکت آب و فاضلاب استان همدان با همکاري آموزش و پرورش برگزار مي کند ، اضافه کرد: در سال گذشته 250 هزار دانش آموز، 17 هزار نفر از والدين ، و 20 هزار نفر از معلمان آموزش هاي لازم را در بحث مديريت مصرف آب در سراسر کشور فرا گرفتند .
وي ابراز اميدواري کرد: در سال 97 هدف اين است که اين طرح حدود 500هزار دانش آموز . 30 هزار نفر از والدين و 20 هزار نفر از معلمان را تحت پوشش و آموزش قرار دهيم . در استان همدان نيز 4هزار کلاس اولي ، 2هزار نفر از اوليا و مربيان در اين طرح مشارکت خواهند داشت 
وي تشريح کرد : در جشنواره امسال پنج برنامه از جمله : نواختن زنگ آب و آغاز جشنواره، دوره آموزشي معلمان در تالار آبياران از هفته آينده . جلسه هم انديشي با اوليا . ديدار چهره به چهره و برگزاري مشابه همين آيين در شهرستان ها و مسابقه نقاشي با شعار آب مساوي با زندگي برگزار مي شود که تا 10 آذر آثار جمع آوري مي شود و 10 نفر از برگزيدگان به مسابقه کشوري راه پيدا مي کنند . 
گفتني است در اين آيين نانکلي معاونت ابتدايي آموزش و پرورش استان همدان نيز حضور داشت و چند کلامي را با دانش آموزان در خصوص اهميت آب در زندگي سخن گفت . 
در پايان اين آيين دانش آموزان هداياي خود را در قالب بسته هاي فرهنگي و آموزشي که از سوي شرکت آب و فاضلاب استان همدان تهيه شده بود ، دريافت کردند .




مرجع خبر: روابط عمومي آبفا
نويسنده : مسعود دلاوري
تاريخ درج : 97/8/24
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x