شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرعامل آبفاي استان همدان/ مصون سازي زيرساختهاي آب و فاضلاب مهمترين هدف پدافند شهري است

مديرعامل آبفاي استان همدان/ مصون سازي زيرساختهاي آب و فاضلاب مهمترين هدف پدافند شهري است

--

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه مصون سازي زيرساختهاي آب و فاضلاب مهمترين هدف پدافند شهري است، اظهار کرد: تمامي اقدامات و تدوين مقررات به طور مستقيم در جهت تامين امنيت مردم است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ضمن تبريک گراميداشت هفته پدافند غيرعامل بر اهميت اين مهم در بخش آب و فاضلاب تاکيد کرد و گفت: عليرغم تاکيدات مقام معظم رهبري و پيگيري هاي دستگاههاي اجرايي مربوطه و با توجه به افزايش تهديدات منطقه اي؛ سياستهاي کلي و اسناد بالادستي اداره کل مديريت بحران و پدافند غير عامل وزارت نيرو، اداره کل مديريت بحران و پدافند غيرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور و اداره کل پدافند غيرعامل استانداري، قرارگاه پدافند زيستي سپاه پاسداران و ... نياز به توجه و تاکيد ويژه در اين بخش دارند.
سيدهادي حسيني بيدار افزود: افتخار ما اين است که شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بهره گيري از نيروهاي متخصص و فعال و با اهتمام در دفتر پدافند غير عامل و کميته مديريت بحران و پدافند اين شرکت ، در راستاي مصون سازي زيرساخت ها و پايداري و حفاظت از آسيب پذيري انسان ساخت احتمالي توسط دشمنان اين مرز و بوم قدم هاي موثري برداشته است .
وي نهادينه‌سازي و اجراي اصول و ضوابط مديريت بحران و پدافند غيرعامل در صنعت آب و برق به منظور افزايش بازدارندگي، تداوم ارائه خدمات در شرايط اضطراري، کاهش آسيب‌پذيري و ارتقاء پايداري در کليه تأسيسات و فرايندهاي صنعت، شناسايي و طبقه‌بندي تأسيسات و فرآيندهاي حياتي، حساس و مهم و آسيب پذير و تدوين و اجراي برنامه‌هاي كوتاه مدت و بلندمدت، تدوين، بازنگري و اجراي استانداردها و ضوابط مديريتي و فني در سيستم‌ها، فرآيندها و تأسيسات موجود و طرح‌هاي توسعه، تدوين را از استراتژيهاي مديريت بحران و پدافند غيرعامل وزارت نيرو برشمرد.
وي از ديگر استراتژيهاي مديريت بحران و پدافند غيرعامل وزارت نيرو را آموزش، فرهنگ‌سازي و تمرين دستورالعمل‌ها و شرح وظايف كليه واحدها، مديران و كاركنان براي شرايط اضطراري و اطلاع‌رساني مؤثر به مردم، انجام پژوهش‌هاي مورد نياز در جهت دست‌يابي به راهكارهاي جديد كم هزينه، مؤثر و عملياتي در عرصه پدافند غيرعامل، بهره‌گيري از فناوري‌هاي نوين جهت مقابله با تهديدات نرم افزاري و الكترونيكي و ساير تهديدات جديد دانست.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه در راستاي پدافند غيرعامل بخش آب و فاضلاب اين شرکت برنامه و طرح هايي را به سرانجام رسانده است، ادامه داد: از سال 92 تا 96 تعداد 4مورد و در سال هاي 96 و 97 تعداد 21 مورد جايگزيني سامانه هاي گندزدايي از سيستم گازي به تزريق ايمن آب ژاول انجام شده است.
حسيني بيدار ادامه داد: همچنين 4 مورد از سامانه هاي گندزدايي از سيستم گازي نيز تا پايان سال جاري سيستم ايمن تزريق آب ژاول جايگزين خواهند شد.
وي، انجام مطالعات پدافند غيرعامل تاسيسات آب، بهبود شرايط حفاظتي و حراستي بر مبناي مطالعات پدافند غيرعامل، اصلاح فنس کشي و ديوار کشي، نصب دوربين هاي هوشمند امنيتي، ارتقا و بهبود سيستم روشنايي محوطه مخازن و تاسيسات، نصب سيستم هاي هشدار ورود غيرمجاز به تاسيسات و ... را از اهم برنامه هاي اين شرکت در راستاي پدافند غيرعامل بخش آب و فاضلاب خبرداد.
وي بابيان اينکه رصد و پايش مداوم تهديدات زيستي از طريق آزمايشات مستمر کنترل کيفيت برابر استاندارد تعريف شده از ديگر برنامه هاي اين شرکت در راستاي اجراي طرح پدافند غيرعامل بوده است، خاطرنشان کرد: همچنين تشکيل کارگروه پدافند سايبري و تهيه طرح پاسخ اضطراري سايبري بر اساس دستورالعمل سازمان پدافند غيرعامل در شرکت آب و فاضلاب و آمادگي کامل در برابر هرگونه نفوذ و يا عمليات سايبري و بدافزارها، استفاده از برق دوفيدره در تاسيسات مهم از جمله سرور شرکت و همچنين ژنراتور، انجام آموزشهاي عمومي و اختصاصي مديريت بحران و پدافند غير عامل از ديگر برنامه ها بوده است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: جايگزيني مواد منعقد کننده خارجي با مواد توليد داخل در تصفيه خانه هاي آب به عنوان اقدام شاخص در راستاي پدافند اقتصادي، تهيه و استقرار سامانه هاي ارتباطي ايمن و پايدار، برگزاري مانورهاي عملياتي مديرت بحران و پدافند با حضور استانهاي معين و جانشين، خريد ، راه اندازي دستگاه آب بسته بندي از محل اعتبارات پدافند غيرعامل و بهره برداري در مديريت بحران (سيل ، زلزله و ...) به عنوان طرح هاي بخش آب و فاضلاب در راستاي اجراي پدافند غيرعامل به شمار مي روند.
حسيني بيدار تصريح کرد: بازچرخاني پساب و رساندن شاخص هاي کيفي پساب تصفيه شده در تصفيه خانه فاضلاب با استفاده از نيروهاي متخص داخلي به ميزان استانداردهاي مورد نياز نيروگاه برق شهيد مفتح و انتقال پساب به نيروگاه براي اولين بار در کشور که علاوه بر تامين پايدار آب مورد نياز نيروگاه و کاهش تبعات تهديد خشکسالي و تغييرات اقليمي منجر به توليد برق با حداکثر ظرفيت در نيروگاه و تعلق جايزه مديريت سبز جهاني به شرکت آبفاي استان شده است.
وي با بيان اينکه اقداماتي که شرکت آب و فاضلاب در راستاي مديريت مصرف برق و انرژي انجام داده به عنوان دستگاه برتر از سوي شرکت توزيع برق معرفي شده است، افزود: همچنين در راستاي پايداري انرژي و انجام اقدامات کاهش و مديريت مصرف نيروگاه انرژي خورشيدي نصب شده است.

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x