شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
افتتاح ۵ مجتمع آبرساني با سفر وزير نيرو به همدان/ ۲۷ ميليارد تومان، ميزان مطالبات آبفا

افتتاح ۵ مجتمع آبرساني با سفر وزير نيرو به همدان/ ۲۷ ميليارد تومان، ميزان مطالبات آبفا

--

مديرعامل آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح پنج مجتمع آبرساني با سفر وزير نيرو به همدان خبر داد و گفت: اين پروژه‌ها در قالب پويش #هرهفته_الف_ب_ايران بهره‌برداري مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي به نقل از خبرگزاري فارس از همدان، سيد هادي حسيني‌بيدار با حضور در دفتر خبرگزاري فارس ضمن تبريک به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: مطالبه‌گري يکي از رسالت‌هاي رسانه‌هاست و طبق همين رسالت به شرکت آبفا نيز براي شناخت نقاط ضعف و قوت کمک‌هاي بسياري شده است.

وي ضمن تقدير از اينکه رسانه‌ها همواره از بيرون مجموعه آب و فاضلاب را رصد مي‌کنند از مجموعه خبرگزاري فارس به منظور مطالبه‌گري در اين عرصه ويژه قدرداني کرد و يادآور شد: ۵۰ درصد تلاش آب و فاضلاب مرهون پيگيري‌هاي رسانه‌هاست.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان به طرح پويش #هرهفته_الف_ب_ايران اشاره کرد و گفت: طي سفري که وزير نيرو به همدان خواهد داشت، پروژه‌هاي مختلفي افتتاح مي‌شود که از جمله آنها پنج مجتمع آبرساني است.

چند مجتمع تک‌روستايي در سطح استان بهره‌برداري خواهد شد

وي با بيان اينکه چند مجتمع تک روستايي در سطح استان بهره‌برداري خواهد شد افزود: بالغ بر ۴۷ ميليارد تومان هزينه پروژه‌هاي افتتاحي خواهد بود.

حسيني‌بيدار با بيان اينکه بخش لجن تصفيه‌خانه فاضلاب نيز پروژه مهمي است که افتتاح مي‌شود يادآور شد: تصفيه‌خانه فاضلاب سيمين در اين پويش افتتاح خواهد شد و چند تصفيه‌خانه نيز در بخش روستايي بهره‌برداري خواهد شد.

 وي با اشاره به اجراي پروژه‌هاي فاضلاب در روستاهاي حاشيه سد اکباتان خاطرنشان کرد: سعي داريم تاسيسات فاضلاب و تصفيه‌خانه در روستاهاي اطراف سد اکباتان انجام شود، تا به لحاظ محيط زيستي نيز کمک کند که آب سد آلوده نشود.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان بيان کرد: در حال حاضر نيز روستاهاي فاقد شبکه فاضلاب هيچ آلودگي ندارند اما سعي مي‌کنيم که بهتر شود و آب تصفيه‌شده نيز در اختيار کشاورزان قرار گيرد.



وي با بيان اينکه پنج روستا در طرح فاضلاب ملي هستند افزود: در هر شهرستان يک روستا در اين طرح قرار دارد که در شهرستان درگزين روستاي کرفس، ملاير روستاي حسين‌آباد، روستاي دهپياز در همدان و در بهار روستاي بهره‌مند است.

حسيني‌بيدار با تاکيد بر اينکه مشکل آب در شهرستان‌هاي کبودراهنگ، اسدآباد، فامنين و ملاير برطرف شده است بيان کرد: در بخش روستايي نيز بنا داريم بخش تانکري از شهرستان‌ها کم شود و هدف ما اين است که آب پايدار در اختيار مردم قرار گيرد.

بيشترين روستاهايي که با تانکر آبرساني مي‌شوند در فامنين قرار دارند

وي با بيان اينکه در برخي روستاها مردم از چشمه‌ها استفاده مي‌کردند که سعي کرديم آبرساني شود تصريح کرد: در حال حاضر منتظريم که مردم براي دريافت انشعاب اقدام کنند.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بيان اينکه در فامنين بيشترين آبرساني را داريم چون منابع زيرزميني مشکل داشت گفت: از زماني که پساب در اختيار نيروگاه قرار گرفت، وضعيت بهتر شده و ديگر منابع زيرزميني منفي نمي‌شود.

وي با بيان اينکه بيشترين روستاهايي که با تانکر آبرساني مي‌شوند در فامنين قرار دارند افزود: طي دو ماه آينده وضعيت آبرساني به روستاي قزل‌آباد بهتر مي‌شود و روستاي فيض‌آباد و چند روستاي اطراف نيز لوله‌گذاري شده و براي آنها مخازني در نظر گرفته مي‌شود.

ميزان مطالبات از ادارات، ۶ ميليارد تومان است/ بيشترين طلب از ورزش جوانان و آموزش و پرورش

حسيني‌بيدار با بيان اينکه در حال حاضر ميزان مطالبات شرکت آبفا ۲۷ ميليارد تومان است افزود: در بخش روستايي ميزان مطالبات بيشتر است که با توجه به شيوع بيماري کرونا و تاکيد وزير پرداخت روستايي کمتر اتفاق افتاده است.

وي ميزان مطالبات از ادارات را ۶ ميليارد تومان عنوان کرد و بيان کرد: بيشترين طلب از مشترکان اداري مربوط با اداره‌کل ورزش جوانان و آموزش و پرورش است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اينکه ۱۸ درصد مشترکان پرمصرف هستند افزود: شبکه فاضلاب دو روستاي مهدي‌آباد و يکن‌آباد که در مسير پادگان قهرمان هستند، به تصفيه‌خانه فاضلاب متصل مي‌شوند.


منبع خبر: خبرگزاري فارس

captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x