شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
اسدآبادي‌ها، پرمصرف‌ترين مشترکين آب استان همدان

اسدآبادي‌ها، پرمصرف‌ترين مشترکين آب استان همدان

--

ايسنا/همدان مدير امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد گفت: ميزان استاندارد مصرف آب در روز به ازاي هر نفر ۱۵۰ ليتر بوده که اسدآبادي ها با ۲۲۰ ليتر در روز به ازاي هر نفر پرمصرف ترين مشترکين آب استان همدان محسوب مي شوند.

علي‌اکبر رحماني در گفت‌وگو با ايسنا، تصريح کرد: مصرف آب مشترکين اسدآبادي بالا و بيش از حد استاندارد بوده که در صورت تداوم چنين روندي با توجه به نزديک شدن به فصل تابستان و آغاز اوج گرما به ناچار نسبت به برنامه مديريت فشار در فصل تابستان اقدام خواهيم کرد و از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح فشار آب را براي ذخيره سازي در منبع ها کم مي کنيم.

وي با اشاره به وجود ۱۱ چاه آب شرب شهري در شهر اسدآباد خاطرنشان کرد: با توجه به فصل گرما و افزايش دما و ميزان مصرف بالاي اسدآبادي ها يک چاه جديد آب شرب شهري نيز بايد داخل مدار آورده شود که پيگير اين امر هستيم.

رحماني در ادامه از پيگيري خوداظهاري اعلام رقم کنتور توسط مشترکين آب شهرستان خبر داد و گفت: با اجراي خوداظهاري اعلام رقم کنتور توسط مشترکين آب قبوض کاغذي آب مشترکين اسدآبادي حذف مي شود.

مدير امور آبفاي شهرستان اسدآباد در ادامه درباره نصب مستقيم پمپ بر روي کنتور و يا شبکه آب بيان کرد: با مشترکيني که به صورت مستقيم اقدام به نصب پمپ بر روي کنتور و يا شبکه توزيع آب کنند، برخورد قانوني خواهد شد.

رحماني افزود: هر مشترکي که به علت افت فشار شبکه نيازمند استفاده از پمپ براي تقويت فشار آب داخل ساختمان باشد، بايد بين پمپ و کنتور از مخزن ذخيره آب استفاده کند.

وي يادآور شد: طبق بند ۲-۳۴-۴ آيين نامه عملياتي و شرايط عمومي تعرفه‌هاي آب و فاضلاب کشور در مواردي که در شبکه افت فشار و يا کمبود آب وجود دارد، مشترک اجازه نصب پمپ بر روي شبکه آب شهري به طور مستقيم را نخواهد داشت و در صورت تخلف، شرکت نسبت به قطع انشعاب آب تا برچيدن پمپ اقدام خواهد کرد.

رحماني به مشکلات ناشي از نصب مستقيم پمپ بر روي شبکه آب اشاره و تأکيد کرد: اين اقدام باعث نشان دادن مصرف غيرواقعي بر روي کنتور آب و تحميل آب بهاي بسيار بيشتر از مقدار واقعي مصرف به مشترکين وهمچنين ايجاد فشار منفي ناشي از کارکرد تعداد زيادي پمپ‌هاي خانگي بر روي شبکه آب شهر موجب مکيده شدن آب سطحي آلوده به فاضلاب خانگي در نقاطي مي‌شود که شبکه آب شهري داراي شکستگي و يا داراي نشتي است.

وي از مشترکين درخواست کرد که ضمن رعايت الگوي مصرف در فصل گرما در صورت مشاهده هر گونه شکستگي يا وجود انشعابات غيرمجاز و نصب پمپ بدون مخزن برروي شبکه آب به مرکز ارتباط مردمي ۱۲۲ اين شرکت که به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگويي بوده و تماس با آن رايگان است، اطلاع دهند تا همکاران در اسرع وقت رسيدگي کنند.



https://www.isna.ir/news/99031307671/
captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x