شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
لزوم دقت در صدور نخستين قبض آب پس از هدفمندي يارانه ها

لزوم دقت در صدور نخستين قبض آب پس از هدفمندي يارانه ها

--

مديرعامل شركت مهندسي آبفاي كشور تاکيد کرد:

تا زماني كه به شركت ها ابلاغ رسمي نشده است، از ارسال قبوض به خانه هاي مشتركان خودداري كنند.

13 دي 1389 ساعت 15:55

مشاور وزير نيرو و مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور بر لزوم دقت در صدور نخستين قبض آب پس از آغاز اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها تاکيد کرد.
به گزارش پايگاه خبري وزارت نيرو، مهندس "سيدمهدي ثمره هاشمي" در همايش "هماهنگي سياست هاي هدفمندسازي يارانه‌ها در بخش آب ويژه معاونان امور مشتركان شرکت هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي" با اشاره به حساسيت هاي موجود در اجرايي كردن قانون هدفمندسازي يارانه ها، افزود: در شرايط کنوني مجالي براي ريسك كردن و ارتكاب اشتباه احتمالي وجود ندارد.
وي اجراي صحيح و دقيق قانون هدفمندسازي يارانه‌ها را امري مهم، اساسي و زيربنايي خواند و گفت: اين قانون قدم بسيار مهمي در راستاي رشد شتابان كشور در تمام زمينه‌هاي اقتصادي و اجتماعي و همچنين مسايل مربوط به پيشرفت و توسعه بر محور عدالت است.
مشاور وزير نيرو در ادامه با اشاره به قبوض آب پس از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، گفت: تا زماني كه به شركت ها ابلاغ رسمي نشده است، از ارسال قبوض به خانه هاي مشتركان خودداري كنند.
وي با تاكيد بر لزوم اعمال دقت در صدور نخستين قبض آب، خاطرنشان کرد: بايد احتياط شود و مبدا اجراي قانون يعني 28 آذرماه در اعلام ارقام در نظر گرفته شود.
وي با بيان آنکه بخشي از هزينه آب بهاي مشتركان مربوط به پيش و بخشي ديگر مربوط به بعد از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها است، تصريح کرد: اين نکته بايد در صدور قبوض لحاظ و به صورت مناسب در بين مشترکان اطلاع رساني شود.
مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور ضمن مهم خواندن امر نظارت و كنترل شركت هاي آب و فاضلاب بر نحوه خوانش كنتورها، محاسبه نرخ ها و همچنين صدور قبوض، گفت: پيمانكاران درگير با اين امور بايد از ميان شركت هاي معتبر و افراد آموزش ديده انتخاب شوند و از صحت كار آنها اطمينان حاصل شود.
به گفته وي، كارشناسان بايد با اشراف كامل به چگونگي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، در سامانه هاي 122 حضور يابند و تمام ابهام هاي كساني را كه با اين سامانه تماس مي گيرند، برطرف كنند.
ثمره هاشمي همچين خاطرنشان كرد: شركت ها نبايد قبض علي الحساب صادر كنند و مهلت پرداخت قبوض نيز بايد به صورت سراسري 20 روز تعيين شود.
وي ابراز اميدواري کرد: با تلاش تمام کارکنان، شركت هاي آب و فاضلاب در عرصه اجرايي كردن قانون هدفمندسازي يارانه سربلند باشند.
در اين همايش، معاون هماهنگي و پشتيباني شركت مهندسي آبفاي كشور نيز با بيان اينكه نزديك به يك ‌سال است در خصوص اجرايي كردن قانون هدفمندسازي يارانه‌ها نشست هاي متعددي برگزار شده تا نحوه قرار گرفتن آب در بسته هدفمندسازي يارانه ها به صورت كارشناسانه مورد بررسي قرار بگيرد، گفت: از زمان اجراي اين قانون كار اصلي آغاز شده است و بايد تدبيري بينديشيم تا آثار افزايش قيمت ها كنترل شوند.
"مسعود خشايي" با اشاره به ويژگي تعرفه‌هاي جديد آب، افزود: در قبوض جديد هزينه هاي مختلف (آبونمان، تبصره 3 و ...) حذف شده و تنها يك عدد كلي را در بر خواهد داشت ضمن آنكه سياست ما اين است در كل كشور قبض‌هاي يكسان را به مشتركان ارايه دهيم.
به گفته وي، طبق تاكيد وزير نيرو مبني بر اعتمادسازي، قبض‌هاي آب بسيار ساده طراحي شده‌اند تا تمامي مشتركان با هر رده تحصيلي و شغلي بتوانند ارقام آن را مورد بررسي قرار دهند.
معاون هماهنگي و پشتيباني شركت مهندسي آبفاي كشور در ادامه با تاكيد بر ضرورت رصد كردن قبوض صادره توسط كاركنان ستادي شركت‌ها پيش از توزيع، يادآور شد: قبض نخستي كه صادر مي‌شود، سخت‌ترين قبض است و اگر اشتباهي در آن رخ دهد تبعات جبران ناپذيري را براي همه ما به همراه خواهد داشت.
وي همچنين تاكيد كرد: از هر شركت تنها يك نفر به عنوان سخنگو مبادرت به اطلاع رساني و تعامل با رسانه ها كند و اين فرد نيز بايد بر حواشي و كليات قانون هدفمندسازي يارانه ها اشراف كافي و كامل داشته باشد.
خشايي همچنين ضمن اشاره به موضوع تفكيك كنتورهاي مشتركان، گفت: بايد در تمام شركت ها اين امكان را فراهم كنيم تا هر مشتركي كه براي تفكيك كنتور خود مراجعه كرد و شرايط لازم را داشت، با پاسخ منفي ما مواجه نشود.
مديركل روابط عمومي و امور بين الملل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور نيز با بيان اينكه اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، كار بزرگي در حوزه اقتصادي كشور محسوب مي شود، گفت: اين قانون افزون بر آثار اقتصادي، داراي آثار فرهنگي و اجتماعي نيز خواهد بود كه در نهايت منجر به نهادينه شدن مصرف بهينه در جامعه خواهد شد.
"احد جاوداني" افزود: در زمان حاضر فرصتي ايجاد شده است تا قيمت آب را به قيمت واقعي آن نزديك كنيم و در اين راستا براي مواجهه با افكار عمومي و تعامل با رسانه ها بايد برنامه ريزي مناسبي صورت گيرد.
وي يادآور شد: در راستاي شفاف سازي و تنوير افكار عمومي، بروشورهاي واحدي در سراسر كشور همراه با قبض اوليه در اختيار مشتركان قرار خواهد گرفت.
مدير روابط عمومي شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در رابطه با نحوه حضور رسانه اي و اطلاع رساني شركت هاي آب و فاضلاب، گفت: اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها به يك تغيير بزرگ در جامعه منجر خواهد شد و بر اين اساس بايد ايجاد اطمينان خاطر در مردم به عنوان ركن اصلي اطلاع رساني در اين زمينه در نظر گرفته شود.
وي تاكيد كرد كه در انجام مصاحبه ها و نقل اخبار بايد سياست هاي ابلاغ شده توسط شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور لحاظ شود.
جاوداني خاطرنشان كرد: مديران عامل در بيان مطالب به خبرنگاران دقت لازم را داشته باشند و اعداد و ارقام را به صورت ضمايم و مستند در اختيار آنان قرار دهند تا در انعكاس رقم ها مشكلي پيش نيايد.

 

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x