شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
كاهش 35 درصدي بارندگي در همدان/ آب سد اكباتان ذخيره مي شود

كاهش 35 درصدي بارندگي در همدان/ آب سد اكباتان ذخيره مي شود

--

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اينکه بارندگي امسال در همدان نسبت به سال قبل ۳۵ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۶ درصد کاهش داشته است گفت: برداشت از آب سد اکباتان به مرور کاهش مي‌يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، سيد هادي حسيني‌بيدار ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبريک سالروز تاسيس شرکت‌هاي آب و فاضلاب اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب همدان سال ۷۱ تاسيس شد که قبل از اين سال‌ها در قالب سازمان آب و شهرداري مديريت بود.

وي سرمايه اصلي شرکت آبفا را منابع انساني دانست و گفت: تمام کارهاي نشدني از طريق همين منابع انساني انجام شده و با اين تفکر و خرد جمعي کاري نبود که نتوان انجام داد.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان انجام پروژه تصفيه‌خانه فاضلاب همدان را حاصل اتحاد و همدلي شرکت آبفا دانست و بيان کرد: ۶۵۰ ليتر در ثانيه از پساب همدان تصفيه و در اختيار نيروگاه شهيد مفتح قرار مي‌گيرد که اين پروژه باعث جلوگيري از بيابان‌زدايي، تقويت آب‌هاي زيرزميني و انسداد ۲۵ حلقه چاه نيز شده است.

وي با بيان اينکه جمعيت زير پوشش شرکت آبفا اکنون ۱۰۰ درصد شده است افزود: در حال حاضر طول خطوط انتقال چهار برابر و طول شبکه آبرساني دو برابر شده و ۴۴۰ هزار مشترک در استان همدان وجود دارد.

حسيني‌بيدار با اشاره به اينکه تصفيه‌خانه‌هاي آب چهار برابر و مشترکان فاضلاب ۱۱ برابر شده است گفت: جمعيت زير پوشش فاضلاب اکنون ۹۵ درصد است و حدود ۸۰۰ هزار نفر زير پوشش هستند.

وي با اشاره به پاکسازي رودخانه‌هاي سطح شهر از فاضلاب بيان کرد: رودخانه‌هاي مناطق منوچهري، کوي رضوان، کوي مطهري، ديزج و شهرک الوند پاکسازي و از فاضلاب تفکيک شده و چند رودخانه ديگر از جمله دره مرادبيک نيز در دستور کار است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از وجود هشت تصفيه‌خانه فاضلاب در سطح استان خبر داد و گفت: در شهرستان فامنين نيز کار شروع شده و در حال انجام است.

وي از تصفيه روزانه ۱۸۹ هزار متر مکعب آب در شبانه‌روز خبر داد و بيان کرد: در شرکت آبفا با توجه به کاهش بارندگي و کاهش آبدهي چاه‌ها اقدامات خوبي صورت گرفت به طوري که طي ۸ سال اخير قطعي آب در همدان رخ نداد.

حسيني‌بيدار با اشاره به اينکه بارندگي امسال در همدان نسبت به سال قبل ۳۵ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۶ درصد کاهش داشته است تصريح کرد: هدررفت آب اکنون ۲۴ درصد است که ۱۳ درصد هدررفت واقعي و ۱۱ درصد هدررفت ظاهري است.

وي ميزان شبکه فرسوده را ۲۸ درصد دانست و يادآور شد: اصلاح شبکه‌هاي فرسوده به مرور در حال انجام است اما براي اصلاح همه آنها ۲۵۰ ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ميزان مطالبات شرکت آبفا از مردم را ۱۸ ميليارد تومان عنوان کرد و گفت: ميزان طلب آبفا از دستگاه‌هاي دولتي ۶ ميليارد تومان، ميزان طلب حق انشعاب از مردم ۵ ميليارد تومان و  ۴ ميليارد تومان بابت حق انشعاب از دستگاه‌هاي دولتي مطالبه دارد.

وي کل اعتبارات عمراني شرکت آب و فاضلاب را ۴۸۸ ميليون ريال عنوان کرد و گفت: از اين ميزان ۲۰۰ ميليون ريال آن تخصيص يافته است.

حسيني‌بيدار با تاکيد بر اينکه برداشت از آب سد اکباتان به مرور کاهش مي‌يابد افزود: با توجه به کاهش بارندگي در فصل پاييز ذخيره سد مديريت شده و از آبهاي سطحي استفاده مي‌شود هرچند هنوز به لطف پروردگار اميدوار بوده و منتظر بارش‌هاي زمستاني و بهاري هستيم.
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x