شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان: بازسازي کامل شبکه آبرساني همدان ۲۵۰ ميلياردتومان اعتبار لازم دارد

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان: بازسازي کامل شبکه آبرساني همدان ۲۵۰ ميلياردتومان اعتبار لازم دارد

--

همدان - مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ۲۹ درصد شبکه آبرساني همدان فرسوده است و بازسازي آن ۲۵۰ ميليارد تومان اعتبار لازم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد هادي حسيني‌بيدار ظهر چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتي با خبرنگاران که به مناسبت سالروز تأسيس شرکت آب و فاضلاب برگزار شد، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان همدان سال ۷۱ تأسيس شده است.

وي سرمايه اصلي شرکت آب و فاضلاب استان همدان را منابع انساني عنوان کرد و گفت: اين مجموعه منابع انساني عظيمي دارد که با تخصص، با تجربه و اهل فن هستند.

کارهايي که مشاوران بزرگ کشور قادر به انجام آن نبودند توسط نيروهاي اين مجموعه انجام شده استحسيني بيدار گفت: کار در مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان نشد ندارد و به صورتي انجام مي‌شود که حتي کارهايي که مشاوران بزرگ کشور قادر به انجام آن نبودند توسط نيروهاي اين مجموعه انجام شده است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به آمار از افراد تحت پوشش اين مجموعه اظهار داشت: تعداد مشترکين شرکت آب و فاضلاب استان همدان نسبت به سال ابتدايي تأسيس شرکت آب و فاضلاب ۵ برابر شده و در حال حاضر يک ميليون و ۸۰ نفر تحت پوشش اين مجموعه هستند.

وي با بيان اينکه طول خطوط انتقال آب ۴ برابر شده از وجود ۴۴۰ هزار مشترک در استان همدان سخن گفت و با اشاره به افزايش دو و نيم برابري طول شبکه آبرساني نسبت به سال ۷۱ اظهار داشت: تعداد تصفيه خانه‌هاي استان همدان نيز ۴ برابر شده است

حسيني‌بيدار با اشاره به اينکه شمار مشترکان فاضلاب در استان همدان ۱۱ برابر شده است، گفت: جمعيت زير پوشش شبکه فاضلاب در شهر همدان ۹۵ درصد است و ۵ درصد باقي مانده نيز نقطه‌هاي کور را شامل مي‌شود.

وي با اشاره به پاکسازي رودخانه‌هاي سطح شهر از فاضلاب بيان کرد: رودخانه‌هاي مناطق منوچهري، کوي رضوان، کوي مطهري، ديزج و شهرک الوند پاکسازي و از فاضلاب تفکيک شده است.

وجود ۸ تصفيه‌خانه فاضلاب در استان همدان

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از وجود ۸ تصفيه‌خانه فاضلاب در استان همدان خبر داد و بابيان اينکه ظرفيت تصفيه فاضلاب ۱۰۰ برابر افزايش يافته است، گفت: با توجه به بارندگي کم و کاهش آبدهي چاه‌ها اقدامات لازم به نحوي صورت گرفته که طي ۸ سال اخير قطعي آب در همدان رخ نداده است.

وي با بيان اينکه همدان همواره از شهرهاي با تنش آبي بوده اما تاکنون اجازه نداده‌ايم مشکلي در زمينه قطعي‌آب ايجاد شود، اظهار داشت: بارندگي‌هاي سال جاري در مقايسه با مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد کاهش و در مقايسه با بلند مدت ۱۶ درصد افزايش دارد.

هدر رفت آب در حال حاضر ۲۴ درصد است که ۱۳ درصد هدر رفت واقعي و ۱۱ درصد هدر رفت ظاهري استوي با بيان اينکه در شهر همدان در ثانيه ۱۶۰۰ آب توليد مي‌شود از راه اندازي سامانه نوين گندزدايي خبر داد با بيان اينکه تاکنون ۳۳ مورد در اين خصوص اجرايي شده است، گفت: هدر رفت آب در حال حاضر ۲۴ درصد است که ۱۳ درصد هدر رفت واقعي و ۱۱ درصد هدر رفت ظاهري است.

حسيني بيدار ميزان شناسايي انشعابات غيرمجاز آب را سالانه ۸۰۰ مورد عنوان کرد و با بيان اينکه در حال حاضر ۲۹ درصد شبکه آبرساني همدان فرسوده است و بازسازي آن ۲۵۰ ميليارد تومان اعتبار لازم دارد، گفت: ميزان مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مردم و ادارات در مجموع ۲۴ ميليارد تومان است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان همدان ۵ ميليارد تومان حق انشعاب از مردم و ۴ ميليارد تومان حق انشعاب از دستگاه‌هاي دولتي طلب دارد.
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x