شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
سيلاب اخير خط انتقال آب گنج تپه همدان را برد

سيلاب اخير خط انتقال آب گنج تپه همدان را برد

--

حميدرضا نيكداد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بيان اينكه سيلاب و بارندگي هاي شديد اخير خط انتقال چاه هاي منطقه گنج تپه را آب برد اظهار كرد: به علت غير دسترس بودن و فروكش نكردن آب آن منطقه، امكان تعمير هنوز فراهم نشده است.

وي با بيان اينكه از روزهاي نخست سال جاري 60 تا 70 ليتر در ثانيه آب از دست داده ايم بيان كرد: بعد از انجام تعميرات، مجدداً آب وارد مدار بهره برداري مي شود.

معاون بهره برداري شركت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اينكه در ايام سيلاب تصفيه خانه سد اكباتان از مدار خارج شد افزود: با خارج شدن تصفيه خانه 250 ليتر در ثانيه آب از مدار خارج شد.

وي با اشاره به از دسترس خارج شدن در مجموع 300 تا 350 ليتر در ثانيه آب از منابع تامين شهر همدان يادآور شد: بر اين اساس كاري كه صورت گرفت اينكه ظرفيت برداشت از سد اكباتان و تصفيه خانه بهشتي را افزايش داديم و آب بيشتري تحويل شد.

نيكداد با بيان اينكه در شهرستان ها مشكل قطعي در ايام تعطيلات نوروزي نداشتيم خاطرنشان كرد: در ايام تعطيلات اكيپ هاي آبفا آماده باش بودند و مشكلي در فاضلاب و آب شرب نبود.

وي با اشاره به اينكه در اين ايام اكيپ ها كمك رساني به وضعيت بحراني شهر و شهرداري ها داشتند خاطرنشان كرد: بايد متذكر شد آب هاي سطحي و جمع آوري آنها جزو وظايف آبفا نيست و از وظايف شهرداري هاست.

معاون بهره برداري شركت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: در هنگام بارش بسياري از شهروندان آب معابر را به داخل شبكه فاضلاب هدايت مي كنند كه همين باعث مي شود مشكلاتي را در منازل داشته باشيم.

وي تصريح كرد: در برخي مناطق منهول ها و خروجي آب هاي سطحي را با سنگ هايي پوشيده بودند و با باز كردن دريچه هاي فاضلاب، آب به داخل شبكه فاضلاب هدايت مي شد و در نهايت از خانه ها به بيرون مي زد.

نيكداد اضافه كرد: شهروندان بدانند لوله هاي فاضلاب كشش حجم زياد آب هاي سطحي را ندارد و تنها براي فاضلاب تعبيه شده است بنابراين با ورود آب هاي سطحي، فاضلاب از منازل بيرون مي زند.

وي با اشاره به اينكه با خارج شدن منابع آب خط انتقال گنج تپه منابع تامين ديگري جايگزين شده است افزود: از بامداد روز گذشته تصفيه خانه سد اكبتان نيز در مدار بهره برداري قرار گرفته است.

معاون بهره برداري شركت آب و فاضلاب استان همدان در خصوص زمان سرريز شدن سد اكباتان نيز گفت: به احتمال زياد سرريز سد اكباتان را اوايل ارديبهشت ماه شاهد باشيم.

منبع خبر: خبرگزاري فارس
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x