شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
رشد 4.3 درصدي توليد آب در همدان

رشد 4.3 درصدي توليد آب در همدان

--

معاون بهره‌ برداري آب و فاضلاب استان همدان از رشد 4.3 درصدي توليد آب در همدان خبر داد و گفت: با افزايش مصرف شهروندان در پايان سال، شاهد افزايش توليد و مصرف آب هستيم.

حميدرضا نيکداد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از اواخر هفته گذشته 17 اسفندماه شاهد افزايش مصرف آب در همدان بوديم به طوري که نسبت به هفته ماقبل آن رشد 4.3 درصدي در توليد آب داشتيم.

وي ادامه داد: طي دو هفته گذشته ميزان مصارف آب يک‌هزار و 453 ليتر در ثانيه بود اما از 17 اسفند ميزان توليد آب به يک‌هزار و 518 ليتر در ثانيه افزايش يافته است.

معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اينکه با اقدامات فرهنگي به دنبال کاهش مصرف شهروندان بوديم خاطرنشان کرد: توزيع بروشور، نصب بنر و برگزاري جلساتي با رابطان بهداشتي از جمله برنامه‌هايي بود که در راستاي فرهنگ‌سازي صرفه‌جويي و کاهش مصرف آب انجام شد.

وي تأکيد کرد: منابع آبي که قرار است در ايام گرم سال استفاده شود، با افزايش مصرف از هم اکنون وارد چرفه مصرف شده و همين ممکن است در ادامه شرکت را در خدمات‌رساني دچار مشکل کند.

نيکداد ضمن تأکيد به شهروندان مبني بر اينکه در روزهاي باقي مانده از سال هواي آب را داشته باشند گفت: طي اين روزهاي پاياني سال از شستشوي اضافي خودداري شود و سعي کنند شستشوي قالي، پتو و پرده خود را به قالي‌شويي بسپارند.

وي با بيان اينکه در برخي موارد شاهد استفاده از آب به جاي جارو هستيم تصريح کرد: اين مسئله بي‌انصافي است و هزينه زيادي براي توليد آب را منجر مي‌شود زيرا نبايد به راحتي اين نعمت الهي را از دست داد.

معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اينکه هيچ قالي‌شويي از آب شرب در شستشو استفاده نمي‌کند افزود: با استفاده از قالي‌شويي علاوه بر عدم استفاده از آب شرب و صرفه‌جويي در مصرف آب، تضمين سلامت قالي نيز فراهم مي‌شود.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x