شنبه 06 مرداد 1403 00:00:00
طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آبفا شهري و روستايي اقدامي مثبت، ارزشمند و به‌جا از طرف وزارت نيرو بود/ سرعت پبشبرد امور آب و فاضلاب روستايي، قابل مقايسه با گذشته نيست

طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آبفا شهري و روستايي اقدامي مثبت، ارزشمند و به‌جا از طرف وزارت نيرو بود/ سرعت پبشبرد امور آب و فاضلاب روستايي، قابل مقايسه با گذشته نيست

--

رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آبفا شهري و روستايي را اقدامي مثبت از طرف وزارت نيرو دانست و گفت: سرعت پيشبرد امور مربوط به آب و فاضلاب روستايي، قابل مقايسه با گذشته نيست.

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان به نقل از پايگاه خبري آب و فاضلاب کشور، حميدرضا حاجي بابايي در خصوص اقدام انجام شده براي يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي اظهار کرد: در راستاي اين يکپارچه‌سازي توان شرکت‌هاي آب و فاضلاب براي برطرف کردن مشکلات روستاها افزايش پيدا مي‌کند.
وي با اشاره به شرايط قبلي شرکت‌هاي آبفار افزود: قبل از يکپارچه‌سازي، درآمد و اعتبارات شرکت‌هاي آب و فاضلاب در شهرهاي  بزرگ بالا و در شهرهاي کوچک نيز به نسبت کمتر بود و با توجه به اينکه عمدتاً در شرکت‌هاي آب و فاضلاب روستايي درآمدي وجود نداشت، به همين دليل اين شرکت‌ها امورات محوله را با اعتبارات دولتي و به دشواري دنبال مي‌کردند.

نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: قبل از اين طرح در روستاهاي ما عمدتاً کار اساسي انجام نمي پذيرفت و  در مقابل مشکلات موجود در کشور، کارهاي که صورت مي‌گرفت، اندک بود.
وي شرکت‌هاي آب و فاضلاب روستايي را شرکتهاي زيان‌ده دانسته و خاطرنشان کرد: شرکت‌هاي آب و فاضلاب روستاها به دليل نبود اعتبارات و درآمد ناکافي موفق به انجام پروژه‌هاي آب‌رساني نمي‌شدند و اجراي يک پروژه آبفا در اين مناطق جزو معجزات بود.

حاجي‌بابايي طرح يکپارچه‌سازي شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي اقدامي مثبت از طرف وزارت نيرو اعلام کرد و گفت: با اجراي اين روند علاوه بر شتاب‌گيري کارها، شاهد افزايش رضايت عمومي هستيم چراکه اين طرح مديريت را يکپارچه کرده و توانسته هم سياست‌گذاري را روان‌تر کند و هم مشکلات تفکيک روستا و شهر را برطرف کند.
وي  با بيان اينکه اين حجم از تسريع در امور آبفار واقعا عالي و قابل مقايسه با گذشته نيست، تاکيد کرد: ما از اين طرح به عنوان طرحي ارزشمند و به‌جا، حمايت و پشتيباني مي‌کنيم و از شرکت‌هاي آب و فاضلاب ميخواهيم توجه ويژه‌اي به روستاها و مناطق محروم داشته تا مشکلات برطرف شود 

رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي اذعان داشت: معتقدم بايد در وزارت نيرو بازهم يکپارچه‌سازي انجام شود؛ ما بايد در استان‌ها مديريت يکپارچه آب و آب و فاضلاب داشته باشيم چراکه حل و فصل مشکلات روستا و مناطق محروم، مديريت واحد را مي‌طلبد.
وي در خصوص اعتبارات شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي بعد از روند يکپارچه‌سازي، عنوان کرد: با تجميع منابع اين دو شرکت کارآمدي به خودي خود افزايش پيدا مي‌کند و از طرفي به‌دليل مطرح شدن بحث روستاها، اشتياق مجلس براي کمک به شرکت‌هاي آب و فاضلاب استاني بيشتر خواهد بود.


captcha
فیلتر های بیشتر
فیلتر های کمتر

بخش های خبری

مطالب اخیر

آرشیو

برچسب ها

مریانج جورقان شرک آب و فاضلاب استان همدان افزایش دما تاسوعا و عاشورا پایش کیفیت آب مصرف بهینه آب پیشرفت مجمع خیرین آبرسان تحقیقات شهرستان رزن آموزش دهیاران میز خدمت نماز جمعه هفته صرفه‌جویی هفته صرفه جویی آبرسانی روستاها پدر آبرسان شبکه آبرسانی بنیاد علوی چاه آب شرب روستا پایش سلامت آب تقدیر اصلاح شبکه فاضلاب کلنگ زنی
فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x